بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

تهاتر ‘مدل شوروی’ اروپا برای دور زدن تحریم‌های ایران

تارنمای ال کنفیدنسیال در گزارشی نوشت: اتحادیه اروپا بزودی طرح ‘خودروی اهداف ویژه’، مکانیسمی که به منظور تبادل کالا و خدمات با ایران با هدف دور زدن تحریم های آمریکا تهیه شده را رونمایی خواهد کرد.

 

این تارنما افزود: کارشناسان معتقدند که تاثیرات این ساز و کار محدود خواهد بود. شرکت های فرانسوی هزینه نفت خریداری شده از ایران را با این مکانیسم پرداخت می کنند.

 

ال کنفیدنسیال ادامه داد: در واقع این سیستم به منظور جلوگیری از استفاده از دلار در معاملات میان دو طرف می باشد تا بدین ترتیب خریدار و فروشنده از تحریم های احتمالی آمریکا محفوظ بمانند.

 

این رسانه خاطرنشان ساخت که این طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا، چین، روسیه و انگلستان برای حفظ ایران در برجام می باشد، هر چند ایرانی ها هشدار داده اند که در صورت عدم کارآمدی این طرح از برجام خارج خواهند شد.

 

به نوشته این تارنما، طرح مذکور شبیه ساز و کاری است که اتحاد جماهیر شوروی در جنگ سرد از آن استفاده می کرد که البته اتحادیه اروپا از این طرح سه هدف را دنبال می کند؛ حفظ صادرات نفت خام ایران، تامین کالاهای مورد نیاز این کشور و حفظ برجام.

 

این رسانه اسپانیایی تصریح کرد: تحلیلگران معتقدند که انتظارات از این طرح محدود است زیرا صرفا شرکت های کوچک و متوسط در قالب این طرح با ایران همکاری خواهند کرد.
ایرنا

در قزوین ۵ هزار نفر بیکار شده‌اند / واحدهای فعال کشور به اغما فرورفته‌اند

به نظر می‌رسد وضعیت موجود را نمی‌توان به یک «بحران موقت» یا یک موج زودگذر تقلیل داد و نمی‌توان از آن به سادگی گذشت. حرف آخرِ «وحید شقاقی شهری» ساده و سرراست است: همه باید تلاش کنند که نرخ دلار کاهش پیدا کند؛ در غیر این صورت تبعات بسیار سنگینی در انتظار ماست.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, کارگری, گزارش

افزایش حجم نقدینگی، نتیجه ادامه سیاست‌های اقتصادی ضدمردمی

روزنامه آرمان، ۳۱ شهریورماه، نوشت: “طبق آخرین گزارش بانک مرکزی حجم نقدینگی تا تیر امسال از ۱۶۰۰ هزار‌میلیارد تومان هم عبور کرده است. این در حالی است که تولید ناخالص داخلی تا ابتدای تابستان امسال نتوانسته است از ۱۴۰۰‌ هزار‌میلیارد تومان عبور کند.

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, مقاله

شرکت نفت انگلیس از تحریم‌های نفتی علیه ایران، معاف شد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا با اعطای مجوز اجرای عملیات در میدان گازی مشترک میان ایران و بریتانیا، شرکت نفت انگلیس را از تحریم‌های نفتی علیه ایران معاف کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خبر