بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

تمایل عربستان سعودی برای تقویت روابط استراتژیک با چین برای برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰

ولیعهد عربستان سعودی، از تشکیل اجلاس سالانه ابتکار سبز خاورمیانه، در زمینه محیط زیست خبر داد و گفت چین، شریک اصلی طرح “خاورمیانه سبز” خواهد بود.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه العربیه، شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین حمایت کشور خود را از ابتکار عربستان و خاورمیانه سبز ابراز داشته است.

 

شی تاکید کرد، کشورش از دو ابتکار “عربستان سبز” و “خاورمیانه سبز” حمایت می‌کند و بر حمایت جامعه جهانی از این دو ابتکار عمل که به مقابله با تغییرات جوی پرداخته و نقش موثری در بالا بردن سطح زندگی در منطقه و جهان دارد تاکید کرد.

 

خبرگزاری رسمی چین، شینهوا نیز روز سه شنبه، ۳۱ فروردین، گزارش داد شی جین‌پینگ در تماس تلفنی با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بر تمایل چین برای همکاری‌های استراتژیک با ریاض در «سطحی جدید» تاکید کرده است.

 

شینهوا اضافه کرد، در این تماس تلفنی، دو رهبر در مورد تقویت همکاری در زمینه‌های انرژی، تجارت و فناوری گفت‌وگو کردند.

 

بر اساس اطلاعات گمرک چین که روز سه شنبه منتشر شد، واردات نفت خام چین از عربستان سعودی، بزرگترین تامین کننده آن، در ماه مارس ۸.۸ درصد افزایش داشته است.

 

به نقل از ایندیپندنت ولیعهد عربستان، چین را یک «برادر قابل اعتماد» برای کشورش توصیف کرد و گفت ریاض مایل به تقویت روابط استراتژیک با چین برای برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی است.

 

چشم انداز ۲۰۳۰ برنامه‌ای است برای کاهش وابستگی عربستان سعودی به نفت، تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور و توسعه بخش‌های خدماتی مانند بهداشت، آموزش، زیرساخت، تفریحی و گردشگری.

 

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین ماه گذشته در گفت‌وگو با شبکه العربیه گفته بود که کشورش سطح روابط خود را با ۱۳ کشور منطقه به  یک همکاری استراتژیک افزایش داده است و به این ترتیب چین به بزرگترین شریک تجاری و سرمایه گذاری اصلی کشورهای خاورمیانه تبدیل شده است.

 

وزیر امور خارجه چین، ماه مارس گذشته با شاهزاده محمد بن سلمان در منطقه نئوم (نیوم) عربستان دیدار کرد.

 

وزیر امور خارجه چین در دیدار ماه گذشته خود از عربستان در مورد «شرایط متلاطم در خاورمیانه» گفته بود، راه اصلی برای ایجاد امنیت در خاورمیانه پاک کردن منطقه از اختلافات ژئوپلتیک بین قدرت‌های بزرگ و پایبندی به بررسی مسیرهای توسعه با ویژگی‌های خاورمیانه است.

پرس تی وی؛ دستورالعمل آمریکا صرفا تعلیق تحریم‌ها و نه لغو کامل آن است

منبع خبری شبکه پرس تی وی در وین گفت که دستورالعمل آمریکا صرفا تعلیق تحریم‌ها و نه لغو کامل آنها است و در صورت رفع برخی تحریم‌ها، آمریکا قصد دارد آنها را در بازه‌های ۱۲۰ روزه و ۱۸۰ روزه تمدید کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, مذاکرات اتمی

حفظ منافع ملّی ایران در زمینهٔ تحوّل‌های منطقه‌یی

در حالی که دولت جدید آمریکا- دولت جو بایدن- سرگرم تنظیم و اجرای گام‌به‌گام سیاست‌های منطقه‌یی‌اش در خاورمیانه است، دولت چین به اتّکای توسعهٔ سریع و قدرت عظیم اقتصادی‌اش، به‌تدریج در برابر مداخله‌گری‌ها و سلطه‌جویی‌های بی‌پردهٔ دولت‌های غربی در آمریکا و اروپا آشکارا موضع‌گیری می‌کند و از سوی دیگر، تلاش دارد نقش فعّال‌تری در سیاست ... حفظ منافع ملّی ایران در زمینهٔ تحوّل‌های منطقه‌یی

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, افغانستان, اقتصادی, امریکا, ایران, پاکستان, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, فلسطین, قطر

هلاکت ۲۰۰ تروریست‌ در حمله جنگنده‌های روسیه به نزدیکی تدمر

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در عملیاتی که به کشته شدن حدود ۲۰۰ شبه‌نظامی ختم شد، پایگاه آموزش شبه‌نظامیان در نزدیکی شهر تدمر در مرکز سوریه را منهدم کردند.

ادامه

تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

آتش سوزی‌های عمدی مایحتاج عمومی مردم سوریه توسط امریکا با هدف فشار بر دمشق

سوریه، ارتش آمریکا و ستیزه جویان مورد حمایت آن را به آتش سوزی‌های عمدی با هدف کمبود مایحتاج عمومی مردم به منظور فشار بر دمشق متهم کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه