دمشق: حمایت مالی و رسانه‌ای فرانسه از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه روز شنبه گفت که نظام فرانسه همچنان حمایت مالی و رسانه‌ای از تروریست‌ها و جدایی‌طلب‌ها در سوریه را ادامه می‌دهد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه

سران ناتو و اتحادیه اروپا اهمیتی برای آسانژ قائل نیستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که هیچ یک از رهبران اتحادیه اروپا یا ناتو نمی‌خواهند به وضعیت بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس اشاره کنند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جهان, جهان غرب, روسیه, ویکی‌لیکس

دمشق: غرب دنبال کمک به تروریست‌ها است نه مردم سوریه

وزیر امور خارجه سوریه، کشورهای غربی را به تلاش برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به “عناصر تروریستی” متهم و بر لزوم ورود این کمک‌ها تنها از طریق دمشق تأکید کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه

مسکو: هدف تحریم‌های غرب براندازی نظام مشروع سوریه است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های غرب علیه سوریه وضعیت انسانی کشور را بدتر می‌کند و به نظر می‌رسد هدف از این اقدام براندازی مقامات مشروع سوریه است.

ادامه

تحریم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فقر

سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام اطلاعات شبه‌نظامیان خارجی را به غرب می‌فروشد

برخی فعالان در ادلب فاش کردند، هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) از چند هفته قبل به بهانه تدابیر امنیتی، بانک اطلاعاتی از تمامی شبه‌نظامیان خارجی حاضر در مناطق را جمع‌آوری کرده و قصد دارد آن را به دستگاه‌های اطلاعاتی غرب بفروشد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, جهان غرب, خاورمیانه, خبر, سوریه, قطر

توافق محتمل بعدی با ایران باید ۴ رکن داشته باشد

رییس‌جمهوری فرانسه گفت که کشورش از توافق هسته‌ای با ایران خارج نخواهد شد زیرا این توافق را امضا کرده است.

 

امانوئل ماکرون در سخنرانی خود در کنگره آمریکا اظهار کرد: در مورد ایران هدف ما مشخص است. ایران هیچ‌گاه نباید هیچ سلاح هسته‌ای داشته باشد؛ نه حالا، نه پنج سال دیگر، نه ۱۰ سال دیگر و نه هیچ وقت.

 

وی هشدار داد: با این حال این‌ سیاست‌ها هرگز نباید ما را به سمت جنگ در خاورمیانه سوق دهد.

 

ماکرون خاطرنشان کرد: بیان این مسأله صحیح است که این توافق احتمالا تمامی نگرانی‌ها و دغدغه‌های مهم را شامل نمی‌شود اما ما نمی‌توانیم بدون جایگزینی قابل توجه، آن را کنار بگذاریم.

 

رئیس‌جمهوری فرانسه در اظهارات خود همچنین پیشنهاد کار روی توافقی جدید را مطرح کرد که در آن واشنگتن و پاریس بتوانند نگرانی های موجود را مورد توجه قرار دهند.

 

با این حال، او تاکید کرد: فرانسه از برجام خارج نخواهد شد زیرا ما آن را امضا کرده‌ایم اما کاری که من می‌خواهم انجام دهم و تصمیمی که ما با رئیس‌جمهوری آمریکا گرفتیم، این است که می‌توانیم روی توافق جامع‌تری کار کنیم که تمامی نگرانی‌ها و دغدغه‌ها را شامل شود.

 

ماکرون چهار رکن مهم را که می‌تواند سنگ‌بنای توافق محتمل بعدی باشد به این شرح اعلام کرد؛ مفاد توافق فعلی، دوره بعد از ۲۰۲۵، مقابله با نفوذ نظامی ایران در منطقه و نظارت بر فعالیت‌های بالستیک.

 

وی اضافه کرد: فکر می‌کنم باید اکنون کار را با توجه به این چهار مهم آغاز و به دنبال ایجاد توافق جامع جدیدی باشیم و اطمینان حاصل کنیم که تصمیم آمریکا هر چیزی که باشد، در نهایت ما اجازه تحقق فقدان حکمرانی قانون را نخواهیم داد.

اصلاحات نیوز

روسیه کودک فیلم شیمیایی ساختگی در دوما را به لاهه می‌برد

نماینده دائم روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تصریح کرد: مسکو تمام تلاش خود را خواهد کرد تا کودک فایل ویدیویی ساختگی در مورد حمله شیمیایی در دومای سوریه را به مقر این سازمان در لاهه ببرد.   الکساندر شولگین، نماینده دائم روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در مصاحبه با شبکه روسی NTV گفت: ... روسیه کودک فیلم شیمیایی ساختگی در دوما را به لاهه می‌برد

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, هلند

لاوروف: کارشناسان اعزامی سازمان منع تسلیحات شیمیایی به‌‌سوریه مدرکی نیافته‌اند

به گزارش شبکه اسکای نیوز، سرگئی لاوروف در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک که با همتای هلندی خود برگزار کرده بود همچنین گفت: معتقدم تیم اعزامی سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی به شهر دومای سوریه ادله‌ای درباره استفاده از سلاح شیمیایی نیافته است.   وزیر خارجه روسیه گفت: تیم تحقیقات سازمان منع تسلیحات شیمیایی هرگز به ... لاوروف: کارشناسان اعزامی سازمان منع تسلیحات شیمیایی به‌‌سوریه مدرکی نیافته‌اند

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه, غرب اروپا, هلند

روزنامه استار؛ ارتباط نزدیک آمریکا با گروه‌های تروریستی بار دیگر آشکار شد

روزنامه استار در گزارشی مدعی شد که نیروهای ارتش ترکیه با تصرف منطقه راجوی عفرین، تصاویر ستیزه‌جویان خارجی از جمله آمریکایی را در صفوف نیروهای یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ. گ) را در تونل‌های منطقه «کل تپه» پیدا کرده‌اند.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, سوریه

نماینده سوریه در سازمان ملل: آمریکا، فرانسه و انگلیس به‌دنبال سلب حق ما در دفاع از خود هستند

به گزارش الجزیره، بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل طی سخنانی در نشست شورای امنیت درباره سوریه گفت که در پی حملات گروه‌های تروریستی به دمشق، دو کودک کشته و ۳۷ نفر نیز زخمی شدند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه, فرانسه