بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جان بولتون؛ دولت آمریکا اقداماتی را برای هدف قرار دادن قاسم سلیمانی کلید زده است

مشاور امنیت ملی ترامپ مدعی شد که دولت ترامپ اقداماتی را برای هدف قرار دادن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران انجام داده است.

 

به گزارش «فاکس نیوز» و «سی ان ان»، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ روز گذشته سه‌شنبه، ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد و خطاب به ایران گفت: ما مراقب شما هستیم و دنبالتان می‌کنیم و اگر وضعیت کنونی را ادامه دهید بسیار خشمگین خواهیم شد.

 

این ادعاها چند ساعت بعد از سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد. او در این سخنرانی از کشورها خواست تا ایران را مادامی که رویکرد خصمانه دارد، منزوی کنند.

 

«فاکس نیوز» مدعی شد: «بولتون» در کنفرانس اتحاد علیه ایران هسته‌ای (UANI) ادبیات سیاست‌مداران ایرانی را تقلید کرده و آن را مورد خطاب قرار داده است.

 

«بولتون» مدعی شد: به گفته مقامات ایران ما «شیطان بزرگ»، «ارباب عالم» و «ارباب جهنمی» هستیم. در نتیجه من می‌توانم تصور کنم که آنها حرف‌های امروز من را جدی می‌گیرند؛ اگر با ما روبه‌رو شوید یا با شرکای ما یا اگر به شهروندان ما آسیبی برسانید یا اگر به تقلب‌هایتان ادامه دهید، ما بسیار خشمگین خواهیم شد.

 

مشاور امنیت ملی ترامپ در ادامه گفت: مقامات ایرانی گزینه‌هایی را پیش روی خود دارند. ما مسیری را برای آینده روشن و سبز در مقابل همه ایران ترسیم کرده‌ایم. مسیری که برای مردم ایران ارزشمند است.

 

وی مدعی شد: « ایران از رژیم اسد در سوریه حمایت می‌کند. رژیمی که از سلاح شیمیایی علیه مردم خودش استفاده کرده است. ایران یکی از بدترین کشورهای جهان در زمینه گروگان‌گیری شهروندان آمریکایی است.»

 

مشاور امنیت ملی ترامپ مدعی شد: دولت ترامپ اقداماتی را برای هدف قرار دادن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران انجام داده است.

 

وی گفت: دولت ترامپ کمپین فشاری را علیه طرح‌های قاسم سلیمانی کلید زده است.

 

بولتون درباره تحریم‌های ۴ نوامبر هم مدعی شد: انتظار داریم خرید نفت از ایران تا حد صفر کاهش پیدا کند، در غیر این صورت خریداران نفتی با خطر تحریم روبه‌رو خواهند شد. بعد از ۵ نوامبر رییس‌جمهور ترامپ قصد دارد تحریم‌های دیگری را هم اعمال کند. این تحریم‌ها علاوه بر تحریم‌هایی است که قبلا علیه برنامه هسته‌ای ایران اعمال شده بود.

 

مشاور امنیت ملی ترامپ ادامه داد: توافق هسته‌ای ایران هیچ کاری برای توقف اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران یا برنامه هسته‌ای یا اشاعه سلاح برای ایران نکرد. از همه این‌ها بدتر، این توافق در اهداف بنیادین خود شکست خورد. این توافق نتوانست راه‌های رسیدن ایران به بمب اتم را مسدود کند.

 

وی گفت: آمریکا احمق نیست. ما فریب نمی‌خوریم یا بار دیگر مرعوب نمی‌شویم. روزهای تساهل با ایران گذشته است. ایران و حامیانش در صورتی که رفتارشان را تغییر ندهند با تبعات قابل توجهی روبه رو خواهند شد. بگذارید این پیام روشن را امروز اعلام کنم؛ ما مراقب شما هستیم و دنبالتان می‌آییم.

ایلنا

کوربین: درصورت پیروزی در انتخابات، کشور فلسطین را به‌رسمیت می‌شناسیم

به گزارش راشاتودی، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس که در حال سخنرانی در شهر لیورپول است اعلام کرد که در صورت پیروزی حزب کارگر در انتخابات عمومی، و تشکیل دولت از سوی آن اقدام به شناسایی کشور مستقل فلسطین می‌کند.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تاکید رهبران مصر و اردن بر راهکار دو کشوری به عنوان تنها راه تحقق صلح عادلانه در منطقه

پادشاه اردن و رئیس جمهوری مصر در دیدارشان در نیویورک تاکید کردند، راهکار تشکیل دو کشوری تنها راه تحقق صلح عادلانه و همیشگی برای فلسطین و اسرائیل است.

ادامه

اردن, اسراییل, جهان, خبر, سوریه, فلسطین, لیبی, مصر, یمن

مدیر شورای ملی ایرانیان آمریکا؛ عربستان و امارات در حمله تروریستی اهواز دست داشتند

‘ تریتا پارسی ‘ مدیر شورای ملی ایرانیان آمریکا، موسوم به «نایاک» در یادداشتی ضمن بیان این که «عربستان و امارات در حمله تروریستی دیروز در اهواز نقش داشتند»، نوشت: هدف اصلی رقبای منطقه ای ایران، سوق دادن تهران و واشنگتن به سوی جنگی در ابعاد بزرگتر بود.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی