شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

تلاش روس‌ها برای گسترش عرضه اینترنت بیسیم رایگان در سراسر پایتخت

عرضه رایگان اینترنت بیسیم (وای – فای) به سرعت در کوچه ها و خیابان های شهر مسکو پایتخت روسیه، در حال گسترش است.

 

بخش فناوری اطلاعات مسکو مدعی شده است که عرضه وای فای رایگان در پایتخت روسیه از حلقه دوم نیز فراتر رفته است و کارشناسان در حال بررسی برای یافتن نقاط بهینه به منظور نصب دستگاه های جدید هستند تا این خدمت در مناطق دورتر پایتخت نیز در دسترس همگان قرار گیرد.

 

هم اکنون وای فای رایگان در بیش از ۲۰۰ خیابان و ۲۴ پارک مسکو فعال و قابل دسترسی است و استفاده از سیگنال هر دستگاه تا شعاع ۵۰ متری امکانپذیر است.

 

اینترنت بیسیم رایگان از سال ۲۰۱۴ با تصمیم شهرداری مسکو و همکاری دولت روسیه در تمامی واگن های مترو پایتخت و همچنین در اتوبوس های شهری در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

 

به گزارش ایرنا، با نگاهی به نقشه شهر مسکو، متوجه می شوید که پایتخت روسیه به چهار حلقه با مرکزیت کاخ کرملین تقسیم شده است: حلقه اول با شعاع یک کیلومتری کرملین به «حلقه بولوارها» مشهور است که با ارزش ترین منطقه سیاسی، تجاری و مسکونی مسکو محسوب می شود.

 

حلقه دوم به (حلقه باغ ها) مشهور است، زیرا اکثر باغ های مسکو در این حلقه قرار دارند و خیابان هایی که از این حلقه به سمت کرملین می روند، اکثرا معروف ترین خیابان های مسکو هستند که مشهورترین آنها شامل تورسکایا، نیکولسکایا و آربات است که به دلیل رویدادهای مختلف در طول تاریخ، شاهد حوادث بسیاری بوده اند.

 

 

برخی از سفارتخانه ها از جمله سفارت جمهوری اسلامی ایران میاین حلقه دوم و سوم قرار دارند.

 

حلقه سوم و حلقه چهارم به ترتیب «حلقه سوم» و «حلقه جاده ای مسکو» نام دارند و از حلقه چهارم به بعد همانطور که از نامش پیداست، پایتخت به پایان می رسد و شهرستان های استان مسکو آغاز می شود.

 

این حلقه ها بزرگراه هایی هستند که بیشتر خیابان های منتهی به کرملین را قطع کرده و دسترسی آسان به تمام نقاط شهر را ممکن می کنند.

 

دست اندرکاران توسعه اینترنت رایگان شهر مسکو اعلام کرده اند که راه اندازی اینترنت رایگان بی سیم در مسکو به خیابان های مهم حلقه چهارم رسیده است و تلاش برای گسترش روز افزون اینترنت رایگان بیسیم در پایتخت ادامه دارد.

 

پیشرفت شگفت‌انگیز در درمان سرطان؛ شروع آزمایش انسانی واکسن سرطان

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد پیشرفت شگفت‌انگیزی در درمان سرطان رقم زده‌اند. هفته گذشته، محققان خلاصه‌ای از یافته‌های خود را منتشر کردند که نتیجه‌گیری کرد که استفاده از “دو عامل تحریک‌کننده سیستم ایمنی” تقریبا همه موش‌های مبتلا به سرطان تومور(لنفوم) را درمان کرد. ۸۷ مورد از ۹۰ مورد با تزریق اول و ۳ مورد دیگر با ... پیشرفت شگفت‌انگیز در درمان سرطان؛ شروع آزمایش انسانی واکسن سرطان

ادامه

امریکا, جهان, خبر, دانش

یک تست خون ساده؛ امیدی تازه برای تشخیص سرطان

پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات سرطان شناسی به نتایج جالبی دست یافته‌اند. زندگی بسیاری افراد می‌تواند با یک آزمایش خون جدید نجات یابد. آزمایشی که علائم هشت نوع سرطان را با شانس بالای درمان شناسایی می‌کند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, دانش

روسیه یک موشک بالستیک با تکنولوژی عبور از سامانه‌های دفاع موشکی آزمایش کرد

رسانه‌های روسیه گزارش دادند این کشور همزمان با افزایش تنش‌ها در دریای شمال، اقدام به آزمایش یک تکنولوژی جدید برای موشک‌های بالستیک قاره‌پیما کرده که به آنها اجازه عبور از سیستم‌های دفاع موشکی را می‌دهد.   به نقل از روزنامه اکسپرس، خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد، نیروی موشکی راهبردی روسیه اقدام به شلیک یک موشک ... روسیه یک موشک بالستیک با تکنولوژی عبور از سامانه‌های دفاع موشکی آزمایش کرد

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه

بورسیه جدید دانشگاه استنفورد به نام و یاد “مریم میرزاخانی”

دانشکده ریاضیات دانشگاه استنفورد برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، یک بورسیه ۸۰۰ هزار دلاری به یاد استاد سابق این دانشگاه، پروفسور “مریم میرزاخانی” در نظر گرفته است.   بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه شریف، دانشگاه استنفورد با اعلام این خبر، بانیان این بورس را روزبه یاسینی فرد و انوشه انصاری معرفی کرده است.   مریم ... بورسیه جدید دانشگاه استنفورد به نام و یاد “مریم میرزاخانی”

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, دانش, زنان

رویکردِ مارکسیستی به علم، به ما چه می‌گوید؟

علم و واژهٔ “علمی” می‌توانند دست‌کم دربرگیرندهٔ سه موردِ ناهم‌سان باشند که عبارت‌اند از:   * یک- “مضمونِ شناخت” در رشته‌های دانشی ناهم‌سان (همچون فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی) دربارهٔ جهان هستی.   * دو- فرایندهایی که سبب‌ساز رسیدن به این شناخت هستند (شیوه‌های علمی و طرح موضوع‌هایی گسترده در فلسفهٔ علم) و پیوند علم با جامعه، ... رویکردِ مارکسیستی به علم، به ما چه می‌گوید؟

ادامه

اموزشی, دانش, دیدگاه