ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

جانسون: از پنجم نوامبر انگلیس به مدت ۴ هفته قرنطینه می‌شود

نخست وزیر انگلیس از قرنطینه سراسری این کشور به مدت چهار هفته خبر داد.

 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کووید -۱۹ در انگلیس و به منظور جلوگیری از وارد آمدن فشار بر سیستم خدمات درمانی این کشور در مقابله با این بیماری، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس از برقراری قرنطینه ۴ هفته‌ای در سراسر این کشور خبر داد.

.

نخست وزیر انگلیس هشدار داد که «برای اولین بار در طول زندگیمان، سیستم خدمات درمانی ملی ممکن است قادر به ارائه خدمات به ما و خانواده‌های ما نباشد». زیرا پرستاران و پزشکان مجبور خواهند شد در مورد اینکه چه افرادی بالاترین میزان مراقبت درمانی را دریافت کنند، تصمیم بگیرند. جانسون در ادامه افزود: «از روز پنج شنبه تا آغاز ماه دسامبر شما باید در خانه بمانید و تنها به دلایلی خاص منزل خود را ترک کنید».

 

به گفته جانسون، اکثر کسب و کارها از جمله فروشگاه‌های غیرضروری، کافه‌ها و رستوران‌ها- به جز بیرون برها- تا آغاز ماه دسامبر بسته خواهند ماند، اما مدارس و دانشگاه‌ها باز خواهند بود و فعالیت در کارگاه‌های ساختمانی می‌تواند ادامه یابد.

 

«سر پاتریک والانس» مشاور ارشد دولت انگلیس در امور علمی در یک کنفرانس مطبوعاتی که در دفتر نخست وزیری برگزار شد، اعلام کرد که با تداوم روند کنونی مربوط به پذیرش بیماران کووید -۱۹ در بیمارستانها، ظرف مدت شش هفته شمار بیماران بستری شده از نقطه اوج این بیماری در بهار گذشته فراتر خواهد رفت. وی همچنین تأکید کرد که شمار مبتلایان به طور تصاعدی افزایش می‌یابد.

 

گفتنی است که وزارت بهداشت انگلیس در همین روز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ۲۱ هزار و ۹۱۵ نفر افزایش یافته و ۳۲۶ نفر هم بر اثر ابتلاء به این بیماری ویروسی جان باخته‌اند. این در حالی است که یک روز پیش از آن (جمعه) ابتلای ۲۴ هزار و ۴۰۵ نفر به کووید -۱۹ در انگلیس تأیید شد و ۲۷۵ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

 

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا از زمان آغاز همه گیری این بیماری در انگلیس به یک میلیون و ۱۱ هزار و ۶۶۰ نفر و تعداد مرگ و میرها به ۴۶ هزار و ۵۵۵ نفر رسیده است.

 

گفتنی است، انگلیس ظرف ماه‌های اخیر شاهد افزایش موارد ابتلاء و در هفته‌های اخیر افزایش نرخ مرگ و میرها بر اثر ابتلاء به کووید -۱۹ بوده است.

حملۀ تروریستی در فرانسه: سه نفر کشته شدند؛ یک زن ۷٠ ساله سر بریده شد

دو هفته بعد از قتل یک معلم تاریخ توسط یک جوان اسلام‌گرا، فرد دیگری در جنوب فرانسه به حاضران در کلیسا حمله برد و سه نفر را به ضرب چاقو کشت. مهاجم با شلیک پلیس زخمی، و بازداشت شده است. هویت مهاجم هنوز معلوم نیست، اما مقامات فرانسوی اطمینان دارند که این جنایت با تحریکات ... حملۀ تروریستی در فرانسه: سه نفر کشته شدند؛ یک زن ۷٠ ساله سر بریده شد

ادامه

تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, فرانسه

هشدار رئیس‌جمهوری آلمان درباره ناسیونالیستی کردن واکسن کرونا

اشتاین‌مایر می‌گوید دخالت دادن تمایلات ناسیونالیستی برای دسترسی به واکسن کرونا به اجحاف به کشورهای دیگر منجر می‌شود. سازمان بهداشت جهانی نیز پیشتر در این مورد هشدار داده و تاکید کرده این دسترسی باید فراملیتی باشد.

ادامه

المان, جهان, سازمان بهداشت جهانی