حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

توضیحات وزارت خارجه چین درباره کشتی سانچی

لو افزود: «با وجود همه این مسائل، نیروهای امداد چین جان خود را به خطر انداختند و بارها برای نزدیک شدن به کشتی تلاش کردند و پیش از وقوع انفجار اصلی توانستند روی کشتی بروند و دو جسد و جعبه سیاه را پیدا کرده و با خود بیاورند».

 

به نقل از سایت وزارت خارجه چین، «لو کانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با حضور در کنفرانس خبری به پرسش خبرنگاران درباره سانحه نفت‌کش سانچی پاسخ داد.

 

وی در این باره گفت: «رهبران و دولت چین تصادف دریایی نفت‌کش سانچی را جدی گرفته و افکار عمومی چین روند آن را پیگیری کرد. آنطور که گزارش شده است، تصادف و سپس آتش‌سوزی و انفجار کشتی نفت کش سانچی با ۱۳۶ هزار تن نفت و میعانات گازی موقعیت بسیار خطرناکی را ایجاد کرده بود».

 

لو افزود: «با وجود همه این مسائل، نیروهای امداد چین جان خود را به خطر انداختند و بارها برای نزدیک شدن به کشتی تلاش کردند و پیش از وقوع انفجار اصلی توانستند روی کشتی بروند و دو جسد و جعبه سیاه را پیدا کرده و با خود بیاورند».

 

رسانه‌های چین از غرق شدن سانچی، به عنوان «بدترین حادثه نفتی» یاد کرده و عنوان کردند که حادثه تصادف و سپس غرق شدن نفت‌کش ایرانی در آب‌های چین منجر به ایجاد یک لکه بزرگ نفتی شده است.

 

رویترز با اشاره به نگرانی‌ها درباره آسیب رسیدن به اکوسیستم دریایی به نقل از گارد ساحلی ژاپن نوشت: «نفت و دیگر میعانات گازی در محیطی به طول ۱۳ و عرض ۱۱ کیلومتر در سطح دریا سرازیر شده است».

 

گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد که با وجود غرق شدن این نفت‌کش، تا چندین ساعت پس از آن دود سیاهی از آن خارج می‌شد.

 

یک کشتی نفت‌کش ایرانی که ۱۳۶ هزار تن، معادل یک میلیون بشکه نفت و میعانات گازی حمل می‌کرد هفته گذشته در آب‌های شرقی چین پس از تصادف با یک کشتی فله‌بر چینی آتش گرفت و تمامی ۳۲ سرنشین آن کشته شدند.

ایلنا

خصوصی‌سازی و معوقات مزدی به‌تجمع اعتراضی کارگران شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس انجامید

شماری از کارگران شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، امروز سه‌شنبه (۲۶ دی ماه) مقابل ساختمان شرکت بورس و اوراق بهادار واقع در میدان ونک تهران تجمع کردند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

یکی از کارگران نیشکر هفت‌تپه براثر حمله گزمگان رژیم مصدوم شد

این حادثه شامگاه روز گذشته (دوشنبه ۲۵ دی ماه) حوالی ساعت پنج و سی دقیقه، زمانی رخ داد که وی به همراه سایر همکارانش از کارخانه نیشکر هفت تپه در شهر شوش راهی منزلش در شهر دزفول بود که لحظاتی بعد از پیاده شدن؛ مورد حمله افراد نا‌شناس قرار می‌گیرد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

سپاه مالک شرکت مخابرات، فراتر از قانون / به بهانه خصوصی‌سازی قانون را دور زدند

به گزارش ایلنا، جمال ملا (رئیس انجمن صنفی کارگزاران مخابرات روستایی جنوب استان آذربایجان غربی) در ارتباط با بلاتکلیفی خود و همکارانش گفت: متاسفانه قانون مربوط به کارگزاران مخابرات روستایی (ماده ۸۳) به دست فراموشی سپرده شده و سازمانی مانند شرکت مخابرات ایران از اجرای دقیق و کامل آن سرباز می‌زند و حقیقتا باید گفت ... سپاه مالک شرکت مخابرات، فراتر از قانون / به بهانه خصوصی‌سازی قانون را دور زدند

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

کارگران تعمیرات خطوط راه‌آهن شمال شرق دست به اعتراض زدند

نزدیک به ۶۰۰ کارگر پیمانی راه‌آهن شمال شرق از روز گذشته (شنبه ۲۳ دی ماه) تاکنون در اعتراض به تاخیر افتادن سه مزد و ۵ ماه حق بیمه از سوی پیمانکار دست به اعتراض صنفی زده‌اند.   کارگران یاد شده که از طریق شرکت پیمانکاری «تراورس» در خطوط راه‌آهن شمال شرق مشغول به کار هستند، ... کارگران تعمیرات خطوط راه‌آهن شمال شرق دست به اعتراض زدند

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری