همبستگی با کوبا؛ سد کشورهای دوست دربرابر خصومت آمریکا

ارسال محموله‌های غذایی، دارو، تجهیزات ایمنی و سرنگ در یک هفته اخیر از طرف کشورهای مکزیک، بولیوی، روسیه، ویتنام و چین به کوبا به عنوان نمایش همبستگی، اقدامات خصمانه و مداخله جویانه در امور داخلی این کشور را به چالش کشید.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, همبستگی, ویتنام

مجمع پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا خواستار رفع تحریم‌های کوبا شد

مجمع سیاسی و آکادمیک پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا، طی بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با کوبا، قاطعانه خواستار رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

مکزیک: محاصره آمریکا غیرانسانی است؛ به کوبا کمک می‌کنیم

«آندرس مانوئل لوپز ابرادور» رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید از محاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، کشورش بدون توجه به تحریم‌های واشنگتن، به هاوانا کمک‌های انسانی می‌فرستد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, کوبا, مکزیک, همبستگی

تیم پزشکان چین برای مقابله با کرونا از الجزایر عازم سودان شد

تیم پزشکان کارشناس چین برای مقابله با کرونا روز پنجشنبه پس از به پایان رساندن کارهای خود در الجزایر، آنجا را به مقصد سودان ترک کردند.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ سفیر چین در الجزایر، رییس بخش امور آسیا و اقیانوس آرام از وزارت خارجه الجزایر همراه مقامات وزارت امور بهداشت الجزایر در فرودگاه بین المللی این کشور با تیم پزشکان کارشناس چینی خداحافظی کردند.

 

رییس بخش امور آسیا و اقیانوس آرام از وزارت خارجه الجزایر گفت، تیم پزشکان کارشناس چین برای جلوگیری و مهار شیوع کرونا در الجزایر به تلاش شایانی پرداخته و کمکهای لازم را در اختیار این کشور برای غلبه بر این ویروس گذاشته است.

 

لی لیان هه، سفیر چین در الجزایر گفت: دولت و پزشکان الجزایر ضمن ستایش کارهای تیم پزشکان چینی گفتند که کمکهای پزشکان چینی نه تنها فضایی برای مبادلات پزشکی دو جانبه ایجاد کرده بلکه نقش مهمی در جلوگیری و مهار کروناویروس ایفا کرده است.

 

تیم پزشکان کارشناس چینی متشکل از ۲۰ نفر ۱۴ مه برای مبارزه با کرونا وارد الجزایر شده است.

کوبا ششمین روز است که قربانی کرونایی ندارد/ ورود یک گروه ۳۰۰ نفره پزشکان و پرستاران این کشور به کویت

مقامات بهداشتی کوبا اعلام کردند، ۱۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده اما در طول ۶ روز گذشته کسی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست نداده است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا, کویت, همبستگی

گروه دوستی پارلمانی کوبا و سوریه، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه سوریه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا، «لیزارا کورونا» رییس گروه دوستی پارلمانی کوبا و سوریه تحریم‌های آمریکا را ناعادلانه توصیف کرد و گفت که این تحریم‌ها «تلاش‌ها و ظرفیت‌ها» برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ را محدود می‌کند

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, کوبا, همبستگی

آری به‌همبستگی، نه به محاصره! ما خواستار لغو فوری محاصرهٔ جنایتکارانهٔ کوبا توسط ایالات متحد آمریکا هستیم!

اعلامیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری آری به همبستگی، نه به محاصره! ما خواستار لغو فوری محاصرهٔ جنایتکارانهٔ کوبا توسط ایالات متحد آمریکا هستیم!

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, سوسیالیسم, کوبا, همبستگی

دانشجویان چینی با دور زدن تحریم‌های آمریکا به کوبا کمک کردند

دانشجویان چینی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های کوبا حدود ۲۰ هزار دلار جمع کردند تا تجهیزات پزشکی محافظتی برای این کشور تهیه کنند که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا, کوبا, همبستگی