شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

جراحی چشم ۳ بیمار در فاصله سه هزار کیلومتری با کمک فناوری ۵G و هوش مصنوعی در چین

یک تیم پزشکی در پکن با کمک فناوری های مخابراتی نسل ۵، جراحی چشم ۳ بیمار در فاصله سه هزار کیلومتری در منطقه خودمختار «سین کیانگ» واقع در شمال غرب چین را به شیوه ای موفقیت آمیز انجام دادند.

 

به گزارش ایرنا،  این تیم پزشکی بعد از دریافت تصاویر پزشکی مربوط به این بیماران از بیمارستان محلی شین جیانگ، برنامه های جراحی مناسب این بیماران را از طریق نرم افزار و با کمک فناوری مخابراتی ۵G به همان بیمارستان محلی شین جیانگ برگرداندند و جراحی لیزر چشم این بیماران به شیوه ای اتوماتیک و مبتنی بر برنامه های طراحی شده تیم پزشکی پکن انجام شد.

 

سیستم پخش زنده با کمک اینترنت نسل پنجم به پزشکان و بیماران این اجازه را می دهد تا در شرایط واقعی و بدون تاخیر زمانی با یکدیگر تعامل داشته باشند و به این ترتیب، اینترنت نسل ۵، موفقیت عمل جراحی را تضمین می کند..

 

تمام تجهیزات و تکنولوژی به کار گرفته شده در این عمل جراحی از راه دور با کمک اینترنت نسل ۵ داخل کشور چین تولید شده است.

 

این عمل جراحی نشان دهنده کاربرد بیشتر اینترنت نسل ۵ و هوش مصنوعی در انجام عمل های جراحی از راه دور است و به ایجاد تعادل در منابع پزشکی بین شرق و غرب چین کمک می کند.

تحول بزرگ در نجوم با راه‌اندازی تلسکوپ ثبت‌کننده نوترینو در روسیه

منابع خبری روس از راه اندازی رسمی تلسکوپی عظیم در عمق دریاچه یخی بایکال در روسیه گفتند که قادر است ساختار و گذشته جهان را با اندزه گیری ذره‌ای به نام نوترینو بررسی کند.

ادامه

اتحاد شوروی, جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا