شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

توزیع داروی ضدکرونا تا دو هفته دیگر در داروخانه‌های ایران

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: داروی «اکتمرا» که کارایی آن در بهبود نسبی بیماران کرونا تایید شده نیز در ایران تولید شده و تا دو هفته آینده در بیمارستان‌ها توزیع می‌شود.

 

اعتمادآنلاین؛ به گفته حیدر محمدی مدیر کل نظارت بر دارو وزارت بهداشت، علاوه بر رمدیسویر، داروی اکتمرا هم از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا برای کمک به بهبود نسبی بیماران کرونا و کوتاه شدن دوره بیماری تایید شده است.

 

وی گفت: این دارو هنوز در بازار دارویی ایران وارد نشده و فقط یک مقدار محدود از این دارو را قبلا چین به ایران اهدا کرده بود که هنوز هم در بیمارستان‌ها از آن استفاده می‌شود.

 

مدیر کل نظارت بر دارو وزارت بهداشت افزود: نوع تزریق زیرپوستی داروی اکتمرا یا توسیلیزومب را که برای درمان روماتیسم کاربرد دارد، اکنون یکی از شرکت‌های دارویی ایران تولید می‌کند اما نوع تزریق وریدی آن برای بیماران کرونا کاربرد دارد که هنوز مجوز سازمان غذا و دارو برای ورود این دارو به بازار صادر نشده است، البته نمونه آزمایشگاهی این دارو تولید شده و حتی هفته پیش این دارو با نام توسیلیزومب وارد فهرست دارویی کشور شد.

 

وی ادامه داد: احتمالا هفته آینده آزمایش ها و تست های بالینی این دارو در سازمان غذا و دارو تایید می‌شود و به احتمال زیاد دو هفته آینده روانه بازار و توزیع بیمارستانی می‌شود.

 

محمدی گفت: داروی اکتمرا یا توسیلیزومب نیز مانند رمدسیویر برای بیماران حاد کرونا استفاده می‌شود و توزیع داروخانه‌ای نخواهد داشت بلکه این دارو نیز برای بیماران حاد و بدحال کرونا در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

 

محمدی در پاسخ به پرسش دیگری درباره کمبود داروی پلاویکس برای بیماران قلبی – عروقی و پیشگیری از سکته گفت: برند پلاویکس که یک داروی فرانسوی است در کشور کمبود داشت، علت آن هم این بود که منتظر قیمت‌گذاری جدید بود. قیمت گذاری این دارو انجام و قیمت هر بسته ۳۰ تایی این دارو ۱۵۰ هزار تومان تعیین و به این ترتیب از هفته پیش در داروخانه‌ها توزیع شد، البته خود داروی ژنریک کلوپیدوگرل در داروخانه ها به وفور وجود دارد.

وجود آنتی‌ بادی‌‌های ویروس کرونا در بدن داوطلبان تزریق واکسن

تحقیقات انجام شده در وزارت دفاع روسیه تأیید کرده که در نتیجه انجام واکسیناسیون، در بدن داوطلبان آنتی بادی‌های لازم برای مقابله با ویروس کرونا ساخته شده و بدن انسان تحمل خوبی را در برابر این دارو نشان می‌دهد.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

کنگره آمریکا؛ موشک‌های کره شمالی دارای قابلیت گریز از سامانه پدافند هوایی است

«مرکز پژوهشی کنگره» آمریکا در گزارش جدید خود خواستار بذل توجه بیشتر به سه مدل موشک جدید کره شمالی شد که گفته می‌شود برای گریز از شبکه‌های پدافند هوایی و انجام حمله تاکتیکی طراحی شده است.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, دانش, شرق آسیا, کره شمالی