مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

توافق بر سر چهارمین منطقه امن در سوریه

به گزارش رویترز، منابع ترکیه‌ای خبر دادند که ایران، ترکیه و روسیه در نشست آستانه، بر سر ایجاد چهارمین منطقه کاهش تنش (امن) در سوریه به توافق رسیده‌اند. این منطقه در استان ادلب خواهد بود که در حال حاضر در کنترل “جبهه النصره” است.

 

هنوز معلوم نیست که چه گروه‌هایی امنیت منطقه کاهش تنش در این استان را بر عهده خواهند گرفت.

 

پیش‌تر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفته بود که سه منطقه امن در مناطق جنوب غرب سوریه، غوطه شرقی و حمص ایجاد شده است.

 

قرار است در این مناطق آتش‌بس فراگیربرقرار شود، محموله‌های کمک‌های انسانی بدون مانع انتقال یابند و زمینه برای بازگشت آوارگان فراهم گردد.

 

لاوروف، شامگاه پنجشنبه در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود «رکس تیلرسون»، درباره ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه گفت‌وگو کرده است.

 

ششمین دور مذاکرات آستانه (۲۳ و ۲۴ شهریور) به مدت دو روز با حضور «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه، «سادات اونال» دستیار معاون وزیر خارجه ترکیه، «حسین جابری انصاری» معاون وزیر خارجه ایران و «استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل، هیات آمریکا به رهبری «دیوید استار فیلد» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، هیاتی از اردن و نمایندگان گروه‌های معارض برگزار ‌شده است.

 

نشست آستانه را می‌توان «بخش نظامی» مذاکرات سوریه توصیف کرد که بعد از آن مذاکرات در ژنو ادامه پیدا خواهد کرد که «بخش سیاسی» این گفت‌وگوها تلقی می‌شود.
ایلنا

روسیه داعش را در سوریه از شرق مدیترانه با دو زیردریایی موشکباران کرد

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از گزارش وزارت دفاع روسیه نوشت: دو زیردریایی روسی از حالت زیر آب در شرق مدیترانه مراکز داعش را در سوریه هدف قرار دادند.   وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: مراکز گروه تروریستی داعش در دیرالزور با موشک های کالیبر از زیردریایی های «ولیکی نووگراد» و «کولپینو» در دریای ... روسیه داعش را در سوریه از شرق مدیترانه با دو زیردریایی موشکباران کرد

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

دستور سیا به معارضان سوری برای عقب نشینی از سوریه به اردن

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک عضو ارشد گروه معارض موسوم به «اسود الشرقیه» گفت از این گروه خواسته شده که سوریه را ترک کنند.   بر این اساس این گروه که از حمایت آمریکا برخوردار است، اوایل سال تروریست ها داعش را از جنوب شرق دمشق عقب رانده اما به دلیل عملیات ارتش سوریه، تحت ... دستور سیا به معارضان سوری برای عقب نشینی از سوریه به اردن

ادامه

امریکا, جهان, خبر, سوریه

در‌پی فرار داعشی‌ها به‌شهر المیادین؛ جاده اصلی دیر‌الزور به‌استان‌های اصلی سوریه امن شد

به نقل از سایت عیون الحدث، رسانه جنگ سوریه اعلام کرد، تعداد زیادی از تروریست‌ها پس از کنترل ارتش سوریه و هم‌پیمانانش بر جاده السخنه – دیر الزور و مشاهده نتایج درگیری‌های موجود و حملات توپخانه‌ای علیه اطراف کوه الثرده از چندین محور، از این شهر عقب‌نشینی کردند.   برخی منابع نظامی در سوریه اظهار ... در‌پی فرار داعشی‌ها به‌شهر المیادین؛ جاده اصلی دیر‌الزور به‌استان‌های اصلی سوریه امن شد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

شادمانی مردم از فرار گسترده تروریست‌های داعشی از جبهه‌های نبرد در دیرالزور

به نقل از المنار، تروریست‌های داعشی از جبهه‌های دیرالزور به سمت البوکمال و المیادین و مناطق دیگر فرار کردند.   پیش از این یک منبع سوری گفت که ده‌ها تن از تروریست‌های داعشی از تمامی جبهه‌های نبرد در دیرالزور فرار کرده‌اند.   این در حالی است که محلات شهر دیرالزور صحنه شادمانی مردم در پی ... شادمانی مردم از فرار گسترده تروریست‌های داعشی از جبهه‌های نبرد در دیرالزور

ادامه

جهان, خبر, سوریه