ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

توافقنامه ۶ کشور اروپایی برای حفاظت از زیرساخت‌های دریای شمال

۶ کشور اروپایی هم مرز با دریای شمال، توافقی را به امضا رساندند که براساس آن از زیرساخت‌های دریایی این پهنه آبی با هدف آنچه که مقابله با تهدیدات روسیه خوانده‌اند، محافظت کنند. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از رویترز، انگلیس و دیگر کشورهای بزرگ اروپایی هم مرز با دریای شمال امروز سه‌شنبه این توافق‌نامه ... توافقنامه ۶ کشور اروپایی برای حفاظت از زیرساخت‌های دریای شمال

ادامه

آلمان, اروپا, انگلیس, اوکراین, بالتیک, بلژیک, جنگ سرد, جهان, خبر, دانمارک, روسیه, غرب, غرب اروپا, ناتو, نروژ, هلند

نمایندگان پارلمان فرانسه خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل شدند

۱۱۵ نماینده پارلمان فرانسه خواستار توقف فوری فروش تسلیحات به اسرائیل شدند. به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، ۱۱۵ نماینده اپوزیسیون در پارلمان فرانسه روز گذشته -جمعه- در نامه ای از «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور این کشور خواستند تا فورا فروش تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند. این نمایندگان در نامه خود با اشاره به ... نمایندگان پارلمان فرانسه خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل شدند

ادامه

اسراییل, غرب آسیا, فرانسه, فلسطین

تلاش دولت انگلیس برای متوقف کردن روند تمدید برگزیت

یک نشریه مشهور انگلیسی از تلاش نخست وزیر این کشور برای متوقف کردن هرگونه تلاش برای تمدید مهلت برگزیت خبر داده است.

 

دیلی تلگراف اواخر روز یکشنبه گزارش داده است که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس طرح هایی را آماده کرده است تا به طور قانونی مانع از تمدید مهلت برگزیت شود.

 

دیلی تلگراف افزود: مشاوران جانسون روز یکشنبه نشستی را برگزار کرده اند تا با تلاش های پارلمان برای تمدید ۳ ماهه مهلت قانونی برگزیت مقابله کنند. نمایندگان پارلمان انگلیس به دنبال تصویب طرحی هستند که در صورتی که توافق جدیدی درباره برگزیت حاصل نشود، مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپا ۳ ماه دیگر تمدید شود.

 

همچنین نمایندگان مخالف درخواست برگزاری نشست فوری و اضطراری پارلمان در روز دوشنبه را مطرح کرده‌اند تا درباره برگزیت بحث و تبادل نظر کنند. هدف اصلی نمایندگان پارلمان از برگزاری این نشست، مجبور کردن بوریس جانسون به احترام گذاشتن به قانون و جلوگیری از برگزیت بدون توافق خواهد بود.

 

این مطلب را خبرنگار شبکه آی تی وی گزارش داده است. نمایندگان مخالف به شدت نگران این مساله هستند که جانسون سعی کند به طرح و لوایح قانونی بی توجهی کند، لوایح و طرح هایی که در صورت تصویب در روز دوشنبه، وی را مجبور خواهد کرد تا برگزیت را به تاخیر بیندازد.

 

نخست وزیر انگلیس وعده داده است تا ۳۱ اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود. ولی حزب محافظه کار با اخراج ۲۱ نماینده خود پس از آنکه از طرح مخالفان برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق حمایت کردند، عملا اکثریت را در پارلمان از دست داده است و این مساله شرایط را برای جانسون و حزب محافظه کار سخت تر از گذشته کرده است.

 

جانسون بر این باور است که تنها راهکار برای پایان دادن به بحران برگزیت، برگزاری انتخابات جدید و زودهنگام است. وی خواستار برگزاری این انتخابات در روز ۱۵ اکتبر یعنی دو هفته قبل از برگزیت شده است.

 

دو سوم نمایندگان پارلمان باید از طرح جانسون برای برگزاری انتخابات حمایت کنند ولی احزاب مخالف از جمله حزب کارگر اعلام کرده اند که تا زمانی که برگزیت بدون توافق از میز مذاکره حذف نشود یا قانونی که جانسون را مجبور به تاخیر در اجرای برگزیت کند، تصویب نشود، با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت نخواهند کرد.

 

دولت جانسون قصد دارد روز دوشنبه بار دیگر حمایت نمایندگان پارلمان برای برگزاری انتخابات زودرس را جلب کند ولی احزاب مخالف گفته اند که از این طرح پیشنهادی دولت حمایت نخواهند کرد.

تسنیم

تعطیل پارلمان و تعمیق بحران سیاسی در بریتانیا!

دولت محافظه‌کار در تلاش به‌منظور کنترل اوضاع و مدیریت کردن خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) در انتهای ماه اکتبر ۲۰۱۹ (۹ آبان‌ماه ۱۳۹۸)،  و در پی کسب امتیازهایی سیاسی به‌نفع خود و به‌زیان حزب کارگر، تائید ملکه را برای تعطیل موقت پارلمان را گرفت.

ادامه

اتحادیه اروپا, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا, مقاله