ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

تلویزیون اسرائیل؛ نتانیاهو با حمایت ترامپ حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری را اعمال خواهد کرد

یک رسانه اسرائیلی اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری را تحمیل خواهد کرد.

 

کانال دوازدهم تلویزیون اسرائیل اعلام کرد دولت آمریکا در چارچوب طرح معامله قرن اعتراف خواهد کرد که تمام شهرک‌های اشغالی واقع در کرانه باختری متعلق به اسرائیل خواهد بود. بر اساس گزارش این رسانه اسرائیلی، دولت آمریکا با اعطای حاکمیت اسرائیل بر تمام شهرک‌های کرانه باختری موافق است.

 

کانال دوازدهم تلویزیون اسرائیل گزارش داد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مانع اقدام بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای تحمیل حاکمیت تل آویو بر کرانه باختری نمی‌شود، همان کاری را که درباره جولان انجام داد(حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت)

 

این رسانه افزود ترامپ به این دلیل، اعلام طرح معامله قرن را به تاخیر انداخت تا نتانیاهو بتواند دولت خود را تشکیل دهد، ترامپ با اقدام نتانیاهو برای تحمیل حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری هنگام تشکیل دولتش موافقت خواهد کرد، تعدد اعضای کابینه نتانیاهو ممکن است تا ۳۰ هم برسد.

 

این رسانه اعلام کرده است طرح آمریکایی برای سازش میان اسرائیلی ها و فلسطینیان شامل موافقت واشنگتن با باقی ماندن تمام شهرک‌های اسرائیلی تحت حاکمیت اسرائیل در چارچوب هر توافق صلح دائمی خواهد بود و دولت آمریکا هرگز با گسترش چارچوب قانون اسرائیل برای اینکه شهرک های کرانه باختری را در بربگیرد، مخالفت نخواهد کرد. طرح قریب الوقوع آمریکا اعتراف خواهد کرد که تمام مناطقی در کرانه باختری که اسرائیلی‌ها(شهرک‌نشینان اسرائیل) در آنجا اقامت دارند بر اساس توافق دائمی در اختیار اسرائیل باقی خواهد ماند.

 

کانال دوازدهم تلویزیون اسرائیل گزارش داد برای تحقق این هدف، آمریکایی‌ها به اقدامات اسرائیل در خصوص شهرک‌ها اعتراض نخواهند کرد، هر چند ایالات متحده آمریکا برای حفظ ظاهر امر، به صراحت از گسترش دامنه حاکمیت اسرائیل برای اینکه شامل شهرک‌ها شود، حمایت نخواهد کرد، ولی با گسترش دامنه قانون اسرائیلی برای اینکه شامل شهرک‌ها شود، مخالفت نخواهد کرد.

تسنیم

کوربین: در کنار مردم فلسطین برای رسیدن به حقشان ایستاده‌ایم

رهبر حزب اصلی مخالف دولت انگلیس از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت‌های وحشیانه ارتش اسرائیل علیه مردم فلسطین انتقاد و تصریح کرد که این حزب ضمن شناسایی فلسطین به‌عنوان یک کشور مستقل، در کنار فلسطینیان برای رسیدن به حقشان ایستاده است.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

افشای جزئیات کامل “معامله قرن” براساس سند لو رفته از وزارت خارجه اسراییل

یک رسانه عبری زبان با استناد به سند درز یافته از وزارت خارجه اسراییل، جزئیات “معامله قرن” را فاش کرد که طبق این سند کشور “فلسطین جدید” بدون در اختیار داشتن ارتش و سلاح تشکیل خواهد شد.

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, مصر

موافقت دو سوم اسرائیلی‌ها با مذاکرات با تشکیلات خودگردان

با وجود اینکه دولت کنونی اسرائیل مدعی است که هیچ شریک فلسطینی برای روند صلح وجود ندارد، اما حدود دو سوم جمعیت یهودیان اسرائیل ازسرگیری مذاکرات مقامات این رژیم با فلسطینیان را تایید می‌کنند.

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, ضد جنگ, فلسطین