روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

تنش‌‌ درشبه‌جزیره کره و‌حضور ۵۰ زیردریایی نزدیک مرز آسیایی روسیه

استقرار بیش از ۵۰ زیردریایی از کشورهای مختلف به ویژه آمریکا، ژاپن و چین پیرامون شبه جزیره کره که نزدیک مرزهای آسیایی روسیه قرار دارد، منطقه را پرتنش تر کرده است.

 

روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا چاپ مسکو روز دوشنبه نوشت که تشنج اوضاع در شبه جزیره کره به سطح بالایی رسیده است و رویارویی نظامی کشورهای منطقه و فرامنطقه روی دریا و اقیانوس و همچنین زیر آب جریان دارد.

 
در گزارش این روزنامه آمده است: زیردریایی های کشورهای مختلف که پیرامون شبه جزیره کره مستقر شده اند، وضعیت منطقه را از زیر آب نظارت می کنند و این تمرکز زیردریایی ها پیرامون محدوده های آبی دو کشور کره جنوبی و شمالی، وضعیت را به انفجار نزدیک کرده است.

 
راسیسکایا گازتا نوشت: قدرت نمایی نظامی در سواحل کره در محدوده های آبی و زیر دریا بطور گسترده جریان دارد و ۲۰ فروند از این زیردریایی ها هم متعلق به چین است.

 
این زیردریایی ها تحرکات ناوگروه آمریکایی به فرماندهی ناو هواپیمابر کارل وینسون و رزمایش با ژاپن را زیر نظر دارند.

 
راسیسکایا گازتا در ادامه گزارش با اشاره به اعزام تعدادی از زیردریایی های ژاپنی به اطراف شبه جزیره کره، نوشت: آمریکا هم اعلام کرده است، انواع زیردریایی ها از جمله مجهز به موشک های بالدار را به منطقه اعزام می کند.

 
رسانه روسی با وجود این اشاره که فقط روسیه و کره جنوبی از رویارویی در زیر دریا پیرامون شبه جزیره کره کناره گرفته و زیردریایی اعزام نکرده اند، افزوده است: اما کارشناسان نظامی ژاپنی بر این باورند، روسیه و کره جنوبی نیز همانند آمریکا، چین و ژاپن پیرامون شبه جزیره کره زیر دریایی مستقر کرده اند.

 
با توجه به نزدیکی مرزهای ساحلی روسیه با محل استقرار نظامیان، سامانه های موشکی و زرادخانه های آمریکا در کره جنوبی و همچنین تداوم اقدام های کره شمالی به عنوان بهانه توسعه برنامه های نظامی پنتاگون در منطقه، مسکو در شرایط کنونی می خواهد، مانع التهاب بیشتر اوضاع در شبه جزیره کره شود.

 
از سوی دیگر، همچنین کره شمالی تقریبا هم مرز دریایی با روسیه است و هر گونه درگیری احتمالی حتی در ابعاد کم نیز می تواند، امنیت مرزی و خاکی این کشور را تحت تاثیر قرار دهد و آمریکا نیز بهانه ای می یابد تا بر دامنه حضور نظامی و همچنین انباشت تسلیحات بیشتر در شبه جزیره کره بیافزاید که این موضوع برای امنیت ملی روسیه هم خطرسازتر خواهد شد.

 
اطلاعات انتشار یافته نیز نشان می دهد که یگان های زمینی، دریایی و هوایی، پشتیبانی و کارمندان غیرنظامی آمریکا نزدیک ۳۵ هزار نفر در چندین مرکز اصلی و فرعی به عنوان پایگاه مستقل یا مشترک با نظامیان کره جنوبی در این کشور مستقر هستند که توجیه پنتاگون برای این حضور گسترده نظامی خطر توسعه برنامه های موشکی و توان نظامی کره شمالی است.

 
هر گونه تحریک درگیری در شبه جزیره کره از هر طرف که باشد و هر نتیجه ای را رقم بزند، افزون بر خطرساز بودن برای روسیه، چین را هم در مخاطره قرار خواهد داد، زیرا این کشور همسایه کره شمالی است و به عنوان حامی سنتی پیونگ یانگ شناخته می شود.

 
کره شمالی یکشنبه گذشته اقدام به آزمایش یک موشک بالستیک کرد. این آزمایش اگرچه ناموفق بود، اما به گفته تحلیلگران سایت پرتاب آماده یک آزمایش هسته ای بوده است.

 
از زمان آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تنش ها و زورآزمایی های میدانی آمریکا و کره شمالی به شدت افزایش پیدا کرده است و دو طرف تا مرز اعلام رسمی تهدیدهای منهدم کننده علیه هم پیش رفته اند.

 
بنا به گزارش رسانه ها، پیونگ یانگ اعلام کرده در صورت هر اقدام نظامی واشنگتن، استرالیا و کره جنوبی هدف اول جنگی خواهند بود.

 

ویکی لیکس در حالی این خبر را منتشر کرده که روز جمعه دادستان کل آمریکا اعلام کرد که بازداشت «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس، از اولویت های دولت آمریکا است.

ایرنا

هشدار چین به ترامپ درباره راه افتادن جنگ تجاری

روزنامه وابسته به دولت چین در سرمقاله‌ امروز (دوشنبه) خود نوشت: آمریکا با تحقیقاتش درباره واردات فولاد یک مناقشه تجاری میان آمریکا و شرکای تجاری مهمش بوجود خواهد آورد که احتمالا آنها را وادار به انجام اقدامات تلافی جویانه می‌کند.   به گزارش خبرگزاری رویترز، این مطلب شدیدترین پاسخ رسمی چین به اقدام دولت دونالد ... هشدار چین به ترامپ درباره راه افتادن جنگ تجاری

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر

حمایت چین از خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز – یکشنبه – حمایت این کشور از خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره را اعلام کرد.   وزیر امور خارجه چین گفت: «با هدف برقراری صلح و ثبات در منطقه، چین از خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره حمایت می‌کند.»   وی افزود: «ممکن ... حمایت چین از خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, خلع سلاح هسته‌ای, شرق آسیا

خودداری روسیه ازاظهارنظر درباره استقرار نیرو درمرزهای کره‌شمالی

برخی رسانه‌های خبری در مناطق خاور دور خاک روسیه، امروز- جمعه- گزارش‌هایی را از حرکت واحدهایی از ارتش این کشور همراه با تجهیزات سنگین به سوی مرز روسیه و کره شمالی منتشر کردند.   «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهوری روسیه از اظهارنظر در مورد اعزام نیرو به مرز این کشور و کره‌شمالی خودداری کرده و ... خودداری روسیه ازاظهارنظر درباره استقرار نیرو درمرزهای کره‌شمالی

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه, کره شمالی

آمادگی نظامی چین برای هرگونه حمله احتمالی به کره شمالی

نیروی هوایی چین هواپیماهای دارای قابلیت‌ حمل موشک‌های کروز را در حالت آماده‌باش کامل نظامی قرار داده است. این اقدام در پی افزایش تنش‌ها میان کره شمالی و غرب و خصوصا آمریکا صورت گرفته است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش‌های به دست آمده آمریکا اعلام کرده است، تعداد قابل توجهی از جنگنده‌های چین ... آمادگی نظامی چین برای هرگونه حمله احتمالی به کره شمالی

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر