گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند. دیروز، ۲۵ آوریل، در روز رهایی ایتالیا از فاشیسم، حامیان جنبش صلح به خیابان‌های شهر بولونیا ایتالیا آمدند تا مخالفت خود را با اقدامات سیاسیون غربی با هدف دامن زدن به درگیری‌ها در جهان اعلام کنند. ... راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, خبر, روسیه, صلح, ضد جنگ, غرب, فاشیسم, فلسطین, کره جنوبی, گرجستان, لبنان

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

توصیه لوکزامبورگ به اتحادیه اروپا: فلسطین را به رسمیت بشناسید!

وزیر خارجه لوکزامبورگ به اتحادیه اروپا توصیه کرده است که دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد. موضع اتحادیه اروپا یکدست نیست، اما فرانسه می‌تواند نقش پیشگام را ایفا کند.

 

به نقل از شبکه خبری دویچه وله، ژان اسلبورن، وزیر خارجه لوکزامبورگ، به اتحادیه اروپا توصیه کرده که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد. او می‌گوید که فرانسه می‌تواند در این راه پیشقدم شود.

 

وزیر خارجه لوکزامبورگ در مقاله‌ای در روزنامه آلمانی “زوددویچه” گفته است: «ما اروپایی‌ها باید نشان دهیم که فلسطینی‌ها هم حق دارند کشور خود را داشته باشند.»

 

اسلبورن می‌گوید: «اگر فرانسه پیشقدم شود، سایر کشورهای اروپایی، از جمله لوکزامبورگ هم تأسی خواهند کرد».

 

بنا به گزارش‌ها در اروپا کشورهای ایرلند، بلژیک، اسلوونی نیز آماده هستند دولت خودگردان فلسطینی را به مثابه دولتی مستقل به رسمیت بشناسند.

 

در میان ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، برخی از آنها از زمان جنگ سرد و دورانی که هنوز از اقمار (متحدین) “اتحاد شوروی” بودند، دولت فلسطین را به رسمیت شناخته بودند، مانند جمهوری چک، لهستان و رومانی.

 

دیدگاه این اعضای اتحادیه اروپا در تعارض کامل با موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده قرار دارد که شهر تقسیم‌شده‌ بیت المقدس و نه تل‌آویو را پایتخت اسرائیل می‌داند.

 

ترامپ در ماه دسامبر اعلام کرد که قصد دارد سفارت آمریکا را به بیت‌المقدس منتقل کند، یعنی شهری که مورد منازعه است و فلسطینی‌ها آن را پایتخت دولت آتی خود می‌بینند.

 

ترامپ از کشورهای اروپایی خواسته است که از آمریکا پیروی کنند و بیت‌المقدس را پایتخت اسرائیل بدانند. اما کشورهای اروپایی، مانند جمهوری چک، آشکارا نشان داده‌اند که با این امر مخالف هستند.

 

این روزها دیپلمات‌های فلسطینی در بروکسل با نمایندگان “اتحادیه اروپا” در حال مذاکره هستند با این هدف که بیت‌المقدس به عنوان پایتخت آینده‌ فلسطین به رسمیت شناخته شود.

ایسنا

سازمان آزادیبخش فلسطین خواستار تعلیق به‌رسمیت شناختن اسرائیل شد

شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین خواستار تعلیق به رسمیت شناختن کشور اسرائیل شد. این موضع‌گیری واکنشی به تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

مشاور محمود عباس فاش کرد؛ طرح آمریکا برای برکناری رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «نبیل شعث» مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی از برخی اخبار مبنی بر طرح آمریکا جهت برکناری محمود عباس پرده برداشت.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

شبکه الجزیره: وزیران خارجه اتحادیه عرب خواستار شناسایی کشور فلسطین شدند

شبکه تلویزیونی الجزیره روز یکشنبه گزارش داد که وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در نشست امان پایتخت اردن، خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین و بیت‌المقدس شرقی به عنوان پایتخت آن شده اند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین