پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

تلاش آمریکا برای سوق دادن اوکراین به سمت جنگ با روسیه

به عقیده کارشناسان، بروز یک درگیری نظامی گسترده بین اوکراین و روسیه برای تحقق سیاست‌ آمریکا در منطقه و مانع‌تراشی در ادامه حضور نظامی روسیه در خاورمیانه و همچنین توقف انتقال انرژی این کشور به اروپا، بسیار مفید خواهد بود.

 

به گزارش روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» امروز در تحلیلی نوشته است: خودداری “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا از ملاقات با “ولادیمیر پوتین” در نشست سران آرژانتین به خاطر حادثه رخ داده در خلیج کرچ، تنها در نگاه اول غیرمنتظره بود و اصلا جای تعجب ندارد. به نظر می رسد که ایالات متحده به تشدید وخامت اوضاع در روابط روسیه و اوکراین بسیار علاقه مند باشد.

 

اعلام وضعیت نظامی در مناطق هم مرز با روسیه از سوی مقامات اوکراینی، تقویت نیروهای نظامی در منطقه دونباس و فراخوانی نیروهای ذخیره ارتش، همگی گویای آماده شدن مقامات کی‌یف برای یک جنگ تمام عیار است و آمریکا، ناتو و حتی اتحادیه اروپا هیچ تلاشی نمی کنند تا دولت اوکراین را از چنین اقدامی منصرف کنند.

 

آمریکایی‌ها با دقت کامل اوضاع در سواحل دریای سیاه در نزدیکی مرزهای روسیه، از جمله شبه جزیره کریمه و تنگه کرچ را زیر نظر دارند. هواپیماهای راهبردی بدون خلبان نیروی هوایی آمریکا و همچنین هواپیماهای گشت‌زنی ضدزیردریایی این کشور روز شنبه پروازهای طولانی در این مناطق داشتند و حتی در تاریخ ۲۵ نوامبر، زمانی‌که بین نیروهای مرزبانی روسیه و کشتی‌های نیروی دریایی اوکراین که مرز روسیه را نقض کرده بود، درگیری بوجود آمد، در این منطقه حضور داشتند.

 

اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین در جهت اهداف آمریکا در منطقه

 

به نظر می‌رسد که اقدامات تحریک آمیز نیروی دریایی اوکراین در سواحل شبه جزیره کریمه مربوط به اهداف آمریکا در منطقه باشد. حضور چند مأمور سازمان امنیت اوکراین در کشتی‌های توقیف شده اوکراینی مستقیماً این مسئله را ثابت می‌کند. بر کسی پوشیده نیست که پس از حوادث بهار سال ۲۰۱۴ در کی‌یف، سرویس امنیتی اوکراین فعالانه با نیروهای اطلاعاتی آمریکایی همکاری دارند. این مسئله از سوی “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه نیز گفته شده بود. وی در آن زمان اخبار نگران کننده رسانه‌های گروهی درباره نقش سازمان سیای آمریکا در تجزیه و تحلیل اوضاع داخلی اوکراین و همچنین نقش سفارت آمریکا در حوادث “انقلاب میدان” در کی‌یف و همچنین قرار گرفتن یک طبقه کامل از ساختمان سازمان امنیت اوکراین در اختیار نظامیان آمریکایی، اشاره را مورد یادآوری قرار داده بود. هیچ کدام از این اخبار تکذیب نشدند.

 

جالب توجه است که دقیقا پس از سفر “مایک پامپئو” مدیر وقت سازمان سیا و وزیر خارجه کنونی آمریکا به کی‌یف بود که دولت اوکراین اقدامات تحریک آمیز در دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک را تشدید کرده و درصدد ایجاد پایگاه نظامی-دریایی در دریای آزوف بود که می بایست اقدامات خود را مستقیما با آمریکا هماهنگ می‌کرد.

 

مدارک بسیاری درباره مشارکت آمریکا در بی‌ثبات کردن اوضاع در منطقه دونباس و به دنبال آن آغاز عملیات نظامی ارتش اوکراین در این منطقه وجود دارد. مقامات آمریکایی طی سالهای اخیر نیز همچنان به تلاش خود برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر بر اوضاع داخلی آمریکا ادامه داده و حتی در اکتبر سال جاری طرح امکان محاصره دریایی روسیه برای کنترل انتقال انرژی به کشورهای خاورمیانه در ایالات متحده مطرح شد.

 

هدف آمریکا نه حمایت از اوکراین، بلکه تحریم‌های جدید علیه روسیه است

 

سرهنگ “ادوارد رادوکوف” عضو بلندپایه آکادمی علوم نظامی به این روزنامه توضیح داده است که قصد آمریکا در اوکراین حل مشکلات مقامات کی‌یف در دریای آزوف نیست، بلکه واشنگتن قصد دارد بدین بهانه تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال کند تا فعالیت نظامی روسیه در منطقه خاورمیانه و سایر نقاط جهان محدود شود. این در حالیست که طرح‌های انرژی از جمله انتقال نفت و گاز روسیه به اروپا نیز مانعی برای اجرای این طرح آمریکا هستند و به همین دلیل با این شدت با آنها مخالفت می‌شود.

 

به گفته این کارشناس، برای اینکه طرح تحریم‌های ضدروسی تحقق یابند، آمریکایی‌ها دولت اوکراین را به ازسرگیری درگیری‌های نظامی در منطقه دونباس تشویق می کنند تا بدین ترتیب روسیه را مقصر جلوه داده و اعمال فشار بر این کشور را آغاز کنند.

 

رادوکوف در واکنش به ادعای جدید رئیس جمهوری اوکراین درباره قصد روسیه برای تصرف دو بندر اوکراینی گفت، این در حالی که خود او (پروشنکو) از سوم دسامبر در این کشور شروع به بسیج نیروهای نظامی و اعزام آنها به جبهه‌های نبرد دونباس و ارتش اوکراین را نیز به حالت آمادگی رزمی کامل درآورده است. ولی آمریکا و ناتو چشمان خود را به روی افزایش اقدامات نظامی نیروهای دولتی بسته‌اند و تنها روسیه را مقصر جلوه می‌دهند.

تسنیم

متوقف کردن ناوچه‌ی اوکراینی

به دنبال اقدامات تحریک آمیز ۳ کشتی‌ نظامی اوکراینی، روسیه به شدت تهدید به مقابله کرد

وزارت خارجه روسیه هشدار داد اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین در خلیج کرچ که با هماهنگی آمریکا و اتحادیه اروپا صورت گرفته، عواقب جدی دارد و مسکو با هر تهدیدی برای تمامیت ارضی و امنیت روسیه با جدیت مقابله خواهد کرد.   به گزارش خبرگزاری «تاس»،وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه، در بیانیه‌ای در رابطه با اقدامات ... به دنبال اقدامات تحریک آمیز ۳ کشتی‌ نظامی اوکراینی، روسیه به شدت تهدید به مقابله کرد

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه فرود آمریکایی‌ها روی ماه را راستی‌آزمایی می‌کند

«دیمیتری روگزین» رئیس سازمان فضایی روسیه روز شنبه با اشاره به پروژه سازمان متبوعش برای سفر به ماه گفت : ماموریتی تعریف کرده‌ایم تا حضور فضانوردان آمریکایی در ماه (در جریان پروژه آپولو ۱۱) را راستی آزمایی کنیم.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

اتحادیه اروپا خواستار حفظ پیمان موشکی میان روسیه و آمریکاست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد از تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان موشکی، بر لزوم حفظ و اجرای کامل توافقات مربوطه تأکید کرده و از اتخاذ تدابیر خاصی در رابطه با وخامت اوضاع در دریای آزوف خبر داد.   روزنامه «ایزوستیا» امروز نوشت: “فدریکا موگرینی” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه مذاکرات ... اتحادیه اروپا خواستار حفظ پیمان موشکی میان روسیه و آمریکاست

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

هشدار روسیه به‌اوکراین درباره هرگونه ماجراجویی در دریای آزوف

وزارت خارجه روسیه به دولت اوکراین هشدار داده تا از هر نوع ماجراجویی برای تغییر وضعیت دریای آزوف و تلاش برای استقرار پایگاه نظامی در این منطقه خودداری کند،‌ در غیر این صورت، مسئولیت عواقب آن تنها برعهده مقامات کی یف و حامیان غربی آنها خواهد بود.

ادامه

امریکا, بلژیک, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا