تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

توافق روسیه و کره شمالی برای تقویت همکاری‌های راهبردی در جهت حفظ صلح و امنیت منطقه

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز جمعه، گزارش داد، رهبر این کشور در جریان دیدار با رئیس جمهور روسیه اعلام کرده که صلح و امنیت در شبه‌جزیره کره کاملا به رفتار آمریکا در آینده بستگی دارد و همچنین از وی برای سفر به کشورش در آینده نزدیک دعوت کرده است.

 

به گزارش ایسنا، این اظهارات کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بیانگر فشار پیونگ‌یانگ بر آمریکا برای نشان دادن انعطاف بیشتر در قبول درخواست‌های کره شمالی برای لغو تحریم‌هاست.

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA در گزارش امروز خود نوشت: کیم جونگ اون اعلام کرده که نهایتا تا آخر امسال منتظر می‌ماند که آمریکا انعطاف بیشتری از خود نشان دهد.

 

خبرگزاری KCNA نوشت که کیم گفته است: در حال حاضر وضعیت در شبه‌جزیره کره و منطقه ثابت است اما به یک نقطه حساس رسیده که ممکن است هر لحظه به وضعیت قبلی بازگردد چرا که آمریکا در نشست اخیر در هانوی رفتار یکجانبه‌ای را با نیت بد در پیش گرفته بود.

 

کیم جونگ اون گفت: کره شمالی خودش را برای هر وضعیت احتمالی آماده می‌کند.

 

به نوشته این خبرگزاری، وی همچنین از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دعوت کرد تا در یک زمان مناسب به کره شمالی سفر کند و پوتین نیز دعوت کیم را قبول کرد.

 

کیم جونگ اون همچنین در این دیدار به پوتین گفت که مردم کره شمالی همیشه به یاد جنگجویان ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی سابق که جان خود را برای آزادی کره از حکومت استعماری ژاپن در سال ۱۹۴۵ میلادی فدا کردند، خواهند بود.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری KCNA، روسیه و کره شمالی توافق کردند که برای افزایش همکاری در زمینه تجارت، اقتصاد، علوم و تکنولوژی اقداماتی انجام دهند.

 

روسیه: نشست سران پوتین-کیم، اصلاح اشتباه دیپلماسی آمریکا بود

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد، مذاکرات دیروز رئیس جمهور پوتین و رهبر کره شمالی را باید اصلاح دیپلماسی اشتباه آمریکا در برخورد با پیونگ یانگ و عدم توانایی آنها در حل و فصل مشکلات در منطقه شبه جزیره کره ارزیابی کرد.

 

به گزارش تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز نوشته است: “ماریا زاخارووا” سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در یک مصاحبه رادیویی اعلام کرد که مذاکرات رئیس جمهور “ولادیمیر پوتین” و “کیم جونگ اون”رهبر کره شمالی در شهر “ولادی‌وستوک” را باید اصلاح دیپلماسی اشتباه آمریکا در برخورد با پیونگ یانگ و در مجموع در چند جهت گیری ارزیابی کرد.

 

زاخارووا توضیح داد: «واقعیت این است که به عقیده من، آنچه سیاستمداران آمریکایی در جهت گیری به سمت مشکلات در شبه جزیره کره انجام داده‌اند، تنها به پیچیده تر شدن اوضاع منجر شده و این منطقه را در وضعیت شوک عصبی باقی گذاشته است و این برخورد اشتباه بود.»

 

به گفته وی، بحران هسته‌ای در شبه جزیره کره همچنان رفع نشده، برای اینکه افراد شایسته‌ای برای حل و فصل مشکلات وجود نداشتند.

 

رئیس جمهوری روسیه روز گذشته در پایان مذاکرات خود با “کیم جونگ اون” که حدود سه ساعت و نیم بطول انجامید، تاکید کرد که اوضاع در شبه جزیره کره را می‌توان حل و فصل کرد، ولی برای این منظور باید به کره شمالی تضمین داد که بتواند امنیت خود را تامین کرده و استقلال خویش را حفظ کند. پوتین یادآور شد که جایگزینی برای حل و فصل مسالمت آمیز و صلح جویانه مشکلات هسته‌ای در شبه جزیره کره و دیگر مسائل منطقه‌ای وجود نداشته و نمی‌تواند وجود داشته باشد.

 

توافق روسیه و کره شمالی برای تقویت همکاری‌های راهبردی در جهت حفظ صلح و امنیت منطقه

 

خبرگزاری مرکزی کره شمالی نیز در تفسیری در رابطه با نشست سران روسیه-‌کره شمالی نوشت، ولادیمیر پوتین” و “کیم جونگ اون”توافق کرده‌اند تا همکاری‌های راهبردی دو کشور در جهت حفظ صلح و امنیت در منطقه را تقویت کرده و در آینده نیز به تماس‌ها و مشارکت نزدیک خود ادامه دهند.

 

مذاکرات رئیس جمهوری روسیه و رهبر کره شمالی روز پنج شنبه در شهر “ولادی‌وستوک” در شرق روسیه انجام گرفت. رهبران دو کشور ابتدا حدود دو ساعت بصورت «رو در رو» با یکدیگر گفت‌وگو کرده و سپس این مذاکرات با حضور مقامات بلندپایه دو کشور برای یک ساعت و نیم دیگر ادامه یافت.

 

“کیم جونگ اون”صبح امروز جمعه، شهر “ولادی‌وستوک” روسیه را ترک کرد.

پوتین: کیم برای عاری سازی هسته‌ای کره تضمین‌های خاص می‌خواهد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پایان نشست با رهبر کره شمالی براهمیت مذاکره با آمریکا- کره شمالی تاکید کرد اما گفت که این به نظر کیم جونگ اون بستگی دارد که بخواهد این مذاکرات را ادامه دهد یا نه.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق آسیا, کره شمالی