چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

توئیتر ترامپ را «نژاد پرست» توصیف کرد

جستجوی واژه نژادپرستی در توئیتر به نمایش نام ترامپ منجر می‌شود حال آنکه «اسنپ چت» هم با طرح اتهام مشابه می‌گوید که دیگر پست‌های حساب کاربری ترامپ را تبلیغ نمی‌کند.

.

به گزارش مهر به نقل از لاپرس، ظاهراً قرار نیست تنش میان رئیس‌جمهور آمریکا و رسانه اجتماعی «توئیتر» که زمانی اصلی‌ترین بلندگوی او برای ابراز عقایدش بود؛ به این زودی‌ها فروکش کند چراکه از قرار، وقتی کلمه «نژادپرست» را در توئیتر جستجو می‌کنیم، بی‌درنگ نام «دونالد ترامپ» ظاهر می‌شود؛ اتهامی که البته از طرفِ خود او رد می‌شود!

 

سخنگوی توئیتر در توضیح دلایل این موضوع می‌گوید: چنانچه حساب یکی از کاربران به طور دائم با برخی الفاظ خاص مرتبط شود؛ الگوریتم توئیتر آن را با همان نشانه‌ها به دیگر کاربران معرفی می‌کند.

 

اگرچه همنشینی واژه «نژادپرستی» با نام «دونالد ترامپ»، محصول رویدادهای روز جامعه آمریکا و به طور خاص واکنش‌ها به قتل «جورج فلوید» سیاه پوست به دست پلیس آمریکا است؛ اما باید گفت سابقه تنش میان رئیس‌جمهور این کشور و توئیتر به پیش از آن، یعنی ۲۶ می (۶ خرداد) باز می‌گردد.

 

در این روز، ترامپ در انتقاد از تصمیم فرماندار دموکرات کالیفرنیا مبنی بر برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ از طریق رأی گیری پُستی، پیام‌هایی در رد این شیوه از رأی گیری که به زعم وی با کلاهبرداری فرقی ندارد، منتشر کرد.

 

توئیتر هم در یک نیم خط آبی رنگ که با علامت تعجب همراه بود؛ به طور ضمنی از ۸۰ میلیون نفری که رئیس‌جمهور آمریکا را در این رسانه اجتماعی دنبال می‌کنند، خواست که حرف‌های ترامپ را بدون مطالعه باور نکنند.

 

نتیجه آنکه ترامپ در تاریخ هشتم خرداد، فرمانی اجرایی برای پایان دادن به مصونیت شبکه‌های اجتماعی از پیگرد قانونی امضا کرد و مدعی شد این اقدام را در راستای حمایت از آزادی بیان انجام می‌دهد!

 

این در حالی است که دویچه وله نیز می‌گوید بعد از توئیتر، «اسنپ‌چت» هم به فعالیت‌های آنلاین ترامپ حساسیت نشان داده است. اسنپ‌چت اعلام کرد که دیگر پست‌های حساب کاربری ترامپ را تبلیغ نمی‌کند. بنابر اعلام این رسانه اجتماعی، پست‌های رئیس جمهور آمریکا، حذف نمی‌شوند اما از این پس، در بخش «دیسکاوری» میان پست‌های برگزیده شخصیت‌های مطرح جهان نیز نمایش داده نمی‌شوند.

 

اسنپ‌چت در توضیح علت تصمیم خود، اعلام کرد که این اپلیکیشن صداهایی که خشونت نژادی و بی‌عدالتی را تقویت می‌کنند؛ تبلیغ نمی‌کند.

 

اینکه چرا رسانه‌های اجتماعی ناگهان رویکرد خود را در مواجهه با رئیس‌جمهور آمریکا تغییر داده‌اند، جای بررسی دارد اما موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که رسانه‌های طرفدار ترامپ نظیر «فاکس نیوز» نیز اخیراً نظرسنجی‌هایی را ارائه می‌کنند که حاکی از برتری «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ است.

تقابل وزیر فعلی و سابق‌ دفاع با رئیس‌جمهوری آمریکا؛ پاسخ تند و خشن ترامپ

مارک اسپر، وزیر دفاع فعلی آمریکا در حالی در اظهاراتی متناقض با سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور تاکید کرد با اعزام نیروهای ارتش به شهرهای بزرگ مخالف است که جیمز متیس وزیر دفاع پیشین ایالات متحده نیز در بیانیه‌ تندی علیه ترامپ موضع‌گیری کرده است؛ بیانیه‌ای که واکنش تندتر ترامپ را در پی ... تقابل وزیر فعلی و سابق‌ دفاع با رئیس‌جمهوری آمریکا؛ پاسخ تند و خشن ترامپ

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, خبر

حزب کارگر انگلیس خواستار توقف فروش تجهزات ضد شورش به آمریکا شد

وزیر تجارت بین‌الملل دولت در سایه انگلیس (حزب کارگر) در واکنش به تشدید اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا، خواستار توقف فوری صادرات تجهیزات ضد شورش به این کشور شد.

ادامه

امریکا, انگلستان, تبعیض‌نژادی, جهان, خبر, غرب اروپا

روسیه اروپا را به دلیل سکوت درباره خشونت‌ پلیس برابر معترضان درآمریکا سرزنش کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به سرکوب‌ گسترده معترضان درشهرهای مختلف آمریکا از سکوت ‌دولتمردان اروپا دربرابر این فاجعه انسانی انتقاد کرد و اتحادیه اروپا را مورد سرزنش قرار داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا