نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

ثروتمندان در آمریکا از جمله جف بزوس بنیانگذار آمازون و ایلون ماسک بنیانگذار تسلا اصلا مالیاتی پرداخت نمی‌کنند

پس از افشاگری رسانه پرو پاپلیکا در مورد اینکه ثروتمندان آمریکایی مالیات جزئی پرداخت می‌کنند، وزارت خزانه‌داری این کشور خواستار بررسی این موضوع شد.

 

به گزارش ایرنا، رویترز بامداد چهارشنبه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، وزارت خزانه داری از مقامات اجرایی خواسته است تا در مورد سوابق مالیاتی ذکر شده در رسانه پرو پاپلیکا (ProPublica) تحقیق کنند، زیرا این امر نشان می‌دهد که برخی از ثروتمندترین افراد در آمریکا مالیات را بر اساس درآمد کم پرداخت می‌کنند.

 

واکنش وزارت خزانه داری آمریکا در این باره در حالی است که رسانه پروپاپلیکا مستقر در نیویورک به تازگی اطلاعات زیادی در مورد اظهارنامه مالیاتی هزاران ثروتمند در ایالات متحده بدست آورده است.

 

داده های این رسانه آمریکایی حاکی است که میلیاردرها از جمله جف بزوس بنیانگذار آمازون و ایلون ماسک بنیانگذار تسلا طی چند سال مالیات بر درآمد فدرال را پرداخت نکرده‌اند.

 

رسانه پروپاپلیکا که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد سازمانی خصوصی در آمریکا است که هدف آن تولید روزنامه نگار تحقیقی در جهت منافع عمومی است.

 

جن پسکی دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در دفاع از جامعه ثروتمندان در آمریکا و در واکنش به این افشاگری گفت “هرگونه افشای غیرمجاز اطلاعات محرمانه دولت غیرقانونی است.”

 

افشاگری علیه ثروتمندان در حالی صورت می‌گیرد که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا برای کمک به تأمین هزینه‌های پیشنهادی زیرساخت‌ها و برنامه‌های اجتماعی به دنبال افزایش مالیات برای افراد ثروتمند است.

 

در طرح ارائه شده توسط دولت بایدن نرخ مالیات از ۳۷ درصد فعلی به ۳۹.۶ درصد افزایش می‌یابد و تقریباً دو برابر شدن نرخ مالیات بر سود سرمایه به ۳۹.۶٪ برای آمریکایی‌ها که سالانه یک میلیون دلار یا بیشتر درآمد دارند.

راغفر؛ اگر قرار است تفکر خاصی منویات خود را بر کشور حاکم کند این همه هزینه انتخابات برای چیست؟

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا اظهار داشت: وقتی سیاست‌های اقتصادی را دنبال می‌کنیم این سوال مطرح می‌شود که چرا به پیامدهای اجتماعی، اقتصادی و امنیتی آن توجه نمی‌شود؟ مطمئن هستم مسئله نفوذ حداقل در حوزه اقتصاد پرونده‌اش افشا خواهد شد منتها آن موقع معلوم نیست جامعه چه هزینه‌ای بابت آن پرداخت می‌کند.

ادامه

اقتصادی, ایران, تحلیل, فساد

واشنگتن پست؛ برکناری نتانیاهو تنها راه برای خروج از بحران سیاسی اسرائیل است

با اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی اسرایبل و قوت گرفتن احتمال برگزاری پنجمین انتخابات کنست ظرف کمتر از دو سال روزنامه واشنگتن پست در مطلبی تنها راه خروج از بن بست سیاسی در اراضی اشغالی را کنار نهادن نتانیاهو از قدرت دانست.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فساد, فلسطین