مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

جبهه النصره، استان ادلب سوریه را امارت اسلامی اعلام می کند

گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در دوماه گذشته تمام نهادهای مورد نیاز برای اداره یک کشور و اعلام امارت اسلامی در استان ادلب سوریه را ایجاد کرده است.

 
روزنامه الوطن سوریه، گروه تروریستی جبهه النصره طی دو ماه گذشته تمام شرایط و نهادهای خدماتی و حاکمیتی مورد نیاز برای اعلام یک کشور را در استان ادلب در شمال غرب سوریه ایجاد کرده است.

 
این گروه تروریستی در یک برنامه جامع، یک حکومت خدماتی بدون اعلام ماهیت آن و ماموریت اصلی و فوری آن که جذب شمار بیشتری از متخصصان رشته های مختلف است تشکیل داده است.

 
این حکومت محلی به ارائه خدمات شهری، آب، برق، راه سازی، خدمات کشاورزی و دامپروری با هدف جلب نظر اقشار مختلفی از ساکنان این استان می پردازد.

 
خالی کردن زندان های گروه تروریستی تحریرالشام که جبهه النصره بخش اصلی آن را تشکیل می دهد نیز با همین هدف و اعتمادسازی میان مردم و تروریست ها انجام شده است.

 
به صورت عملی همه ساختارهای نظامی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی و دفاتر خدماتی در همه زمینه ها به منظور اعلام تشکیل یک امارت اسلامی در استان ادلب ایجاد شده است.

 
گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره برای اعلام تشکیل این امارت در انتظار یک فرصت مناسب است.

 

 

نکته مهم درباره انتقال تروریست ها به ادلب می باشد، یعنی چرا ارتش سوریه برای مصالحه و اخراج تروریستها فقط ادلب رو قبول می کند.

 
زمانیکه در فروردین ماه سال ۹۴ و با دخالت و حمایت مستقیم ترکیه و اتحاد گروه تروریستی النصره با سایر گروه های تروریستی استان و شهر ادلب با اعزام ۱۴ هزار تروریست خارجی که در ترکیه متجمع و سازماندهی شده بودند، ادلب سقوط کرد. در همان زمان همگان منتطر اعلام خلافت گروهک تروریستی النصره در ادلب به تقلید و رقابت با دیگر گروه تروریستی یعنی داعش و ایجاد خلافت توسط النصره در این استان هم مرز با ترکیه بودند.

 
شاید هیچکس فکر آن را نمی کرد که پس از یکسال استان ادلب مبدل به سیاه چاله و تبعیدگاه تروریست هایی شود که جامعه بین الملل به ویژه دولت آمریکا و ترکیه به انواع تحف و حیل سعی در تطهیرشان و میانه رو خواندشان دارند.

 

 

استان ادلب، استان کوچک و نسبتا سردسیر در شمال غرب سوریه و هم مرز با ترکیه می باشد و مرکز آن جزو شهرهای درجه چهارم سوریه محسوب می شود.

 
این استان یک مرز زمینی و یک گذرگاه با ترکیه دارد و دولت آنکارا از آنجا تامین مایحتاج تروریست ها در همه زمینه ها را انجام می دهد.

 
دهها گروهک تروریستی از داعش تا عناصر ارتش آزاد و تحریر الشام (النصره) در ادلب نیرو و مقر دارند و همین عدم تمرکز و وحدت فکری موجب شده تا النصره نتواند در آنجا اعلام خلافت کند.

 
هم اکنون هزاران تروریست تکفیری در استان ادلب تجمع کرده اند؛ تروریست هایی که اکثرا خارجی و چندملیتی بوده و هیچ راهی برای بازگشت به کشورهای خود ندارند.

 
تروریست های چچنی، چینی و ترکستانی (اویغورها)، لیبیایی، عربستانی، تونسی، افغان، آفریقایی و به ویژه اروپایی و همچنین عناصر کار کشته القاعده در ادلب تجمع کرده اند.

 
تجمع تروریست ها و شماری از خانواده های آنها در استان ادلب موجب کمبود منابع مادی و غذایی برای گذران زندگی و همچنین کمبود قلمرو برای حکومت طلبی شده که در نهایت موجب اختلاف سلیقه میان عناصر ترویست شده و آنها را به درگیری با هم وا داشته است.

 
طی ماه های گذشته و به دنبال انجام مصالحه با گروه های حاضر در نقاط مختلف سوریه و خصوصا ریف دمشق و خان شیخ (در استان حماه)، تروریست ها برای انتقال خود مناطقی را پیشنهاد دادند که ارتش سوریه فقط ادلب رو قبول کرد.

 
شاید اوایل کار تروریست های حاضر در استان ادلب از ورود دیگر تروریست های شکست خورده در دیگر نقاط سوریه استقبال می کردند، اما چند ماهیست که ورود تروریست های شکست خورده به ادلب با سردی و اکراه طرفین انجام می شود و دلیلش هم چیزی جز افزایش وضعیت بغرنج مادی و عقیدتی در ادلب نیست.

 
مهم ترین مشکل امروز استان ادلب، شکاف بزرگ اجتماعی امنیتی در این استان بخاطر تجمع بیش از حد و تنوع تروریست های تکفیری می باشد که هیچکدام دیگری را قبول ندارد، به نحویکه ورود عناصر جدید عمدتا با تهدید توسط تروریست های ساکن ادلب انجام می شود؛ هم اکنون ادلب هر روز شاهد ترورهای مجهول از سرکرده های عناصر غیربومی گروه های تروریستی می باشد و هر چند روز یکبار خبر هلاکت یک سرکرده تروریست ها را که شاید سال ها در مقابل ارتش سوریه جنگیده و سالم مانده بود را در ادلب یعنی در مرکز امن تروریستها می شنویم.

 
هم اکنون ادلب به سیاه چال و تبعیدگاه ابدی برای تروریست ها تبدیل شده و ارتش سوریه در تدارک برنامه ای برای تروریست ها برای آینده هستند تا کار آنها را یکسره کنند.

 

ارتش سوریه شهرک مسکنه آخرین پایگاه داعش در استان حلب را آزاد کرد

نیروهای ارتش سوریه کنترل شهر مسکنه، آخرین مقر داعش در استان حلب را در دست گرفتند.   به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در حومه استان حلب توانست کنترل شهر مسکنه، آخرین مقر داعش در این استان را در دست بگیرد.   ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه ... ارتش سوریه شهرک مسکنه آخرین پایگاه داعش در استان حلب را آزاد کرد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

پنتاگون مدعی تجمع نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در منطقه «التنف» شد

پنتاگون مدعی شده نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه بار دیگر در حال تجمع در نزدیکی منطقه‌ای هستند که حدود دو هفته پیش توسط جنگنده‌های ائتلاف آمریکا هدف قرار گرفتند.   جنگنده‌های ائتلاف ادعایی آمریکا علیه داعش روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه به یک کاروان ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آنها که در حال پیشروی در شمال غرب منطقه ... پنتاگون مدعی تجمع نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در منطقه «التنف» شد

ادامه

امریکا, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه

لاوروف: فرار داعش از رقه نشان داد هماهنگی در زمینه تروریسم وجود ندارد

به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری در مسکو گفت: وزارت دفاع روسیه اخبار منتشر شده درخصوص توافق نیروهای حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه و داعش درخصوص خروج تروریست‌ها از استان رقه در سوریه و عقب نشینی آن‌ به سمت پالمیرا (تدمر) بدون درگیری را تایید کرده ... لاوروف: فرار داعش از رقه نشان داد هماهنگی در زمینه تروریسم وجود ندارد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه

استقرار نیروهای زرهی روسیه در نزدیکی مرزهای سوریه و اردن

رسانه های عربی در گزارشی مینویسند: نیروهای زرهی ارتش روسیه وارد مناطق مرزی اردن و سوریه شدند؛ هدف از این عملیات حفاظت از موقعیت ارتش سوریه٬ تقویت آنها و حفاظت از پستهای مرزی این کشور میباشد. بر اساس این گزارشها واحدهای صحرایی ارتش روسیه در مناطق جنوبی درعا و سویدا مستقر شده اند.   این ... استقرار نیروهای زرهی روسیه در نزدیکی مرزهای سوریه و اردن

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه