مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

توافقی به میانجیگری روسیه برای انتقال گروهی از عناصر مسلح از غوطه شرقی

به گزارش المیادین، مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که امروز کار ایجاد سومین گذرگاه انسانی برای خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی دمشق به پایان رسید.

 

این مرکز تاکید کرد که تاکنون ۳۱۵ شهروند سوری از طریق این گذرگاه جدید از غوطه شرقی خارج شده‌اند.

 

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع معارض سوری از توافقی به میانجیگری روسیه برای انتقال گروهی از عناصر مسلح از غوطه شرقی به شمال غرب سوریه خبر داد. این اولین توافق در نوع خود در آخرین پایگاه عناصر مسلح در نزدیکی دمشق به شمار می‌رود.

 

این دو منبع افزودند که عناصر مسلح “احرار الشام” که شهرک “حرستا” را تحت اشغال خود دارد با تحویل سلاح‌های خود در ازای رفتن به مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح در شمال سوریه موافقت کردند.

 

یک منبع آگاه از این مذاکرات که چند روز انجام شد، گفت: توافق محقق شد و این توافق امروز بعد از آغاز آتش‌بس وارد فاز اجرا خواهد شد.

 

ارتش سوریه روز یکشنبه گذشته به عناصر مسلح در حرستا مهلت داده بود که از این منطقه خارج شوند.

 

توافق حرستا فشارها بر گروه “فیلق الرحمن” در جنوب و “جیش الإسلام” در شمال را افزایش خواهد داد و در نتیجه امکان رسیدن به توافقات مشابه وجود دارد.

 

روز سه شنبه گذشته در پی حملات راکتی گروه‌های مسلح به دمشق و حومه آن، دست کم ۳۸ تن کشته و حدود ۴۰ نفر نیز زخمی شدند.

 

این در حالی است که ارتش سوریه به پیشروی خود در غوطه شرقی ادامه می‌دهد و تاکنون حدود ۸۰ درصد از مناطق تحت اشغال گروه‌های مسلح در غوطه شرقی آزاد شده است.
تسنیم

به‌دنبال ضرب‌الاجل ارتش سوریه، تروریست‌های احرارالشام از حرستا درغوطه شرقی خارج می‌شوند

به گزارش اسکای نیوز، کمیته مذاکرات در شهر حرستا اعلام کرد که با نیروهای نظامی دولت سوریه برای خروج عناصر احرارالشام و خانواده های آن از این شهر به توافق اولیه رسیدند.

ادامه

جهان, خبر, سوریه

ضرب الاجل ارتش سوریه به تروریست‌ها برای خروج از حرستا

تلویزیون سوریه اعلام کرد: ارتش سوریه به تروریست ها تا ساعت ۱۵ بعد از ظهر امروز به وقت محلی فرصت داده تا از این شهر خارج شوند.   از سوی دیگر واحدهایی از ارتش سوریه در حال پاکسازی شهرک های سبقا و کفربطنا از تروریست های باقیمانده جبهه النصره هستند.   این درحالی است که ... ضرب الاجل ارتش سوریه به تروریست‌ها برای خروج از حرستا

ادامه

جهان, خبر, سوریه

ضرب الاجل ارتش سوریه به تروریست ها برای خروج از محله القدم دمشق

رسانه های نزدیک به تروریست ها امروز یکشنبه، اعلام کردند که ارتش سوریه به عناصر گروه های ارتش آزاد و جبهه تحریرالشام (النصره) ۴۸ ساعت مهلت داده تا با پیوستن به روند آشتی و یا خروج به سمت استان ادلب اقدام کنند.

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر