کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

تهدید گمرکی مجدد ترامپ علیه اروپا

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که اگر اروپا تعرفه‌های گمرکی بر غذاهای دریایی آمریکا را لغو نکند، اعمال تعرفه‌های گمرکی بر واردات خودرو از اروپا را در دستور کار قرار می‌دهد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی “استاندارد”، “دونالد ترامپ”، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر اتحادیه اروپا را به اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر واردات خودرو از این اتحادیه تهدید کرده است.

 

وی اعلام کرده که اگر اتحادیه اروپا تعرفه غذاهای دریایی وارداتی از ایالات متحده را لغو نکند این تصمیم خود را عملی خواهد کرد.

 

ترامپ روز گذشته در یک میز گرد با ماهیگیران در شهر بنگور این انتقاد را به اتحادیه اروپا وارد کرد که روی خرچنگ و سایر غذاهای دریایی آمریکا تعرفه ۲۰ درصدی اعمال می‌کند.

 

ترامپ با اشاره به اینکه خرچنگ های وارداتی از کانادا بدون تعرفه گمرکی به اتحادیه اروپا وارد می‌شوند گفت: کانادا همان خرچنگ را از همان آب ها بدون عوارض گمرکی به اروپا وارد می‌کند، اما ما باید برای آن تعرفه گمرکی پرداخت کنیم.

 

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که اگر اتحادیه اروپا این تعرفه های گمرکی را لغو نکند ما هم تعرفه های گمرکی بر واردات خودرو از این اتحادیه را اعمال می‌کنیم. وی تاکید کرد که این تعرفه ها نه تنها معادل تعرفه های اروپا خواهد بود، بلکه امکان دارد که افزایش هم پیدا کند.

 

ترامپ همچنین خطاب به اروپاییان گفت: من با آن ها تماس خواهم گرفت و اگر رویکرد خود را تغییر ندهند، ما تا زمان این تغییر تعرفه های گمرکی بر خودروهای وارداتی آن ها اعمال می‌کنیم.

 

ترامپ اعلام کرد که مشاور تجاری او مسئولیت مذاکرات با اتحادیه اروپا در این باره را بر عهده خواهد داشت.

 

تعرفه های گمرکی یک ابزار فشار محبوب دولت ترامپ است. رئیس جمهور آمریکا مدتهاست که اتحادیه اروپا را با این ابزار تهدید می‌کند.

 

اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر واردات خودرو از اروپا از طرف آمریکا به ویژه خودروسازان آلمانی را شدیدا تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بحران کرونا بیش از یک چهارم نیروی کار انگلیس را خانه‌نشین کرد

آمارهای رسمی در انگلیس نشان می‌دهد که از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸.۷ میلیون شاغل خانه نشین شده‌ که این میزان برابر با یک چهارم کل نیروی کار این کشور است.

ادامه

اقتصادی, انگلستان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

نفت از بحران خارج می‌شود؟

همزمان با رفع محدودیت‌ها، تقاضا برای نفت رشد کرده است. به گفته کارشناسان نفت، تقاضای چین برای واردات نفت تقریبا به سطح قبل از شیوع کرونا رسیده که این امر در بهبود وضعیت نفت نقش مهمی داشته است.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, عربستان سعودی

بحران کرونا، بدهی دولت انگلیس را به بالاترین حد رساند

تازه‌ترین گزارش دفتر آمار ملی انگلیس نشانگر آن است که استقراض دولت این کشور در ماه گذشته میلادی (آوریل) به دلیل بحران‌ کرونا (کووید-۱۹) به بالاترین حد رسیده و بدهکاری ملی به سرعت در حال افزایش است.

ادامه

اقتصادی, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا