گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

جریمه یک میلیاردی بانک آلمانی برای نقض تحریم ایران

کومرس بانک آلمان بیش از یک میلیارد دلار برای فیصله دادن به تحقیقات مقامات آمریکایی در مورد نقض قوانین پولشویی و تحریم ها توسط این بانک پرداخت خواهد کرد.

 

فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد؛ جریمه این بانک احتمالاً از ۶۰۰ میلیون دلار جریمه‌ای که ابتدا با مقامات آمریکایی در مورد آن مذاکره کرده بود، فراتر خواهد رفت. توافق نهایی میان کومرس بانک و مقامات آمریکایی برای پرداخت جریمه احتمالاً تا پایان سال اعلام خواهد شد اما مفاد دقیق آن هنوز نهایی نشده و ممکن است تغییر کنند.

 

سخنگوی کومرس بانک و همچنین مقامات وزارت دادگستری و دپارتمان خدمات مالی نیویورک حاضر به اظهارنظر درباره این گزارش نشدند.

 

کومرس بانک به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا به واسطه انجام مبادلات برای ایران، سودان، کره شمالی، میانمار و کوبا هدف تحقیقات آمریکا قرار گرفته است و مقامات این کشور همچنین در مورد اقدامات این بانک برای مقابله با پولشویی سرگرم تحقیق هستند.

 

به گفته منابع غربی، یکی از موارد تخلف کومرس بانک که تحت تحقیقات قرار دارد، مبادلات این بانک برای شرکت کشتیرانی ایران است که در سال ۲۰۰۸ تحت تحریم‌های اقتصادی آمریکا قرار گرفت.

 

این منابع اظهار کرده‌اند کومرس بانک ظاهراً با وجود آگاهی از تحت تحریم بودن این شرکت با آن همکاری کرده است. تحقیقات آمریکا درباره فعالیت‌های کومرس بانک که دومین وام‌دهنده بزرگ آلمان است، در سال ۲۰۱۰ آغاز شد. این بانک در پایان سال گذشته ۹۳۴ میلیون یورو به عنوان تمهید برای ریسک‌های حقوقی شامل تحقیقات آمریکا کنار گذاشته بود. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند سود بدون مالیات کومرس بانک در سال جاری میلادی به یک میلیارد یورو برسد.

 

طی پنج سال گذشته بانک‌های خارجی متعددی با مقامات آمریکایی درباره نقض تحریم‌های ایران برای پرداخت جریمه توافق و بیش از ۱۲ میلیارد دلار پرداخت کرده‌اند. به عنوان مثال استاندارد چارترد که متهم به پنهان کردن ۵۹ هزار مبادله ایرانی به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار شده بود در سال ۲۰۱۲ مبلغ ۶۶۷ میلیون دلار به مقامات آمریکایی پرداخت کرد.

 

به گفته یک منبع آگاه، تعداد، حجم و نوع معاملاتی که کومرس بانک مظنون به انجام آنهاست مشابه پرونده استاندارد چارترد است و مانند استاندارد چارترد بسیاری از معاملات کومرس بانک مربوط به ایران بوده است.

 

بانک فرانسوی بی‌ان‌پی پاریبا نیز در ژوئن موافقت کرد برای نقض تحریم‌های چند کشور از جمله ایران ۸.۹ میلیارد دلار جریمه به آمریکا بپردازد.

 

بانک‌های متعدد دیگر شامل استاندارد چارترد، گروه بانکی لویدز و گروه کردیت سوئیس پیش از این برای پایان دادن به تحقیقات آمریکا درباره نقض تحریم‌ها جریمه پرداخت کرده‌اند اما جریمه آنها در مقایسه با جریمه ۸.۹ میلیارد‌دلاری که برای بی‌ان‌پی پاریبا وضع شد، ناچیز بوده است.

اقتصادنیوز

تبعات نپیوستن ایران به FATF

یک اقتصاددان ضمن بررسی شرایط اقتصادی ایران در داخل و خارج، تبعات نپیوستن ایران به FATF را تشریح و اظهار کرد که اگر این اتفاق نیفتد، تحریم‌های اروپا نیز به تحریم‌های قبلی اضافه خواهد شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, استرالیا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایران, بحرین, تحریم, جهان, ژاپن, عراق, عمان, فرانسه, قطر, کویت

یونهاپ: آمریکا مانع ارسال تجهیزات پزشکی کره به ایران است

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارشی با اشاره به مخالفت آمریکا برای ارسال کمک های تجاری بشر دوستانه مانند دارو و تجهیزات پزشکی به ایران نوشت سئول در این ارتباط در حال گفت و گو با آمریکا است.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا