چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

ثروتمندان جهان در یک روز ۱۱۷ میلیارد دلار ضرر کردند

پیامدهای تداوم و تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین دامن بسیاری از تجار و صاحبان سرمایه را گرفته بگونه‌ای که این روزها بازارهای بورس بین المللی بویژه آمریکا دچار زیان‌ شده و ارزش دارایی‌های ۵۰۰ ثروتمند جهان کاهشی ۱۱۷ میلیارد دلاری داشته است.

 

فراز و فرود تجارت واشنگتن و پکن با حضور «دونالد ترامپ» در کاخ سفید وارد بازی شده که ناظران اقتصادی از آن به عنوان یک شوک بزرگ به اقتصاد جهان یاد می‌کنند که هرچه دامنه آن افزایش یابد، پیامدهای آن «دومینو» وار به سایر بازارهای مالی و اقتصاد کشورهای دیگر نیز می رسد.

 

افزایش تنش‌های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان و اقدام جدید چین در کاهش ارزش پول ملی خود «یوان» که پیامدهای آن سبب انتقاد مقامات واشنگتن نیز شده، ریزش شدید شاخص بورس‌های آمریکا و اروپا را در پی داشته است.

 

طبق اعلام خبرگزاری بلومبرگ، این مساله و نگرانی از تشدید تنش‌های تجاری با چین سبب شده تا ارزش دارایی‌های ۵۰۰ ثروتمند بزرگ جهان در یک روز، ۲.۱ درصد کاهش یابد که برابر ۱۱۷ میلیارد دلار است.

 

بر اساس این گزارش، ثروتمندانی که در فهرست ۲۱ میلیاردر برتر قرار دارند، فقط در روز دوشنبه هفته جاری هر کدام یک میلیارد یا بیشتر از دارایی‌های خود را از دست دادند.

 

شاخص بورس‌های آمریکا در نتیجه شدت یافتن جنگ تجاری با چین به کمترین میزان در یک سال گذشته رسید و ارزش سهام بسیاری از شرکت‌ها افت کرد.

 

«جف بزوس» ثروتمندترین مرد جهان و مؤسس شرکت آمازون، ۳.۴ میلیارد دلار از دارایی‌های خود را روز دوشنبه از دست داد. هرچند که وی هنوز با ۱۱۰ میلیارد دلار دارایی، ثروتمندترین مرد جهان است.

 

«برنار آرنو» کارآفرین و تاجر فرانسوی نیز فقط در همان یک روز، ۳.۲ میلیارد دلار از دارایی‌های خود را از دست داد.

 

ازرش دارایی‌های «مارک زاکربرگ» مؤسس فیس‌بوک نیز ۲.۸ میلیارد دلار افت کرد.

 

با وجود افت دارایی‌های ۵۰۰ ثروتمند بزرگ جهان، ارزش دارایی‌های آنها ‌اکنون نزدیک به ۵.۴ تریلیون دلار است که نسبت به ابتدای سال ۲۰۱۹ حدود ۱۱ درصد رشد داشته ‌است.

ایرنا

 

بانک آمریکا: چین از ایران نفت بخرد؛ بازار سقوط می‌کند

یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکا مدعی است چنانچه چین در ادامه جنگ تجاری با واشنگتن، خرید نفت خام از ایران را ادامه دهد؛ بازار انرژی بحران بی‌سابقه‌ای را به خود خواهد دید.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

جنگ تجاری چین و آمریکا بالا گرفت

دارین فردریش، تحلیلگر ارشد در شرکت INTL FCStone در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ اظهار کرد: اهرمی که چین در اختیار دارد، خرید بزرگ محصولات کشاورزی است و این مسئله روی کشاورزان آمریکایی و پایگاه رای دهندگان روستایی آمریکا که حامی ترامپ بوده‌اند، تاثیر می‌گذارد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, برزیل, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

نشریه اتریشی: جنگ تجاری ترامپ به آمریکا بیشتر ضربه زده است

رئیس جمهوری ایالات متحده اعلام کرده که از ابتدای ماه سپتامبر بسیاری از کالاهای چینی مشمول تعرفه گمرکی تنبیهی می‌شوند. برخی ناظران معتقدند تاکنون بیشترین خسارت جنگ تجاری به اقتصاد آمریکا وارد شده است.

ادامه

اتریش, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, فرانسه