رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

جایزه صلح نوبل برای بریگاد پزشکی کوبا

صلح میان ملت‌های جهان برای ادامه سلامت کره خاکی یک ضرورت است. اما برای ادامه حیات، صلح باید با عمل صالح مورد حمایت و مراقبت جمعی و تعهد به سلامت همه انسان‌ها قرار گیرد. بریگاد پزشکی بین‌المللی هنری ریو دقیقاً جلوه‌ای از این ارزش‌ها و اقدامات است.

 

این جمع آموزش‌دیده در عالی‌ترین سطح، و متخصص بلایا و حوادث ناگوار و بیماری‌های جدی همه‌گیر، ۸۰۰ بریگاد برای مقابله با کووید-۱۹ ازجمله به کشورهای آنگولا، ایتالیا، سورینام، جامائیکا، دومینیکن، بلیز، سنت وینسنت و گرنادین، و ونزوئلا فرستاد، و در برخی کشورهای دیگر مانند نیکاراگوئه و افریقای جنوبی مأموریت‌های پزشکی کوبایی موجود را تقویت کرد.

 

درصورتی‌که کشورها قادر به پرداخت هزینه خدمات نباشند، بریگادها به‌رایگان برای جلوگیری از تلفات انسانی و ازکارافتادگی به کار خود ادامه می‌دهند. علی‌رغم تحریم‌های ایالات متحده علیه کوبا، تیم‌های پزشکی کوبا به چالش همه‌گیر شدن کووید-۱۹ در جهان پاسخ می‌دهد و آمادگی خود برای خدمت‌رسانی به بزرگ‌ترین نیاز این قرن در هر نقطه از جهان اعلام می‌کند. ورود تیم پزشکی کوبا به ایتالیا در کاهش قابل توجه گسترش کووید-۱۹ به بقیه جهان اهمیت چشمگیری داشت. بریگاد پزشکی کوبا ادامه‌دهنده تاریخ و سنت دموکراتیک نظام سلامتی است که در کشورشان برقرار شده است. آن‌ها نظام سلامت خلاق و مورد احترام کوبا را به جایی برده‌اند که مردم وضعیت بهداشتی پرمخاطره‌ای را از سر می‌گذرانند. خدمات عمده این پزشکان به کشور هائیتی به هنگام زمین‌لرزه و شیوع بیماری ابولا از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۶ در غرب آفریقا بوده است.

 

ما به‌عنوان انسان‌هایی آگاه که معنای اقدامات آن‌ها برای کسانی را که از آن بهره‌مند شده‌اند درک کرده‌اند، آن‌ها را نامزد می‌کنیم. ما می‌دانیم بدون وجود آن‌ها ممکن نبود افراد بسیاری زنده بمانند. نظر به این‌که شاهد این کار فوق‌العاده ارزشمند هستیم، از آنچه درباره ارزش زندگی حتی در هولناک‌ترین وضعیت آموخته‌ایم تا ابد سپاسگزاریم. اهدای کمک‌های کوبا علی‌رغم همه نداشته‌هایش و بذل آنچه ملزم به برآوردن آن نیست، اصالت دارد. در منطقه کارائیب بریگادهای سلامت شبکه‌های منطقه‌ای را، که وارث فقر دوران استعمار، وابستگی به خارج و جدایی زبانی است، تقویت کرده است. از هائیتی تا آفریقای جنوبی، از توگو تا ایتالیا، از ابولا تا کووید-۱۹ پزشکان و پرستاران بریگادهای هنری ریو نشان دادند که حق سلامت یک حق انسانی است و حتی در دشوارترین شرایط باید از آن دفاع کرد. آن‌ها به ما یاد دادند که شیوه برخورد انسان‌ها به بیماری، معنای انسانیت، ارتباط ما با یکدیگر و درستی نظام‌های اجتماعی ما را به ما می‌آموزد.

 

الگوی بریگادهای پزشکی کوبا نمونه خلاق بدیلی به‌جای جریان‌های سنتی منابع و دانش و پذیرش بی‌عدالتی‌های کهنه شمال‌ـ‌جنوب است. برای انجام این کار در دنیایی که به نظر می‌رسد فراموش کرده است جایگزینی برای رده‌بندی و نابرابری وجود دارد، باید برای صلح تلاش کرد. علی‌رغم چالش‌های محاصره اقتصادی طولانی آمریکا، آن‌ها به کار الهام‌بخش خود ادامه می‌دهند؛ سرمشقی هستند که دنیا می‌تواند از آن بیاموزد؛ به همین دلایل است که ما بریگاد پزشکی بین‌المللی هنری ریو را نامزد دریافت جایزه صلح نوبل کرده‌ایم.

 

سپاسگزاریم کوبا، که بسیاری از منابع خود را، با وجود تحریم‌های فلج‌کننده، صرف ساختن انسان‌های ارزشمند و نظام‌های دانشی کرده‌ای که می‌توانی آن را با دنیا تقسیم کنی و به ما یادآور شوی که زندگی انسان و روابط انسانی تار و پود صلح هستند.

 

برای امضا و پیوستن به کارزار، می‌توانید به این آدرس (https://www.cubanobel.org) مراجعه کنید.

ونزوئلا: ورود ناو جنگی آمریکا به کارائیب اقدامی تحریک‌آمیز است

وزارت خارجه ونزوئلا به ورود ناو جنگی آمریکایی به دریای کارائیب و در نزدیکی آبهای سرزمینی این کشور هشدار داد و آنرا اقدامی تحریک آمیز توصیف کرد.  

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, حضور نظامی, خبر, ونزوئلا

مادورو، ادعاهای ترامپ علیه ونزوئلا را واهی نامید

رییس‌جمهوری ونزوئلا با محکوم کردن اتهامات ترامپ و دولت وی درباره این کشور، ادعاها و رفتارخصمانه او را با مداخلات نظامی پیشین آمریکا در ویتنام و عراق مقایسه و این اتهامات را واهی و دروغین عنوان کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, ونزوئلا

وزیر دفاع ونزوئلا: مخالفان نمی توانند قدرت را در دست گیرند

وزیر دفاع ونزوئلا همزمان با دعوت مردم به شرکت در انتخابات آینده پارلمانی، به مخالفان دولت هشدار داد که آنها هرگز نخواهند توانست با وجود ارتش ضدامپریالیست، انقلابی و بولیواری قدرت سیاسی را در این کشور در دست گیرند.

ادامه

امریکای لاتین, انگلستان, جهان, خبر, ونزوئلا