افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

جعفری؛ راهکار نظامی درادلب گریزناپذیر است/عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه تبلیغات است

بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین تاکید کرد: هیچ‌گونه عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه انجام نشده و این‌ها تنها تبلیغات پر زرق و برق این کشور برای طولانی کردن مدت سرمایه‌گذاری تروریسم هستند.

 

جعفری اظهار کرد: تروریسم سلاح دائمی در دست عاملان و حامیان مالی آن است و بارها از این سلاح در این منطقه و دیگر مناطق استفاده می‌شود. اکنون سوال این است که چه کسی تروریست‌ها را از حلب به نیجر منتقل کرده، چه کسی فرماندهان داعش را از رقه به باغوز منتقل کرد؟ آمریکایی‌ها و مسؤولان ترکیه‌ای می‌دانند که ابوبکر بغدادی (رهبر داعش) دقیقاً کجاست.

 

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اشاره به اینکه هیچ گونه گفت‌وگوی مستقیمی میان مسکو و دمشق درباره تشکیل یک کار گروه بین‌المللی جدید برای بحران سوریه انجام نشده است، با تاکید بر اینکه اسرائیل در چنین گروهی هیچ جایی ندارد، در این باره گفت‌: مسکو برای ایجاد یک گروه جدید با دمشق تمام جزئیات را در میان می‌گذارد.

 

وی ادامه داد: کشورهای غربی از هرگونه تلاش عینی که فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه انجام می‌دهد، ناراضی هستند.

 

جعفری در ادامه گفت‌: پس از گذشت هشت سال از بحران سوریه مسکو اکنون این توانایی را دارد که تمامی تجربیات قبلی چند طرفه درباره سوریه را ارزیابی کند.

 

این مسؤول نظام دمشق همچنین خاطرنشان کرد: کشورهای غربی راهکارهای مشابهی را برای ایجاد گروه‌های چند طرفه جهت رسیدگی به بحران سوریه ایجاد کردند. در این چارچوب رویکرد روسیه متعادل و بر مشارکت سازنده دمشق متمرکز بود.

 

بشار جعفری درباره توافقنامه آدانا (امضا شده با ترکیه در سال ۱۹۹۸)، گفت‌: این توافقنامه مورد احترام و رعایت دو طرف بود تا اینکه ترکیه آن را نقض کرد. این توافقنامه به سوریه حق تحت پیگرد قرار دادن تروریست‌ها تا پنج کیلومتر در داخل خاک ترکیه را می‌دهد.

 

همچنین او تاکید کرد: سوریه میهن همه سوری‌ها بوده و ما از همه مردم این کشور برای بازگشت به خاک سوریه دعوت به عمل می‌آوریم.

 

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل درباره اردوگاه الرکبان نیز، گفت‌: دمشق با هماهنگی روسیه و سازمان ملل دو مسیر ایمن را برای خروج از این اردوگاه ایجاد کرده است.

 

او خاطرنشان کرد: در صورتی که تلاش‌های سیاسی ما با ترکیه به نتیجه‌ای نرسند، حل و فصل نظامی وضعیت ادلب ناگزیر انجام می‌شود.

 

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ادامه داد: صحبت‌هایی که درباره به وجود آمدن فاصله‌ای میان سوریه و ایران از یک سو و از سوی دیگر روسیه مطرح می‌شوند، تنها اظهاراتی رسانه‌ای هستند و روابط این سه کشور بسیار خوب است. ایران کشور همپیمان سوریه بوده و روابط ما با این کشور جای چانه زنی ندارد. منافع ما روابط خوب با تهران و مسکو را ایجاب می‌کند.

 

او در ادامه این سوالات را مطرح کرد: حال مصلحت کشورهای عربی در دشمنی با کشور مهمی همچون ایران، چیست؟ کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در آغاز جنگی که خودشان و ایرانی‌ها در آن می‌سوزند و اسرائیل به تماشای آن می‌نشیند، چه نفعی می‌برند؟

 

بشار جعفری درباره کنفرانس ورشو نیز خاطرنشان کرد: این کنفرانس اولین نشست از این دست برای نابودی مساله فلسطین نبوده است، هدف اول این کنفرانس ایران نبوده و صحبت‌ها درباره ایران تنها برای سرپوش گذاشتن بر هدف واقعی این نشست یعنی عادی سازی روابط با اسرائیل بودند.

 

وی با اشاره به این نکته که عربستان از ابتدا در کشتار مردم سوریه دست داشته، گفت: مردم سوریه منتظر هستند کسانی که دستشان به خون مردم این کشور آلوده شده است، عذرخواهی کرده و به روند نابودی تروریسم کمک کنند.

 

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل به وجود برخی فشارهای بین‌المللی بر کشورهایی که سعی در از سر گیری روابط خود با دمشق دارند، اشاره کرد و گفت‌: ما اشتیاقی به بازگشت به اتحادیه عرب نداریم، گروه کشورهای عربی پیشتر بر اساس تصمیمی در سازمان ملل ایجاد شد اما امروز پس از بروز اختلافات میان اعضای آن، این گروه دیگر جایگاه و اعتباری ندارد.

 

وی تاکید کرد: ما از گذشته تاکنون فلسطین را مساله اصلی خود دانسته و می‌دانیم و همچنان بر این باور هستیم که تمامی اتفاقاتی که در منطقه رخ می‌دهند با هدف نابودی این مساله هستند.

 

او در پایان صحبت‌های خود گفت: توصیه‌های وسوسه‌انگیزی در زمینه جدایی از نظام سوریه به بسیاری افراد شده و من هم یکی از آنها هستم اما همه آنها به شکست ختم می‌شوند.

ایسنا

ائتلاف آمریکایی به شهرک الباغوز سوریه حمله شیمیایی کرد

پایگاه خبری ‘العربی الجدید’ نوشت: جنگنده – بمب افکن های متعلق به ائتلاف آمریکایی، منطقه محاصره شده ‘الباغوز’ در شرق سوریه را با گاز سمی فسفر سفید (شیمیایی) بمباران کردند.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

طالبان توافق درباره ماندن ۴ یا ۵ سال بیشتر نیروهای آمریکایی در افغانستان را تکذیب کرد

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر توافق با هیئت مذاکره کننده آمریکایی به رهبری «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان برای زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، این گزارش‌ها را تکذیب کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر