گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

پروژۀ جانشینی خامنه‌ای: بحران بعدی پس از شکست قاطع حکومت ولایی در انتخابات فرمایشی

تحریم وسیع نمایش انتخابات ۱۱ اسفند از جانب اکثریت قاطع مردم و آمار عظیم آرای باطل در صندوق‌های رأی را باید شکست فاحش دیگری برای دیکتاتوری حاکم در برابر رأی واقعی ملت دانست. علی خامنه‌ای، که به‌خوبی به خطر “تهدید” مردم برای “نظام” واقف است، با توجه به شکست فضاحت‌بار رژیم در انتخابات اخیر فقط ... پروژۀ جانشینی خامنه‌ای: بحران بعدی پس از شکست قاطع حکومت ولایی در انتخابات فرمایشی

ادامه

آزادی, استبداد, اسلام سیاسی, ایران, تاریخ, تحریم, حقوق بشر, زنان, سیاسی, غارتگری, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشته که دموکراسی پاکستان در خطر است و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کرده است. به گزارش شفقنا از نشریه هفتگی نیوزویک؛ پاکستان خود را در مقطعی حساس می‌بیند- و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تحولات سیاسی و آشفتگی اقتصادی عظیمی است که بازتابی از تاریخ پرفراز و نشیب این ... گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

ادامه

اسلام سیاسی, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, ژئوپلیتیک, سیاسی, گزارش

تهدید، سرکوب و خشونت وحشیانه پاسخ سران رژیم ضدمردمی به مردم جان به لب رسیده

بیانیۀ حزب تودۀ ایران: تهدید، سرکوب و خشونت وحشیانه پاسخ سران رژیم ضدمردمی به مردم جان به لب رسیده

 

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه رژیم ولایت فقیه و دستگاه عمده ظلم و سرکوب در میهن ما در روزهای اخیر ضمن اشاره به تظاهرات مردم تهران و بسته شدن بازار، که پایگاه سنتی رژیم بوده است، در رابطه با بحران ناشی از سقوط ارزش برابری ارز ملی در مقابل دلار از جمله گفت: “ما به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم و با این افراد برخورد می‌کنیم و هشدار می‌دهیم که این کار به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور مجازات سنگینی دارد و اگر مصداق افساد فی الارض باشد طبق قانون اعدام برایشان در نظر می‌گیریم”.

 

علی خامنه ای، ولی فقیه رژیم نیز در دیداری با  صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه و دیگر مدیران ارشد قضایی، روز ششم تیرماه از جمله گفت: “”تبلیغات علیه قوه قضائیه به‌گونه‌ای است که یک قاتل بی‌رحم که چند جوان حافظ امنیت را به قتل رسانده و در یک فرآیند قانونی و منصفانه چند ماهه به جرم وی رسیدگی و محکوم شده است، مظلوم جلوه داده می شود و قوه قضائیه دلسوز و پیگیر حقوق مظلومین، ظالم و متجاوز معرفی می‌شود”. البته نیاز به توضیحی نیست که براساس بسیاری شواهد این دادگاه و حکم صادره در  آن نه تنها منصفانه نبود، بلکه به گفته زینب طاهری، وکیل آقای ثلاث، که ساعاتی پس از اعدام موکل اش بازداشت شد، حکم اعدام او و نحوه دفن جنازه اش همه غیرقانونی بود.

 

همه شواهد بر این دلالت دارند که در دو ماهه اخیر و پس از خروج آمریکا از برجام و تشدید تلاش های دولت دونالد ترامپ و متحدان ارتجاعی آن در منطقه برای تحمیل دور دیگری از تحریم های اقتصادی و انزوای جهانی بر رژیم، بحران همه جانبه اقتصادی – سیاسی عمیق تر شده است.  گزارش های مستند شاهدی بر موج جدید و گسترده تعطیلی کارخانه ها و بیکاری فزاینده کارگران، گرانی کالاهای ضروری برای زندگی روزانه، و حمله های گسترده مقام های امنیتی- قضایی به شهروندان و به ویژه زنان زحمتکش، دانشجویان و  کارگران آگاه و معترض می باشد.

 

همچنین در دو روز اخیر گزارش های متعددی از اعتراض های مردم خرمشهر نسبت به بی آبی منتشر شده است که با یورش وحشیانه و مسلحانه مزدوران رژیم به جمع اعتراض کنندگان و تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور به خشونت کشیده شد. گزارش ها حاکی از زخمی شدن شماری و دست‌کم کشته شدن یکی از شهروندان است. بر اساس گزارش‌ها میزان سختی آب شبکه آبرسانی خرمشهر و آبادان در سه روز گذشته به “شش برابر” حد مجاز رسیده که عملا آب آشامیدنی در این منطقه را غیرقابل استفاده کرده است.

 

اعتراض فزاینده طبقه‌ها و لایه‌‌های مختلف زحمتکشان به بحران شدید اقتصادی و بی آبی خصوصاً در جنوب کشور،  به ظلم شدید دستگاه های حاکمه و بی‌عدالتی اقتصادی، به‌روال معمول، با چوب و چماق و تکفیر و سرکوب خشن و خونین مواجه می‌شود. لازم به تذکر است که پیش از حوادث روزهای اخیر تهران و خرمشهر نیروهای انتظامی و امنیتی در یورشی وحشیانه به کارگران اعتصابی گروه ملی صنعتی فولاد اهواز ده‌ها کارگر را بازداشت و روانه زندان شدند. کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، همچون دیگر زحمتکشان، تأمین امنیت شغلی، حفظ و ادامه کار این مرکز تولیدی مهم که در آن مشغول به‌کارند، و همچنین دریافت دستمزدهای معوقه‌شان را خواستار بودند.

 

نظام سیاسی حاکم بر میهن ما، نظامی متکی بر استبداد مطلق قرون وسطایی است و همه نهاد ها و ارگان های قانون گذار، اجرایی و قضایی تنها وظیفه شان حفظ “نظام” پوسیده و ضد مردمی و اجرای بی چون و چرای  فرامین ولی فقیه است. از خیزش مردم جان به لب رسیده از ظلم و استبداد و محرومیت و گرسنگی در هشتاد شهر کشور، در دی ماه ۱۳۹۶،‌چند ماهی بیشتر نگذشته است و به رغم همه تلاش های رژیم هر روز اعتراض های مردمی به ادامه روند کنونی در گوشه ای سربلند می کند و رژیم ضدمردمی را به چالش می کشد. تجربه ماه های اخیر نشان داده است که سرکوب خشن دستگاه های امنیتی نتوانسته است جو بحرانی کشور را آرام کند و ثبات را برای رژیم ایجاد نماید.  تلاش در راه هماهنگ کردن اعتراض های مردمی و ایجاد ساختارهای اجتماعی‌ای هدفمند و مردم محور، اتحادیه‌های صنفی مستقل و تشکل‌های مدنی با هدف دفاع از صلح و دموکراسی ، و برای مبارزه مستقیم با دیکتاتوری راه نجات کشور از خطر مداخله خارجی و حرکت به سمت پایان دادن به حاکمیت ظلم، جهل و استبداد در میهن ماست.

حزب تودۀ ایران

۱۱ تیرماه ۱۳۹۷

سایت حزب تودۀ ایران

کریمی قدوسی؛ اسامی ۱۲۰ مدیر دوتابعیتی محرمانه به دادستان کل کشور ارائه می‌شود

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی‌ و دارای گرین‌کارت، از شناسایی ۱۲۰ مدیر دوتابعیتی در گزارش این کمیته خبر داد و گفت: این اسامی، محرمانه به دادستان کل کشور ارائه می‌شود.

ادامه

ایران, خبر, سیاسی

نجات کشور تنها ازمسیر مبارزۀ مشترک وهماهنگ همه نیروهای میهن‌دوست و‌ آزادی‌خواه برای پایان‌دادن به‌حاکمیت ظلم، جهل و استبداد امکان‌پذیر است!

بحران‌هایی عمیق در ابعادی گونه‌گون، از بی‌ثبات شدن اقتصاد ملی، تشدید بی سابقه فقر و محرومیت مردم، و ادامۀ جو خشن سرکوب تا تخریب شدید محیط زیست، تمامی عرصه‌های کشور ما را فراگرفته‌اند و آن را در معرض خطر دست‌اندازی‌هایی خطرناک از سوی دولت دست‌راستی و شبه‌فاشیستی دونالد ترامپ و متحدان منطقه ای آن قرار ... نجات کشور تنها ازمسیر مبارزۀ مشترک وهماهنگ همه نیروهای میهن‌دوست و‌ آزادی‌خواه برای پایان‌دادن به‌حاکمیت ظلم، جهل و استبداد امکان‌پذیر است!

ادامه

امریکا, ایران, سیاسی, مقاله

درکِ منافع جنبش مردمی و ضرورت پرهیز از کَژروی و سیاست‌های ماجراجویانه

تحولات پرشتاب جهانی- منطقه‌ای، و بسط فزایندهٔ نارضایتی مردم از بحران عمیق اقتصادی-اجتماعی، و خصوصاً پی آمدهای ادامهٔ رژیم ضد مردمی و استبدادی ولایت فقیه، وظایفی حساس را بر دوش نیروهای مترقی، آزادی‌خواه و میهن‌دوست قرار داده است. وضعیت عینی و ذهنی جامعه، موج‌های نبرد طبقاتی‌ای حاد و گسترش‌یابنده- نبرد طبقاتی‌ای که میان لشگر انبوه ... درکِ منافع جنبش مردمی و ضرورت پرهیز از کَژروی و سیاست‌های ماجراجویانه

ادامه

امریکا, ایران, جهان, سیاسی, عربستان سعودی, مقاله