تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

یک دادگاه پاکستانی حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان و همسرش را به حالت تعلیق درآورد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ یک دادگاه پاکستانی حکم حبس صادر شده در مورد عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان و همسرش در خصوص فروش غیر قانونی هدایای دولتی را به حالت تعلیق درآورد. قاضی عامر ... تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

ادامه

آزادی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, سیاسی

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشته که دموکراسی پاکستان در خطر است و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کرده است. به گزارش شفقنا از نشریه هفتگی نیوزویک؛ پاکستان خود را در مقطعی حساس می‌بیند- و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تحولات سیاسی و آشفتگی اقتصادی عظیمی است که بازتابی از تاریخ پرفراز و نشیب این ... گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

ادامه

اسلام سیاسی, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, ژئوپلیتیک, سیاسی, گزارش

فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

رائو ایندرجیت سینگ، وزیر برنامه‌ریزی هند، در راجیا سبها (شورای ایالت‌ها، یکی از مجلس‌های قانون‌گذاری در هند) در ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری گفت دولت هیچ داده‌ای برای برآورد سطح فقر پس از سال‌های ‍۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ ندارد، بنابراین نمی‌داند چند نفر از چنبرهٔ فقر رهایی یافته‌اند. از طرف دیگر در ۲۷ تیرماه سال جاری برنامه ... فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

ادامه

جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فقر, کودکان, گرسنگی, مقاله, هندوستان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

تمرین مشترک خلبانان آمریکا، انگلیس و اسرائیل در شرق مدیترانه

نیروی هوایی آمریکا از انجام رزمایش مشترک با خلبانان جنگنده‌های «اف-۳۵» انگلیس و اسرائیل بر فراز دریای مدیترانه و با هدف مواجهه با پدافند هوایی دشمن خبر داد.

 

خلبانان آمریکایی، انگلیسی و اسرائیل تمرین یک روزه‌‌ای را چند روز قبل (۲۵ ژوئن برابر با سه‌شنبه چهارم تیر) بر فراز «شرق دریای مدیترانه» برگزار کردند.

 

به نوشته وبگاه «ِار فورس تایمز» در این رزمایش که «ترای لایتنینگ» نام داشت خلبانان جنگنده‌های ‌«اف-۳۵» تمرین مواجهه با دفاع هوایی عامل و غیر عامل را اجرا کردند.

 

این نخستین بار بود که جنگنده‌های آمریکا، اسرائیل و انگلیس چنین رزمایشی را کنار هم برگزار کردند. از آمریکا جنگنده‌های اف-۳۵ واقع در پایگاه هوایی «الظفره» در امارات متحده عربی حضور داشتند و از انگلیس جنگنده‌های اف-۳۵ مستقر در پایگاه هوایی «آکروتیری» قبرس و رژیم اسرائیل نیز اسکادرانی از پایگاه هوایی «نواتیم» حضور داشتند.

 

بنابر اعلام نیروی هوایی آمریکا ، تمرین شبیه سازی شده رزم واقعی در این رزمایش به اجرا گذاشته شد و طی آن جنگنده‌های نسل چهارم حریف تهاجمی جنگنده‌های اف-۳۵ بودند. نیروی هوایی آمریکا افزایش آمادگی خود، متحدان و شرکا و افزایش تجربیات پروازی را از عمده دلایل برگزاری این رزمایش اعلام کرد.

 

این در حالی است که نیروی هوایی اسرائیل چندی قبل به همراه یونان رزمایش نظامی بزرگی را برای آمادگی جهت عملیات در مناطق دوردست و جهت نابود کردن اهداف خاص برگزار کرد. در این رزمایش ۴۰ جنگنده از نیروی هوایی اسرائیل شرکت کرده و حملات هوایی در مناطق ناشناس، حملات چندجانبه و پروازهای طولانی در روز و شب را تمرین کردند.

 

رسانه‌های خبری در چند روز گذشته در حالی از استقرار جنگنده‌های «اف-۲۲ رپتور» نیروی هوایی آمریکا در یکی از کشورهای منطقه خبر دادند که مقام‌های نظامی ارشد آمریکایی گفته‌اند پنج اسکادران از جنگنده‌های «اف-۲۲» نیروی هوایی این کشور مشکل دارند.

 

هفته نامه «نشنال اینترست» اخیرا در این باره نوشت که جنگنده‌های اف-۲۲ رپتور نیروی هوایی آمریکا فاقد آمادگی مورد نیاز هستند. «هیثر ویلسن» از مقام‌های ارشد نیروی هوایی آمریکا در مارس (اسفند) ۲۰۱۹ هشدار داد که ۱۸۶ فروند جنگنده اف-۲۲ به طور محتمل مشکل دارند. سه ماه بعد نیز «هیث کولینز» مقام دیگر ارشد نیروی هوایی آمریکا چنین موردی را به طور رسمی اعلام کرد.

 

ارتش چین چندی قبل از شناسایی این جنگنده‌های پنهان کار خبر داده بود به طوری‌که یک کارشناس نظامی چین در گفت‌و‌گو با شبکه «سی‌سی‌تی وی» این کشور تاکید کرد که سامانه‌های راداری چین قادر به رهگیری جنگنده‌های اف -۲۲ هستند.

 

«ین ژئو»کارشناس چینی معتقد است که اف- ۲۲ به طور کامل پنهان کار نیست و امواج راداری قادر به شناسایی این جنگنده هستند، بنابراین رادارهای مستقر در دریای چین جنوبی می‌توانند اف ۲۲- را شناسایی کنند. گفته می‌شود که ارتش چین با «سامانه راداری آرایه» قادر به انجام این کار شده است .

 

چندی قبل نیز یک قانونگذار روس فاش ساخت که مسکو با استقرار نسخه اولیه جنگنده «سوخو-۵۷» در سوریه موفق به شناسایی جنگنده‌های پنهانکار اف-۲۲ آمریکا شده است.

فارس

نظامی سابق استرالیایی: کارکرد ارتش استرالیا در افغانستان شرم‌آور است

مشاور حقوقی و نظامی سابق ارتش استرالیا اعلام کرد که افشاگری‌های او درباره مسائل امنیت ملی استرالیا نیست بلکه درباره کشتار غیرنظامیان توسط نظامیان کشورش در افغانستان بوده است.

ادامه

استرالیا, افغانستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, رواندا