مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

بنا بر تبلیغات حکومتی و رسانه‌های مجاز کشور، پس از عملیات “وعدۀ صادق”، یعنی حملۀ موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به خاک اسرائیل به دستور خامنه‌ای، جمهوری اسلامی در همهٔ عرصه‌های نظامی و دیپلماتیک به “پیروزی‌های بزرگی” دست یافته و اسرائیل نیز “تنبیه” شده و “سیلی” خورده است. پس از عملیات “وعدۀ صادق”، کابینۀ جنگی ... مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

ادامه

آزادی, آمریکا, استبداد, اسراییل, اسلام سیاسی, ایران, جهان, حقوق بشر, زنان, سوریه, صلح, ضد جنگ, عدالت اجتماعی, عراق, فلسطین, مقاله

جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دولت جامائیکا به فاصله پنج روز از تصمیم جمهوری باربادوس و به موجب «نگرانی‌ها در مورد جنگ در نوار غزه و تشدید بحران انسانی» در سرزمین‌های اشغالی، از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری ائوروپا پرس، کامینا جانسون اسمیت وزیر امور خارجه جامائیکا اعلام ... جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, امنیتی, ایرلند, باربادوس, جامائیکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, سوئیس, صلح, فلسطین, همزیستی مسالمت آمیز

پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد

نماینده ارشد و رییس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه اعلام کرد که پلیس این کشور به علت اعتراض او به نسل‌کشی اسراییل در نوار غزه، احضار کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ‌۲۴، «ماتیلد پانوت» نماینده ارشد و رییس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس ... پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد

ادامه

آزادی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, فرانسه, فلسطین, نسل‌کشی

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

لیست مشترک عربی با ائتلاف آبی-سفید بر سر بند عدم اجرای “معامله قرن” توافق کرد

لیست مشترک عربی با ائتلاف آبی – سفید با مکلف شدن رئیس این ائتلاف برای تشکیل دولت به توافق رسیده است.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی چاپ لندن، رئیس لیست مشترک عربی اعلام کرد که در دیدار روز گذشته با روون ریولین، رئیس رژیم اسرائیل با مکلف کردن بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی – سفید به تشکیل دولت موافقت کرده است چراکه گانتس به مردم تعهد داده که برای سرنگونی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم و دادن حقوق فلسطینی‌های داخل تلاش کند.

 

یک منبع آگاه در لیست مشترک عربی به القدس العربی گفت: بندی در این توافق وجود دارد که مانع اجرای “معامله قرن” می‌شود.

 

لیست مشترک عربی در بیانیه‌ای اعلام کرد تلاش‌های دولت وحدت بین لیکود و آبی – سفید را پیگیری می‌کند.

 

لیست مشترک عربی افزود، در صورت مکلف شدن گانتس به تشکیل دولت به جای نتانیاهو نیاز به وجود مذاکرات عمیق‌تر و فراگیرتر خواهیم داشت.

 

۶۱ نماینده از ۱۲۰ نماینده موضع‌شان را علیه نتانیاهو اعلام کرده بودند و همین مساله به گانتس اجازه می‌دهد تا فرصت چیره شدن بر نتانیاهو را بیابد. تحلیلگران معتقدند که گانتس از روند مکلف شدنش از سوی ریولین برای فشار بر نتانیاهو و تحمیل شروطش بر او برای تشکیل دولت وحدت استفاده خواهد کرد.

 

هیئت لیست مشترک درخواست‌های اساسی را ارائه کرده از جمله درباره مساله فلسطین و ضرورت توقف جنایت‌های انهدام منازل اعراب و گسترش مناطق نفوذ شهرها و شهرک‌های عربی است.

 

لیست مشترک در بیانیه‌ای اعلام کرد: فضا بین دو هیئت مثبت است. لیست مشترک عربی دید که لیست آبی – سفید در مقابل قدرت لیست مشترک ناچار شد به شکل مستقیم با این لیست تعامل داشته باشد.

 

ایمن عوده، رئیس ائتلاف لیست مشترک عربی اعلام کرد این ائتلاف در مقابل دو گزینه بد و بدتر است.

 

وی گفت لیست مشترک عربی به توافق اولیه‌ای با آبی – سفید رسیده که به موجب آن گانتس متعهد شده قانون انهدام منازل عربی را لغو کرده و طرح دولتی برای مبارزه با خشونت و جنایت تدوین کند.

 

احمد الطیبی، نماینده ائتلاف مشترک گفت: توافق میان لیست مشترک و فراکسیون آبی – سفید شامل بند سیاسی مرتبط با نزاع فلسطین و اسرائیل است مبنی بر اینکه دولت به ریاست گانتس هرگز تدابیر سیاسی یکجانبه را اتخاذ نخواهد کرد.

 

اشاره وی به معامله قرن است که نتانیاهو آماده اجرای آن است.

 

از سوی دیگر حزب کمونیست اسرائیل و جبهه دموکراسی صلح و برابری نسبت به سوءاستفاده نتانیاهو از بحران ویروس کرونا برای ضربه زدن به دستگاه قضایی و آزادی فردی در سایه وضعیت فوق‌العاده در کشور هشدار داد.

 

این دو حزب در بیانیه مشترکی اعلام کردند: اعمال وضعیت فوق‌العاده بر دستگاه قضایی برای ممانعت از محاکمه نتانیاهو و فعال‌سازی دستگاه‌های نظارت الکترونیکی بر شهروندان تدابیر خطرناکی است.

 

این دو حزب اعلام کردند مساله واجب سرنگونی نتانیاهو است. این دو حزب نسبت به تأسیس دولت وحدت با شراکت نتانیاهو هشدار دادند.

 

گانتس به حمایت ائتلاف چپ‌گرای میانه، لیست مشترک عربی و حزب اسرائیل خانه ما دست یافته است.

 

آویگدور لیبرمن، رئیس ائتلاف اسرائیل خانه ما در نشستی با گانتس گفت: ما بنی گانتس را به یک دلیل ساده تأیید می‌کنیم. ما در انتخابات قبل هم گفتیم مهم‌ترین مساله ممانعت از انتخابات چهارم است.

 

دادگاه مرکزی بیت‌المقدس یکشنبه به دلیل شیوع کرونا اولین جلسات محاکمه نتانیاهو را به تأخیر انداخت.

 

رئیس رژیم اسرائیل رسما گانتس را مامور تشکیل کابینه کرد

 

به گزارش اسکای نیوز، روون ریولین، رئیس رژیم اسرائیل، بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی – سفید و رقیب انتخاباتی بنیامین نتانیاهو را به تشکیل دولت جدید اسرائیل مکلف کرد.

 

گانتس در پی اعلام مکلف شدنش برای تشکیل دولت گفت،‌ هر آنچه در توان داشته باشد برای تشکیل دولت فراگیر و ملی طی چند روز انجام خواهد داد،‌ دولت او به تمام رای دهندگان خدمت خواهد کرد و این دولت اسرائیل را برای مقابله ویروس کرونا هدایت خواهد کرد.

 

این مکلف شدن بعد از آن انجام شد که گانتس حمایت ۶۱ عضو کنست (پارلمان اسرائیل) را برای تشکیل دولت به دست آورده است.

 

پیشتر سومین دور انتخابات کنست برگزار شد و بنیامین نتانیاهو با کسب ۳۶ کرسی در این انتخابات به جایگاه نخست دست یافت اما موفق به کسب ۶۱ کرسی پارلمان برای تشکیل دولت نشد.

هشدار تلویحی رئیس “کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل” به سندرز

رهبر لابی اسرائیلی موسوم به “کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل” (آیپک) در پی به راه افتادن موج تحریم اجلاس امسال این لابی از سوی نامزدهای ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها ‌وعده داد، جنبش‌های سیاسی که روابط میان آمریکا و رژیم اسرائیل را “تهدید” کنند، شکست می‌دهد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین