مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

جبهه النصره ۵۰ موشک حاوی مواد شیمیایی را در ادلب مستقر کرده است

ساعاتی پس از اینکه تروریست‌ها محله‌های مسکونی حلب را با خمپاره‌هایی حاوی مواد سمی هدف قرار دادند جبه النصره اقدام به استقرار ۵۰ موشک مجهز به مواد شیمیایی سمی کرده و آن را بین گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف ادلب و حومه آن توزیع کرد.

 

منابع آگاه در استان ادلب سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند: گروه تحریر الشام (جبهه النصره سابق) حدود ۵۰ موشک مجهز به مواد شیمیایی را بعد از انجام اصلاحات و ترمیم آن توسط کارشناسان فرانسوی در یکی از مقرهای النصره در نزدیکی زندان مرکزی ادلب، در چند جبهه مستقر کرد.

 

عملیات نقل و انتقال موشک‌ها در پنج نوبت انجام شد و در حومه جنوب شرقی ادلب توزیع شد. ۱۰ موشک به گروه “اجناد القوقاز” در منطقه تل السلطان، چند موشک به گروه “جیش العزه” در شهرک کفرزیتا در شمال شهر حماه، چند موشک به گروه “حراس الدین” در شهر مورک در حومه شمالی حماه تحویل داده شده است. تحریرالشام وظیفه نقل و انتقال و تحویل دو سری از موشک‌ها به “حزب اسلامی ترکستانی” و طرفی ناشناس را برعهده گرفته است.

 

تحریرالشام یکشنبه با موشک‌های حاوی مواد شیمیایی محله‌های شارع النیل، الخالدیه و الشهباء در شهر حلب را هدف قرار دادند که موجب ایجاد حالت خفگی و مسمومیت در میان ده‌ها تن شد.

 

یک منبع پزشکی در حلب اعلام کرد که معالجه اولیه کسانی که در اثر حملات جبهه النصره دچار خفگی و مسمومیت شده بودند نشان می‌دهد که ماده سمی که استفاده شده، گاز کلر بوده است.

 

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که کارشناسان فرانسوی با اصلاح موشک‌هایی از این نوع با هدف مجهز کردن آن به مواد شیمیایی به جبهه النصره کمک می‌کنند.

 

به گفته منابع مخالف سوری، گروه “کلاه‌سفیدها” صبح چهارشنبه پنج بمب حاوی مواد شیمیایی را از یکی از انبارهای جبهه النصره به انباری در شهر ادلب منتقل کردند.

 

اخیرا مسکو اعلام کرده بود که گروه‌های شورشی در سوریه در تدارک انجام یک حمله شیمیایی هستند تا بعدا ارتش سوریه را به انجام این حمله متهم کنند.

ایسنا

رسانه آمریکایی ‘اکسیوس’ : ترامپ بدنبال تاراج منابع طبیعی و نفت عراق و افغانستان است

یک پایگاه خبری آمریکایی فاش کرد که دونالد ترامپ درصدد دستیابی به نفت و منابع طبیعی عراق و افغانستان در ازای هزینه‌های جنگ در این کشورها می‌باشد و دو بار موضوع را با نخست وزیر عراق مطرح کرده است.

ادامه

افغانستان, اقتصادی, امریکا, جهان, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

بیش از ۱۰۰ مصدوم در حملات شیمیایی النصره به محله‌های حلب

گروه‌های تروریستی مستقر در حومه حلب که وابسته به هیئت تحریر الشام (النصره سابق) هستند شب گذشته با گلوله‌های حاوی گازهای سمی محله‌های حلب شامل خالدیه، خیابان النیل و جمعیت الزهرا را هدف قرار دادند. روسیه قصد دارد این حادثه را با طرف ترکیه‌ای بررسی کند.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا