روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد: تحقیقات صورت گرفته شواهدی مبنی بر ارتباط بین عوامل حمله تروریستی به سالن کنسرت کرکوس با ملی‌گرایان اوکراین از جمله تراکنش مالی را تأیید می‌کند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ کمیته تحقیقات روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: نتایج اولیه تحقیقات، ماهیت برنامه ریزی شده اقدامات تروریست‌ها، آماده سازی دقیق ... روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

ادامه

اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا

افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

تغییرات استراتژیک در منطقه، عربستان را به فکر خرید سلاح از روسیه انداخت

در حالی که عربستان سعودی می‌تواند تمامی تجهیزات نظامی مورد نیاز خود را از ایالات متحده تامین کند اما اقدام اخیر این کشور برای خرید سلاح از روسیه سوال‌هایی را ایجاد می‌کند.

 

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نوشت، در چارچوب سفر اخیر پادشاه عربستان به روسیه توافق‌هایی اقتصادی و امنیتی به ارزش ده‌ها میلیارد دلار بین دو کشور امضا شد. عربستان در آستانه خرید سلاح‌های مختلفی از روسیه است که نگین انگشتر این سلاح‌ها سامانه پیشرفته پدافند هوایی S-۴۰۰ است.

 

عربستان از زمانی که شکل گرفته است تجهیزات امنیتی خود را اساسا از آمریکا و انگلیس خریداری کرده و این کشور هم‌پیمان استراتژیکی برای غرب به شمار می‌آید. در نتیجه اقدام کنونی ریاض می‌طلبد که دلایل و مفاهیم پشت آن به دقت بررسی شود.

 

سفر ملک سلمان به مسکو چند ماه بعد از سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و در این سفر نیز قراردادهای اقتصادی و امنیتی به ارزش ده‌ها میلیارد دلار امضا شد.

 

واشنگتن عملا تمامی خواسته‌های عربستان را برای ارسال سلاح‌های پیشرفته به این کشور برآورده کرد.

 

به صورتی غافلگیرکننده،‌ ایالات متحده از اقدام عربستان و روسیه انتقاد نکرد و پس از مدت کوتاهی از انتشار خرید سامانه دفاع هوایی روسیه توسط عربستان، ایالات متحده اعلام کرد که سامانه تاد به عربستان خواهد فروخت.

 

ایالات متحده می‌تواند تمامی نیازهای نظامی عربستان را برآورده کند در نتیجه تصمیم عربستان برای خرید سلاح از روسیه برخاسته از نیازهای نظامی صرف نیست. به نظر می‌رسد تغییرات استراتژیکی که در منطقه رخ می‌دهد افزایش قدرت و نفوذ روسیه بوده است که باعث شده عربستان تصمیمی را برای توسعه روابط استراتژیک خود با روسیه اتخاذ کند و این علی‌رغم اختلافات اساسی میان ریاض و مسکو در مسائل اصلی مربوط به حمایت‌های روسیه از نظام سوریه و روابط نزدیک مسکو با ایران است.

 

عربستان ائتلاف استراتژیک خود با ایالات متحده را رها نکرده است اما در پی بحران اعتمادی که میان عربستان و دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا شکل گرفت و عربستان تردیدهایی نسبت به سیاست دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پیدا کرد، عربستانی‌ها سیاست خارجی مستقل‌تری را در پیش گرفتند و تلاش می‌کنند تا رقابتی میان ابرقدرت‌ها به وجود آمده تا منافع استراتژیک عربستان تضمین شود.

 

عربستان در حال حاضر دومین وارد کننده سلاح در جهان به شمار می آید. سیاست نزدیک شدن به روسیه و ایجاد منابع مختلف سلاح یک سیاست مختص عربستان نیست چراکه پیش از آن نیز مصر روابط استراتژیک خود را با روسیه تثبیت کرد. چین نیز کشور دیگری است که با نفوذ خود در حال حاضر به ویژه در زمینه اقتصادی تلاش می‌کند شرایط را به پیش ببرد اما چین نیز قراردادهایی را برای ارسال سلاح به عربستان و همچنین به مصر و دیگر کشورها در منطقه امضا کرد هرچند که حجم این سلاح‌ها بسیار کمتر بوده است.

 

در حال حاضر عربستان می‌تواند سلاح‌ها را از کشورها خریداری کند اما این مساله مفاهیم سنگینی را در مورد برتری نظامی اسرائیل در منطقه ایجاد می‌کند. اسرائیل با معضل نه چندان ساده‌ای روبه‌رو است چراکه عربستان ظاهرا توانایی‌های نظامی خود را به عنوان پاسخ به ایران برای گسترش نفوذ در منطقه بیشتر می‌کند اما تجهیزات جدید عربستان می‌تواند علیه اسرائیل نیز در آینده در صورت تغییر وضعیت استراتژیک خاورمیانه مورد استفاده قرار بگیرد.

 

همچنین از اسرائیل خواسته می‌شود تا درک خود را نسبت به منافع استراتژیک و اقتصادی آمریکا نشان دهد و از تلاش‌های برای سنگ‌اندازی در مسیر قراردادهای سلاح با عربستان دست بردارد. به ویژه اینکه این امکان وجود دارد در صورت عدم موافقت آمریکایی‌ها با درخواست‌های ریاض، عربستانی‌ها به روسیه یا کشورهای دیگر برای برخوداری از سلاح بروند.

 

از نظر اسرائیل بهتر است که کشورهای عربی وابسته به ایالات متحده باشند تا اینکه وابستگی‌شان به روسیه بیشتر باشد چراکه اسرائیل معتقد است قدرت تاثیرگذاری‌اش بر مسکو بسیار محدود است. در نتیجه بهتر است که اسرائیل در مسیر قراردادهای فروش سلاح آمریکا به عربستان سنگ‌اندازی نکند و حتی از آمریکا “غرامتی” را طلب کند که به اسرائیل امکان حفظ برتری نظامی‌اش را بدهد.

ایسنا

اخراج ۱۵۰ کارمند مراکز دیپلماتیک آمریکا در دستور کار روسیه

روسیه اعلام کرد که برای پاسخ به رویکردهای ضدروسی آمریکا، اخراج ۱۵۰ نفر دیگر از کارکنان مراکز دیپلماتیک این کشور را بررسی می کند.   «گئورگی بوریسنکو» رییس اداره آمریکای شمالی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: مسکو ممکن است به اقدامات غیردوستانه آمریکا پاسخ دهد و خواهان برابر شدن شمار کارکنان مراکز دیپلماتیک دو ... اخراج ۱۵۰ کارمند مراکز دیپلماتیک آمریکا در دستور کار روسیه

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه

پوتین: سفر پادشاه عربستان به روسیه، رویدادی مهم است

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در آغاز دیدار با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی که به این کشور سفر کرده است گفت: سفر سلمان بن عبدالعزیز به روسیه، رویدادی برجسته و منحصر به فرد است.   پوتین ابراز اطمینان کرد که سفر پادشاه سعودی به این کشور به توسعه روابط دوجانبه منجر شود. ... پوتین: سفر پادشاه عربستان به روسیه، رویدادی مهم است

ادامه

جهان, خبر, روسیه, عربستان سعودی

روسیه: آمریکا از رویارویی با بزرگ‌ترین زرادخانه موشکی و هسته‌ای جهان پرهیز کند

رییس شورای فدراسیون روسیه در مصاحبه با روزنامه «پارلامنتسکایا گازتا» ارگان پارلمان روسیه، با اشاره به بحران در لیبی، سوریه و خاورمیانه، گفت: در این کشورها مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی وجود داشت، اما دلیل اصلی بروز وضعیت کنونی مداخله غرب در امور داخلی کشورها بود.   ماتویینکو افزود: در اقدامات مداخله جویانه خاورمیانه از ... روسیه: آمریکا از رویارویی با بزرگ‌ترین زرادخانه موشکی و هسته‌ای جهان پرهیز کند

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه

دوما: آمریکا با بستن کنسولگری روسیه، اعلام جنگ دیپلماتیک نمود

به گزارش اسپوتنیک، لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین المللی مجلس دومای روسیه در واکنش به اقدام اخیر آمریکا گفت: “درخواست برای بستن کنسولگری یک قدم ناعادلانه است. این به این معنی است که ایالات متحده آمریکا اعلام جنگ دیپلماتیک کرده است. بستن یک کنسولگری خارجی — بسیار جدی تر از اخراج دیپلمات ها، حتی ... دوما: آمریکا با بستن کنسولگری روسیه، اعلام جنگ دیپلماتیک نمود

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه