پذیرش دختران در دانشکده‌های پزشکی افغانستان از سر گرفته شد

وزارت بهداشت حکومت سرپرست طالبان اعلام کرد که روند پذیرش دختران فارغ التحصیل پایه دوازدهم افغان در دانشکده‌های پزشکی دولتی برخی شهرهای این کشور آغاز شده است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آوا، وزارت بهداشت حکومت سرپرست طالبان روند پذیرش دختران فارغ التحصیل پایه دوازدهم در دانشکده‌های پزشکی دولتی شهرهای ... پذیرش دختران در دانشکده‌های پزشکی افغانستان از سر گرفته شد

ادامه

آسیای میانه, افغانستان, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, زنان

رئیس‌جمهور قرقیزستان خطاب به آمریکا: در امور کشورمان دخالت نکنید

به دنبال واکنش ایالات متحده به تصویب یک قانون در قرقیزستان که طبق ادعای آمریکا برگرفته از یک قانون سرکوبگر در روسیه است، بیشکک به شدت از واشنگتن انتقاد کرد و عدم مداخله آمریکا در امور داخلی این کشور را خواستار شد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، صدیر جباروف رئیس جمهور قرقیزستان امروز دوشنبه ... رئیس‌جمهور قرقیزستان خطاب به آمریکا: در امور کشورمان دخالت نکنید

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, اتحادیه اروپا, حقوق بشر, روسیه, قزاقستان, گزارش

سین کیانگ؛ جدیدترین منطقه آزاد تجاری چین/ تولید موتورسیکلت برای آسیای مرکزی

شورای دولتی چین شهر ارومچی، کاشغر و هورگوس در سین کیانگ را به طور آزمایشی به عنوان منطقه آزاد تجاری معرفی کرد که به توسعه طرح کمربند – جاده این کشور و ارتباط با آسیای میانه کمک کند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شین هوا، دولت چین در منطقه سین کیانگ به طور آزمایشی ... سین کیانگ؛ جدیدترین منطقه آزاد تجاری چین/ تولید موتورسیکلت برای آسیای مرکزی

ادامه

آسیا, آسیای میانه, اروپا, اقتصادی, چین, شرق آسیا, غرب, کارگران, گزارش

تلاش برای کودتا در قرقیزستان ناکام ماند

ماموران امنیتی قرقیزستان چند تن از افراد مشهور و یک تاجر را به اتهام تلاش برای کودتا و به دست گرفتن قدرت بازداشت کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ کمیته دولتی امنیت ملی قرقیزستان از دستگیری حامیان امام الدین تاشوف تاجر و یک فعال با نام تیلیخمت کورنوف که به تلاش برای کودتا و به دست ... تلاش برای کودتا در قرقیزستان ناکام ماند

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, امنیتی, جهان, خبر, قرقیزستان

چین خواستار تعدیل تحریم‌ها علیه افغانستان شد

چین از شورای امنیت سازمان ملل خواست که با توجه به شرایط فعلی در افغانستان تحریم‌ها علیه این کشور را تعدیل کند. به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، گنگ شوانگ معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل پنجشنبه گفت: افغانستان در مرحله حساسی از بازسازی و احیای آرام است. جامعه بین‌المللی باید تعامل سازنده ... چین خواستار تعدیل تحریم‌ها علیه افغانستان شد

ادامه

آسیای میانه, افغانستان, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

توسعه روابط ایران و اتحادیه اوراسیا

نخست وزیر ارمنستان در حاشیه برگزاری جلسه شورای عالی اقتصادی اوراسیا در ایروان بر تداوم همکاری کشورهای منطقه با ایران تاکید کرد.

 

نخست وزیر ارمنستان گفت که توسعه روابط ایران و اتحادیه اوراسیا به توسعه روابط دو جانبه بین ارمنستان و ایران کمک خواهد کرد.

 

«نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان سه شنبه پس از برگزاری جلسه شورای عالی اقتصادی اوراسیا در «ایروان» پایتخت این کشور بر لزوم توسعه روابط ایران با کشورهای منطقه اوراسیا تاکید کرد.

 

پاشینیان با بیان لازم الاجرا شدن توافقنامه ایجاد منطقه آزاد تجاری اتحادیه اوراسیا و ایران و وجود بازارهای عظیم تجاری در ایران و کشورهای اوراسیا گفت، این توافقنامه فرصت‌های جدیدی را برای توسعه تجارت دو جانبه ایجاد می‌کند.

 

بر اساس این گزارش، «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران روز گذشته به منظور شرکت در نشست سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا در رأس هیأتی به ایروان سفر کرد.

 

رئیس جمهور ایران پیش از سفر به ارمنستان با اشاره به اینکه از آبان امسال روابط تجاری منطقه آزاد ایران با این منطقه برقرار می‌شود، پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا را فرصت بسیار خوبی برای تجار و بازرگانان و بخش اقتصاد دولتی برای توسعه رابطه تجاری با این ۵ کشور برشمرد.

 

به گفته نخست وزیر ارمنستان قالب این همکاری بیانگر فرصت‌های بزرگی است که باید مورد استفاده قرار گیرد. پاشینیان در خاتمه خاطرنشان کرد که ارمنستان امیدوار به توسعه فرصت‌های ترانزیتی است.

 

وزیر خارجه ارمنستان نیز جمعه گذشته در دیدار با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد که ارمنستان گفتمان سطح بالا و روابط دوستانه با ایران را بسیار مهم می‌داند.

اقتصادآنلاین

اردکانیان: پیوستن ایران به اوراسیا به جهش صادرات غیرنفتی منجر می‌شود

رضا اردکانیان وزیر نیرو در دیدار با دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکید کرد که پیوستن ایران به این اتحادیه منجر به جهش بزرگی در صادرات غیرنفتی ایران خواهد شد.

ادامه

ارمنستان, اورآسیا, ایران, جهان, خبر, روسیه, قرقیزستان

روسیه: ۷ هزار داعشی همچنان در سوریه و افغانستان فعال هستند

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ داعشی در سوریه و افغانستان فعالیت می‌کنند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, تاجیکستان, ترکمنستان, تروریسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوریه, عراق

امیدهای کشورهای آسیای میانه به طرح «یک کمربند یک جاده»

رهبران کشورهای آسیای میانه تمایل بسیاری برای گسترش روابط با چین دارند. آنها از چین به عنوان یک کشور جایگزین با روسیه یاد می‌کنند.طرح یک کمربند یک جاده از جمله طرح هایی است که کشورهای تاجیکستان، قرقیزستان ، قزاقستان ،‌ازبکستان و ترکمنستان امیدهای زیادی به آن برای توسعه دارند.

ادامه

اسیای مرکزی, تاجیکستان, ترکمنستان, جهان, چین, قزاقستان, مقاله