هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

جبهه مقاومت ملی؛ حملات طالبان را خنثی کرده وصدها تن از اعضای آن‌ها را از پای درآوردیم

درگیری‌ها میان نیروهای طالبان و طرفداران احمد مسعود در پنجشیر وارد دومین روز شد و طالبان می‌گویند که تلفاتی به هر دو طرف وارد شده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از طلوع نیوز، جبهه مقاومت ملی در ولایت پنجشیر تاکید کرد، سلسله حملات طالبان را خنثی کرده و صدها تن از اعضای آن را از پای درآورد.

 

یک منبع مطلع به اسپوتنیک گفت، در این حملات ۲۰۰ نیروی طالبان در منطقه شتل کشته و زخمی شدند در حالی که رسانه‌های وابسته به طالبان می‌گویند این منطقه به دست این گروه افتاده است.

 

جبهه مقاومت اشاره کرد: ۲۰ تن از اعضای طالبان در ناکام گذاشتن حملات این جنبش در منطقه کوه سراج در ولایت پروان کشته شدند. ۲۴ نیروی طالبان نیز در گذرگاه کوهستانی سالنک در ولایت بغلان کشته و ۷۰ تن دیگر در منطقه اندراب در همین ولایت کشته شدند.

 

به گفته منبع، نیروهای مقاومت تاکید کردند، ۱۳۰ نیروی طالبان را اسیر کرده و بسیاری از سلاح‌های آنها را به تصرف خود درآوردند.

 

فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت، گفت: «در دو شب و یک روز گذشته دشمن از مسیرهای اندراب ولایت بغلان حملاتی را سازمان داد در هیچ یک پیشروی نداشتند. بیش از ۴۰ تن از طالبان کشته شدند و بیش از ۳۰ تن دیگر زخمی شدند».

 

نیروهای مقاومت آماده سد حملات جدید طالبان در میان پیش‌بینی‌ها درباره درگیری‌های شدید بین دو طرف در شب آینده هستند درحالیکه طالبان در تلاش هستند از جنگنده‌ها برای حمله به پنجشیر استفاده کنند.

 

اما طالبان می‌گویند که نیروهای آنان به نیروهای طرفدار احمد مسعود پاسخ داده‌اند.

 

انعام الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان، گفت: «مجاهدین امارت اسلامی با حمله از سوی حلقاتی که در پنجشیر مدعی مقاومت هستند، مواجه شدند. آن حمله با واکنش مجاهدین روبرو شد و در نتیجه تلفات سنگین بر طرف مقابل وارد شد».

 

بازار نساجی گلبهار اکنون به خط نخست جنگ میان  طالبان و طرفداران احمد مسعود مبدل شده است.

 

حاضران می‌گویند که درگیری‌ها از ساعت ۱۰ دیشب بین دو طرف از سر گرفته شده و مردم محل در حال ترک خانه‌هایشان هستند.

 

بابه شیرین، ساکن شهرستان حصه اول کاپیسا، گفت: «جنگ از ده بجه دیشب شروع شد و تاالان هم درگیری است».

امرالله صالح در پاسخ به طالبان: امروز دره پنجشیر میزبان همه و مایه امید ملت افغانستان است

امرالله صالح، معاون پیشین رئیس جمهوری افغانستان و یکی از رهبران کنونی «جبهه مقاومت» در پنجشیر، به اظهارات یکی از مقامات طالبان واکنش نشان داد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, تروریسم, جهان, خبر

سایه خروج از افغانستان بر روابط آمریکا – آلمان

“خروج آمریکا از افغانستان پس از ۲۰ سال باعث شده که سال‌های پر تنش ریاست جمهوری ترامپ بیشتر از تنلگری از یکجانبه‌گرایی ایالات متحده به نظر برسد با این حال، این مساله باعث شده تا روابط بین آلمان و آمریکا تاریخچه‌ای طولانی از فراز و نشیب‌ها را تجربه کند.”

ادامه

اروپا, اسیای مرکزی, افغانستان, المان, امریکا, تروریسم, جهان, چین, سازمان ملل, مقاله, ویتنام