بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

نصب سامانه گنبد آهنین در مرزهای غزه و شهادت ۶ فلسطینی طی ۳ روز

ارتش اسراییل از بیم حملات تلافی جویانه نیروهای مقاومت در نوار غزه، سکوهای جدیدی از سامانه موشکی موسوم به «گنبد آهنین» را در جنوب فلسطین اشغالی نصب کرد.

 

ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اساس اعلام رسانه‌های اسراییل، این اقدام ازبیم حملات موشکی تلافی‌جویانه مقاومت فلسطین در واکنش به شهادت ۶ فلسطینی طی ۳ روز گذشته در مناطق مرزی باریکه غزه انجام شده است.

 

فرماندهان ارتش اسراییل معتقدند که احتمال واکنش نیروهای مقاومت و حملات موشکی آنها به اراضی اشغالی در پاسخ به شهادت این فلسطینیان، بسیار بالاست.

 

از روز جمعه گذشته تاکنون، ۶ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسراییلی به شهادت رسیده‌اند.

 

غزه در ماه های اخیر در پی تنش آفرینی‌ و جنگ افروزی‌های اسراییل شاهد ناآرامی است.

 

اسراییل سال‌هاست که غزه را محاصره و رفت و آمد و ورود و خروج کالا به این منطقه را با محدودیت و ممنوعیت رو به رو کرده است.

 

در ۱۲ سال گذشته، محاصره اسراییل بر نوار غزه تأثیرات منفی زیادی بر وضعیت زندگی نزدیک به دو میلیون فلسطینی ساکن این منطقه از جمله یک میلیون و ۳۰۰ هزار آواره گذاشته است. این محاصره تقریباً موجب بسته شدن تمامی گلوگاه‌های نوار غزه شده و شرایط بسیار دشواری را برای مردم این منطقه رقم زده است.

 

سامانه گنبد آهنین سرطان‌زاست!

 

رسانه‌های اسراییل اعلام کردند که حدود ۳۰ سرباز یگان دفاع هوایی ارتش این رژیم که بیشترشان با سامانه گنبد آهنین کار می‌کنند مبتلا به سرطان شده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۳ تلویزیون اسراییل گزارش داد که مسؤلان اسرائیلی درحال انجام آزمایش‌ها و بررسی‌هایی هستند تا بفهمند آیا مبتلا شدن این سربازان به سرطان با کارشان مرتبط است یا خیر.

 

سامانه گنبد آهنین یک سامانه دفاع هوایی موشکی است که با موشک‌های کوتاه‌برد و راکت‌ها مقابله می‌کند اما معمولا کارشناسان به دلیل هزینه سنگین این سامانه و ناکارآمدی‌اش در مقابله با موشک‌ها از آن انتقاد می‌کنند.

 

رای الیوم: بن‌زائد خواهان میانجیگری روسیه برای بهبود روابط امارات با تهران بود

اقدامات غافلگیرکننده دولت امارات متحده همچنان ادامه دارد و اخرین آنها، سفر هیات امنیتی این کشور به تهران، با هدف توسعه همکاری‌های امنیتی مشترک برای تقویت امنیت مرز‌های دو کشور بود.

ادامه

امارات, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, یمن

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: اقتصاد کشور رانتی است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران ضمن انتقاد از “مدیریت بد پول نفت” توسط دولت گفت: «اقتصاد کشور رانتی است». یک مقام وزارت کار نیز گفت “جریانی با منافع خاص” با پیگیری سیاست اقتصاد بدون نفت مقابله می‌کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر

یک شهر استراتژیک در جنوب ادلب به دست ارتش سوریه افتاد

در جریان حملات نظامی در استان حلب شش غیرنظامی زخمی شدند و مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد، گروه‌های تروریستی به دنبال گسترش مناطق تحت کنترل خود در ادلب هستند. همچنین ارتش سوریه بر شهر استراتژیک “الهبیط” کنترل یافت.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

فرانسه در پی ایجاد ائتلاف اروپایی بدون اتکا به آمریکا است

اسکای نیوز در گزارشی نوشت که در پی تلاش های ناکام آمریکا برای تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس که با پاسخ منفی قدرت های غربی مواجه شد، فرانسه خواستار همکاری دیگر کشورها برای ایجاد ائتلاف دریایی تحت امر اروپا بدون اتکا به آمریکا شد.

ادامه

اتحادیه آفریقا, اسپانیا, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, ژاپن, فرانسه