افتخار دیگر برای ورشکار ایرانی؛ طارمی در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا

ستاره ایرانی پورتو افتخار جدیدی را به نام خود ثبت کرد و در تیم منتخب مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت. به گزارش ایرنا و به نقل از سایت هواسکورد مهدی طارمی ستاره ایرانی باشگاه پورتو بعد از درخشش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در تیم منتخب این مرحله در کنار کیلیان امباپه ... افتخار دیگر برای ورشکار ایرانی؛ طارمی در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا

ادامه

اروپا, ایران, پرتغال, جهان, خبر, ورزشی

اتفاقی ماندگار برای مهاجم تیم ملی ایران/ طارمی بالاتر از «مسی»

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران با درخشش در تیم پورتو عنوان بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کرد و بالاتر از لیونل مسی ایستاد.   به گزارش خبرگزاری مهر، هفته پنجم رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی برگزار شد که مهدی طارمی به همراه تیم پورتو شب فراموش نشدنی داشتند ... اتفاقی ماندگار برای مهاجم تیم ملی ایران/ طارمی بالاتر از «مسی»

ادامه

اروپا, انگلستان, ایران, بلژیک, جهان, خبر, ورزشی

تیم‌ ملی ایران برترین تیم آسیایی

شبکه تلویزیونی «ESPN»در گزارشی آورد، بر اساس رده‌بندی فیفا، تیم‌ ملی ایران برترین تیم آسیایی بین تیم‌های ملی فوتبال جهان است. آنها در سال ۲۰۱۶ شکستی متحمل نشدند و در حال حاضر در مکان نخست جدول رده‌بندی گروه A از مرحله پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در منطقه آسیا هستند، جایگاه مناسبی که می‌تواند تیم ملی را برای اولین بار در تاریخش دو بار متوالی به مرحله پایانی جام جهانی برساند.

 

کارلوس کی‌روش اما از سمت سرمربیگری تیم ملی ایران استعفا کرده و اوضاع تیم ملی سردرگم به نظر می‌رسد، البته این اولین باری نیست که چنین اتفاقی رخ می‌دهد، هرچند کی‌روش که در سال ۲۰۱۱ عهده‌دار هدایت تیم ملی ایران شد، تأکید می‌کند این بار اوضاع فرق می‌کند.

سرمربی پیشین رئال‌مادرید و تیم ملی پرتغال، فدراسیون فوتبال ایران را متهم به این کرده در اجرای برنامه آماده‌سازی تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ که در سال ۲۰۱۶ روی آن توافق شد، عاجز است. نامه استعفای او که روز شنبه به فدراسیون فوتبال ایران تسلیم شد، روز دوشنبه از سوی این فدراسیون مورد موافقت قرار نگرفت.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید کی‌روش به کارش در تیم ملی ادامه خواهد داد. وی در این باره گفته است: با کی‌روش صحبت کردم و باید تأکید کنم که تیم ملی اولویت ماست. به‌منظور حمایت بازیکنان از کی‌روش و تعهدی که آنها به سرمربی خود دارند ما با استعفای کی‌روش مخالفت می‌کنیم. در مقطع حساسی هستیم و باید بهترین عملکردمان را برای رسیدن به جام جهانی داشته باشیم.

این البته از نظر کی‌روش کاملاً بی‌ربط است. او در گفت‌وگو با سایت «ESPN FC» گفت: این پاسخ مسائل کلیدی نیست. پرسش در مورد استعفا نیست، من نمی‌خواهم دیگر در این مورد بحث کنم. قول‌هایی که داده شده بود عملی نشد، در اجرای همه قول‌هایی که داده شده بود، تأخیر به وجود آمد یا به تعویق افتاد و “دفعه بعد”، اما در فوتبال دفعه بعدی وجود ندارد. بازی فرداست!

بر اساس گفته کی‌روش، پس از اینکه ایران از دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کرد، او در ماه ژوئن ۲۰۱۶ برنامه آماده‌سازی تیم ملی برای انجام ۱۰ بازی‌اش در مرحله پایانی انتخابی را به فدراسیون فوتبال ایران تسلیم کرد. یکی از موارد که در برنامه آماده‌سازی تیم ملی از سوی کی‌روش گنجانده شده بود، رد شد،

اما چیزی که سرمربی پرتغالی ایران از آن به‌عنوان «پلن (برنامه) ــ B» یاد کرده بود در واقع توسط خود فدراسیون، مربیان، بازیکنان و باشگاه‌ها مورد تأیید قرار گرفته بود. با این حال شکاف‌ها در عهدهای طرفین پدیدار شده‌ است، مشکل اصلی هم رابطه کارلوس کی‌روش با برانکو است که هر روز بدتر از گذشته می‌شود.

سرمربی اهل کرواسی که ایران را پیش از این به جام جهانی ۲۰۰۶ رساند و اکنون هدایت پرسپولیس، بزرگترین تیم فوتبال ایران را به‌عهده دارد، اخیراً از اینکه بازیکنانش در اردوی تمرینی تیم ملی ایران حضور پیدا کردند، ابراز نگرانی کرد. آخرین اردوی تیم ملی هفته اول ژانویه ۲۰۱۷ در امارات متحده عربی برگزار شد.

«برانکو ایوانکوویچ خشمگین» در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی ایران گفت: خودمان را برای بازی‌های نیم‌فصل آماده می‌کنیم، اما کی‌روش بازیکنان کلیدی ما را به اردوی تیم ملی دعوت کرده، آن هم در شرایطی که پرسپولیس باید خودش را برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا آماده کند. اگر ما نتوانیم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم، مسئولش کی‌روش خواهد بود. با وجود اینکه هفت بازیکن پرسپولیس در نهایت در میانه اردوی تیم ملی به باشگاه خود بازگشتند،

کی‌روش اتهاماتی را که ایوانکوویچ به وی وارد کرده، نمی‌پذیرد. او در این باره اظهار داشت: برانکو می‌گوید تیمش اگر به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود نکند، مقصرش من خواهم بود. لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ ۲۳ فوریه آغاز می‌شود. خیلی از کشورهایی که تعطیلات زمستانی دارند، بازیکنان بومی خود را به اردوی تیم ملی دعوت می‌کنند تا به‌نوعی به آنها کمک کنند.

هفته گذشته گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه برانکو ایوانکوویچ که در سال ۲۰۱۰ هم بحث بازگشتش به تیم ملی ایران مطرح بود، کاندیدای سرمربیگری تیم ملی ایران خواهد بود. سرمربی کروات پرسپولیس علاقه‌اش برای بازگشت به تیم ملی ایران را رد نمی‌کند و کی‌روش می‌گوید شرایط کلی تأثیر منفی روی تیم ملی ایران گذاشته است.

کی‌روش تصریح کرد: به‌طور تصادفی یا غیرتصادفی، برانکو کسی است که به او قول سرمربیگری ایران را در زمانی که می‌خواستم دفعه پیش از سرمربیگری تیم ملی ایران استعفا دهم، داده بودند. ایوانکوویچ فردی حسود و ناامید است که به من توهین کرده است. او نمی‌تواند تیم ملی را بهانه‌ای برای اشتباهات خودش کند. چرا او این مسائل را به وجود می‌آورد؟ برانکو باید با احترام بیشتری رفتار کند.

وی افزود: نزد رئیس فدراسیون فوتبال ایران (مهدی تاج) رفتم و او به من گفت که قدرت لازم برای اجرای برنامه‌هایی را که از پیش مورد تأیید قرار گرفته بود، ندارد. اگر فدراسیونی به‌اندازه کافی قدرتمند نیست تا از تیم ملی خود دفاع کند، اوضاع همین می‌شود. من اینجا چه‌کار می‌توانم بکنم؟

کی‌روش تأکید می‌کند که ایده و نظری ندارد که چه اتفاقی پس از این خواهد افتاد. در مستطیل سبز تیم ملی در ماه مارس و در بازی‌های بعدی‌اش در مرحله انتخابی جام جهانی باید با قطر و چین دیدار کند. با توجه به عملکردی که تیم ملی در این رقابت‌ها داشته از جمله پیروزی یک بر صفر مقابل کره جنوبی در تهران، جای تعجب دارد اگر ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود نکند، اگرچه کی‌روش ۶۳ساله معتقد است که هنوز کار زیادی برای انجام دادن باقی مانده است.

سرمربی پیشین رئال‌مادرید در این باره اظهار داشت: صحبت از بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی است که اصلاً آسان نیست. همه باید بدانند که تیم ملی ایران به‌خاطر تحریم‌هایی که با آنها مواجه بوده، سختی‌های بسیاری کشیده است. این خیلی مهم است که به مردم ایران یادآوری کنیم با وجود این شرایط ترتیب دادن بازی دوستانه سخت است. ما پول لازم برای بازی با تیم‌های خوب و یا برگزاری اردوهای مناسب را نداریم. نیازی به رقابت با یکدیگر نداریم، ما باید با کسانی خارج از ایران رقابت کنیم.

ممکن است کی‌روش به جدالش با مسئولان فدراسیون فوتبال ایران ادامه دهد، اما هواداران نگران نیستند و می‌دانند که کی‌روش موفق‌ترین مربی تاریخ تیم ملی ایران است. نه‌تنها ایران حالا در آستانه دومین صعود پیاپی‌اش به مرحله پایانی جام جهانی است، بلکه اگر قرعه خوبی هم نصیبش شود، می‌تواند بهترین شانس را بین تیم‌های آسیایی برای رسیدن به مرحله حذفی جام جهانی هم داشته باشد. تیم کنونی ایران جوا‌ن‌تر از تیمی است که در جام جهانی ۲۰۱۴ آرژانتین را شوکه کرد، اما کنارش از استعداد و تجربه بین‌المللی بالایی هم برخوردار است.

کی‌روش در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار داشت: تیم ملی ایران واقعاً پیشرفت کرده است. ما حالا ۱۱ بازیکن داریم که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند، اتفاقی که هرگز پیش از این نیفتاده بود. ما چهار سال است که تیم اول آسیا هستیم، این بدین معنا نیست که ما همیشه بهترین هستیم، اما هنوز کار سختی برای انجام دادن در پیش داریم. ما با بازیکنان جوان خوبی که داریم، در حال حاضر در صدر گروه‌مان در مرحله انتخابی جام جهانی هستیم، دیگر چه انتظاری از ما دارند؟

به گزارش اسپوتنیک

فینال گرند پری تکواندو باکو: سجاد مردانی برنده مدال طلا شد

«سجاد مردانی» تکواندوکار کشورمان در وزن ۸۰ + کیلوگرم روز شنبه و در دومین روز رقابت های تکواندو فینال گرند پری باکو در مرحله فینال با غلبه بر «ولادیسلاو لارین» نائب قهرمان جهان از روسیه، برنده نشان طلا شد .     به گزارش ایرنا ، مردانی در راند اول این رقابت با نتیجه ۱ ... فینال گرند پری تکواندو باکو: سجاد مردانی برنده مدال طلا شد

ادامه

ایران, خبر, فرهنگ, ورزشی

تقدیر سرداور گرندپری شطرنج بانوان جهان از سارا خادم الشریعه

سرداور مسابقات شطرنج گرندپری بانوان جهان با ارسال نامه ای به رئیس فدراسیون ایران از تصمیم و عملکرد خادم الشریعه مقابل حریف اوکراینی تقدیر کرد.   به گزارش مهر، در جریان مرحله آخر مسابقات شطرنج گرندپری بانوان جهان که هفته گذشته در خانتی مانسیسک روسیه برگزار شد و در دور هشتم این رقابت ها، سارا ... تقدیر سرداور گرندپری شطرنج بانوان جهان از سارا خادم الشریعه

ادامه

ایران, ورزشی

خادم‌الشریعه، نایب قهرمان جهان را شکست داد و صدرنشین شد

دور هفتم از مرحله پایانی رقابت‌های شطرنج گرندپری بانوان جهان با پیروزی نماینده کشورمان مقابل حریفی از روسیه پیگیری شد.   به گزارش تسنیم، در دور هفتم از مرحله پنجم و پایانی این مسابقات که در شهر خانتی مانسیسک در روسیه برگزار می‌شود، ظهر امروز (شنبه) سارا سادات خادم‌الشریعه با مهره سیاه به مصاف «ناتالیا ... خادم‌الشریعه، نایب قهرمان جهان را شکست داد و صدرنشین شد

ادامه

خبر, ورزشی

لیگ قهرمانان اروپا؛ بایرن مونیخ هم تسلیم سردار ایرانی شد

تیم فوتبال روستوف در شبی که سردار آزمون خوش درخشید برابر بایرن مونیخ به بردی باورنکردنی دست پیدا کرد.   به گزارش مهر ، هفته پنجم رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا چهارشنبه شب با برگزاری دیدار تیم های روستوف و بایرن مونیخ پی گرفته شد که طی آن تیم روستوف با حساب ۳ بر ۲ به ... لیگ قهرمانان اروپا؛ بایرن مونیخ هم تسلیم سردار ایرانی شد

ادامه

ورزشی