اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

تمایل رهبر کره شمالی برای توسعه روابط با چین

رسانه دولتی پیونگ‌یانگ گزارش کرد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در نامه‌ای به شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین گفته است که روابط قوی کشورش را با چین در برابر “چالش‌های خبیثانه و جلوگیری از نیروهای متخاصم” افزایش خواهد داد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از یونهاپ، کیم جونگ اون این صحبت را در پاسخ به نامه قبلی رئیس جمهوری چین که در آن شی جین‌پینگ هفتاد و سومین سالگرد تاسیس کره شمالی را تبریک گفته بود، انجام داد؛ مراسمی که در آن رهبر چین گفت قصد دارد این روابط دوستی و همکاری را به صورت طولانی مدت و به شیوه‌ای پایدار توسعه دهد.

 

کیم جونگ اون در این نامه نوشت: من خیلی خوشحالم از اینکه شاهد افزایش همکاری و دوستی صمیمانه بین “جمهوری دموکراتیک خلق کره” و چین هستم. در حالی که باید چالش‌های خبیثانه و نیروهای متخاصم را از میان برداریم.

 

وی خاطرنشان کرد که روابط دو کشور رشد و توسعه روز افزونی نیز خواهد داشت.

 

کره شمالی در میان بن‌بست طولانی درخصوص مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا، روابطش را با سایر کشورهای سوسیالیستی از جمله چین و (دوستان مانند) روسیه تقویت کرده است.

 

خواهر کیم جونگ اون، کیم یو-جونگ پیشنهاد اخیر “مون جه این”، رئیس جمهور کره جنوبی را برای اعلام رسمی پایان جنگ کره در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ یک “ایده تحسین برانگیز” تلقی کرد و همچنین خاطرنشان کرد که اگر سئول آنچه را که وی “سیاست خصمانه شدید” در قبال کره شمالی خوانده بود حذف کند، پیونگ‌یانگ مایل است تا پیرامون توسعه روابط بین دو کره‌ بحث کند.

نشست ضد چینی آمریکا، استرالیا، ژاپن و هند / پکن؛ محکوم به‌ شکستید

نشست سران آمریکا، هند، استرالیا و ژاپن به میزبانی جو بایدن در کاخ سفید، با صدور یک بیانیه مشترک به کار خود پایان داد و واکنش پکن را به دنبال داشت.

ادامه

استرالیا, امریکا, جنوب آسیا, جهان, چین, ژاپن, سازمان ملل, کره شمالی, گزارش, هندوستان

اکثر اروپایی‌ها علاقه‌ای به همراهی با سیاست‌های آمریکا علیه چین ندارند

نتایج یک گزارش حاکی از آن است که اکثر مردم اروپا معتقدند جنگ سرد جدیدی میان آمریکا و چین و روسیه تحت جریان است و در عین حال علاقه‌ای به همراهی سیاستمداران کشورهای خود با راهبرد ضدچین واشنگتن و اتحادیه اروپا ندارند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اروپا, امریکا, بلژیک, بلغارستان, پرتغال, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, گزارش, مجارستان

اتحادیه اروپا: خودمختاری راهبردی در دستور کار رهبران ما قرار دارد

وزیر دفاع فرانسه درباره توافق اخیر بین کانبرا و واشنگتن درخصوص لغو قرارداد خرید زیردریایی‌ از فرانسه و ایجاد پیمان “آکوس”، ایالات متحده آمریکا را به تلاش برای برانگیختن تقابل با چین متهم کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, استرالیا, افغانستان, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, فرانسه, گزارش

مودی و مکرون متعهد به اقدام مشترک در منطقه هند و اقیانوس آرام شدند

به دنبال توافق آمریکا، انگلیس و استرالیا برای آغاز همکاری جدید در اقیانوس آرام، سه شنبه شب امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه با نارندا مودی نخست وزیر هند گفت و گو کرد و طرفین متعهد به اقدام مشترک در این منطقه شدند.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, فرانسه, گزارش, هندوستان

واکنش انتقادی روسیه به پیمان امنیتی آمریکا، انگلیس و استرالیا

مقام های روسیه نسبت به پیمان امنیتی آمریکا، انگلیس و استرالیا موسوم به پیمان «آکوس» (AUKUS) دیدگاه مخالف دارند و در روزهای اخیر از آن انتقاد کرده‌اند.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, فرانسه, مقاله, ناتو