مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

توضیحات بوگدانوف در مورد کمک‌های نظامی روسیه به عراق

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو علاوه بر حمایت اطلاعاتی و هماهنگی اقدامات، با ارسال تسلیحات و آموزش کادر نظامی نیز به دولت عراق در مبارزه با تروریسم کمک می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، “میخائیل بوگدانوف” معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، این کشور نه تنها از دولت عراق در مبارزه با تروریسم به صورت هماهنگی اطلاعاتی حمایت می کند، بلکه عملا با ارسال تجهیزات نظامی و آموزش کادر نظامی نیز به این کشور کمک می کند.

 

پیش از این، “فواد معصوم” رئیس جمهوری عراق در مصاحبه ای با این خبرگزاری گفته بود: «مقامات بغداد برای خرید تسلیحات نظامی از روسیه با هیچ وتوی از سوی هیچ کشوری مواجه نیستند. دولت عراق مایل است تا از منابع مختلف سلاح وارد کند و در همین راستا، همکاریهای نظامی-فنی بغداد با مسکو نیز از جمله از طریق خرید وسایل پرنده و تسلیحات نظامی، ادامه پیدا خواهد کرد.»

 

بوگدانوف در تفسیر این اظهارات در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راشا تودی» توضیح داد: «ما برای دوستان عراقی خود خواستار موفقیت در مبارزه با تهدیدات تروریستی و آزادسازی کامل وهر چه سریعتر شهر موصل از دست افراطگرایان هستیم. در همین راستا ما نه تنها بصورت هماهنگی اقدامات و تبادل اطلاعات با دولت عراق همکاری داریم، بلکه در عمل و با ارسال تسلیحات نظامی و آموزش کادر نظامی در چارچوب همکاریهای وزارت دفاع دو کشور نیز به بغداد کمک می کنیم و این همکاریها در آینده نیز ادامه خواهند داشت.»

 

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین افزود که مواضع مسکو در رابطه با عراق کاملا قاطع و بر این اساس است که «تروریسم، یک مشکل مشترک است که باید با آن بصورت مشترک مبارزه شود. اعتقاد ما این است و در همین راستا نیز تاکید داریم که با این دشمن مشترک باید با تمام امکانات موجود مقابله کرد.»

 

لازم به یادآوری است که مرکز هماهنگی اطلاعاتی در بغداد با تلاش مشترک وزارت دفاع چهار کشور روسیه، ایران، سوریه و عراق بوجود آمده است. اساس فعالیت آن: جمع آوری اطلاعات، پردازش، تجزیه و تحلیل، تبادل نظر و تلفیق آنها بر اساس اوضاع کلی پیرامون مبارزه با تروریسم در منطقه خاورمیانه و ارائه اطلاعات حاصله بر اساس اهمیت و وظایف عملیاتی به ستادهای کل ارتشهای کشورهای یاد شده است.

تسنیم

 

 

 

نیکی هیل: آمریکا دیگر در پی برکناری بشار اسد به هر قیمت نیست

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه ایالات متحده به فکر برکناری «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه به هر قیمتی نیست، اظهار داشت: «اولویت ما این است که ببینیم چه کاری می‌توان انجام داد و برای ایجاد تغییر واقعی (در وضعیت) ... نیکی هیل: آمریکا دیگر در پی برکناری بشار اسد به هر قیمت نیست

ادامه

امریکا, جهان, خبر, سوریه

هلاکت دو هزار تروریست در استان حماه سوریه

دو هزار و ۲۰۰ تروریست تکفیری در شش روز گذشته در استان حماه در درگیری با ارتش سوریه کشته شدند.   به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) یک منبع آگاه نظامی روز چهارشنبه اعلام کرد انهدام هفت مرکز فرماندهی، ۱۵ تانک، ۱۱ نفربر زرهی، ۱۰۷ خودرو، ۱۲ انبار مهمات، ۱۷ خمپاره انداز و توپ و ۶ ... هلاکت دو هزار تروریست در استان حماه سوریه

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

پاکسازی کامل ۲۷ شهر، شهرک و روستا در شرق استان حلب سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) یک منبع آگاه نظامی روز چهارشنبه از پاکسازی کامل شهر دیرحافر و ۲۶ شهرک و روستا در شرق استان حلب در چند روز گذشته خبر داد.   ارتش و نیروهای مسلح سوریه در چند روز گذشته در ادامه مبارزه با گروه تروریستی داعش، علاوه بر آزادسازی و پاکسازی این مناطق، ... پاکسازی کامل ۲۷ شهر، شهرک و روستا در شرق استان حلب سوریه

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

ظریف: روسیه می‌تواند از پایگاه‌های نظامی ایران استفاده کند!

طبق اظهارات محمد جواد ظریف، روسیه در صورت لزوم می‌تواند برای مقابله با جهادگران در سوریه از خاک ایران استفاده کند. ظریف گفته در ارتباط با حق استفاده از پایگاه‌های نظامی ایران توسط روسیه مورد به مورد تصمیم‌گیری می‌شود.   محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه، ۲۸ مارس (۸ فروردین) به خبرنگار رویترز ... ظریف: روسیه می‌تواند از پایگاه‌های نظامی ایران استفاده کند!

ادامه

ایران, جنگ بر علیه تروریسم, خبر, روسیه