چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

توافق دو شرکت هواپیمایی ایرانی برای خرید ۴۰ فروند هواپیمای مسافربری سوخو ۱۰۰

براساس اطلاعات ارائه شده از سوی دو شرکت هواپیمایی آسمان و ایران ایرتور قراردادی اخیرا میان نمایندگان این دو ایرلاین ایرانی و الگو بوت بندارت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روسیه در نمایشگاه هوایی اورآسیا ۲۰۱۸ که در ترکیه فعال است بسته شده که براساس آن این دو شرکت ایرانی در دو قرارداد جداگانه هر یک ۲۰ فروند هواپیمای سوخو ۱۰۰ دریافت خواهند کرد.

 

این توافق‌نامه در حالی امضاء شده که پیش از این مقامات روسی چند بار خبر از علاقه و تقاضای رسمی شرکت‌های ایرانی برای خرید هواپیماهای مسافربری این کشور ارائه کرده بودند که هر بار با پاسخ رسمی مقامات ایرانی امکان نهایی شدن این قراردادها به تعویق افتاد.

 

طبق اطلاعات ارائه شده شرکت آسمان ۲۰ فروند هواپیماهای RRG۹۵Rسوخو را خریده که جدیدترین مدل طراحی شده این هواپیما در روسیه به حساب می‌آید. همچنین به نظر می‌رسد که تعدادی از قطعات این هواپیما از تحریم‌ها خارج است و همین امر برای آسمان خرید این هواپیما را امکان‌پذیر کرده است.

 

در بخش دیگری از این نمایشگاه ایران ‌ایرتور نیز ۲۰ فروند هواپیمای سوخو ۱۰۰ خرید که طبق اعلام این شرکت قرارداد بسته شده حدود یک میلیارد دلار ارزش دارد. همچنین ایران‌ ایرتور اعلام کرده که این ۲۰ فروند هواپیما به تدریج وارد ناوگان این شرکت خواهد شد.

 

این توافق‌های جدید در حالی نهایی شده که پیش از این ایران‌ایر توانسته بود خرید ۲۰۰ هواپیمای برجامی را نهایی کند و پس از آن نیز شرکت‌ آسمان در قراردادی دو مرحله‌ای ورود ۶۰ فروند بوئینگ را برای ناوگان ایران در نظر گرفته بود.

 

با وجود آنکه بیش از یک سال از نهایی شدن قراردادهای ایران‌ایر با شرکت‌های هواپیماساز مطرح جهان می‌گذرد، اما برخی محدودیت‌ها مانند سنگ‌اندازی آمریکا و تامین نشدن فاینانس لازم ورود این هواپیماها به ایران را با اما و اگر مواجه کرده است.

 

هرچند قرار بود نخستین هواپیمای بوئینگ خریداری شده از سوی ایران‌ایر در اردیبهشت ماه امسال وارد ناوگان شود، اما اخیرا مدیر این شرکت آمریکایی اعلام کرده که بوئینگ در سال جاری میلادی هیچ برنامه‌ای برای تولید هواپیمایی که به ایران تحویل شود ندارد.

 

به این ترتیب ایران دیگر گزینه‌های خود در این بازار را به شکل دقیق‌تر بررسی می‌کند که هواپیمای سوخو ۱۰۰ روسیه یکی از آنهاست.

فرارو

رژیم ولایت فقیه: نقطه‌ضعف اصلی میهن ما در برابر ترامپ و متحدانش!

در طول چند هفته گذشته رویدادهایی گونه‌گون صحنهٔ سیاسی کشور را تحت‌الشعاع خود قرار داده‌اند. در ظاهر امر، بروز این تحول‌ها ارتباطی مستقیم با یکدیگر نداشته‌اند،‌ اما درواقعیت امر، این رویدادها فی‌نفسه درون فرایندی مشترک که برآمده از ماهیت ساختار قدرت در رژیم ولایت فقیه است بروز یافته‌اند. شماری از تحلیل‌گران در رسانه‌های مجاز درون ... رژیم ولایت فقیه: نقطه‌ضعف اصلی میهن ما در برابر ترامپ و متحدانش!

ادامه

اقتصادی, ایران, سیاسی

امارات هواپیماهای بوئینگ سفارش ایران را می‌خرد

شرکت هواپیماسازی بوئینگ برای آمادگی جهت به حداقل رساندن تبعات خروج قریب الوقوع آمریکا از توافق هسته ای ایران، قراردادهایی را با خریداران دیگر از جمله کشورهای رقیب ایران در منطقه حاشیه خلیج فارس به امضا رسانده است.

ادامه

اقتصادی, امارات, امریکا, ایران, جهان, خبر, سیاسی

اتریش از سیاست تجاری آمریکا مقابل چین انتقاد کرد

وزیر اقتصاد اتریش در پی سفر اخیر هیات بزرگ تجاری این کشور به چین و امضای قراردادهایی به ارزش ۱.۵ میلیارد یورو، از سیاست های تجاری آمریکا در اعمال تعرفه بر واردات چین انتقاد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اقتصادی, امریکا, چین

بی‌طرفی اتحادیه اروپا در جنگ تجاری میان آمریکا و چین

رویترز گزارش داد، «پیِر موسکوویچی» کمیسر امور اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا امروز شنبه، گفت که این اتحادیه در جنگ تجاری میان آمریکا و چین، از هیچکدام جانبداری نمی‌کند.   وی اضافه کرد که معافیت مالیاتی موقت بر صادرات آلومینیوم و فولاد اتحادیه اروپا به آمریکا، باید به معافیت دائم تبدیل شود.   کمیسر امور ... بی‌طرفی اتحادیه اروپا در جنگ تجاری میان آمریکا و چین

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر