توافقنامه ۶ کشور اروپایی برای حفاظت از زیرساخت‌های دریای شمال

۶ کشور اروپایی هم مرز با دریای شمال، توافقی را به امضا رساندند که براساس آن از زیرساخت‌های دریایی این پهنه آبی با هدف آنچه که مقابله با تهدیدات روسیه خوانده‌اند، محافظت کنند. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از رویترز، انگلیس و دیگر کشورهای بزرگ اروپایی هم مرز با دریای شمال امروز سه‌شنبه این توافق‌نامه ... توافقنامه ۶ کشور اروپایی برای حفاظت از زیرساخت‌های دریای شمال

ادامه

آلمان, اروپا, انگلیس, اوکراین, بالتیک, بلژیک, جنگ سرد, جهان, خبر, دانمارک, روسیه, غرب, غرب اروپا, ناتو, نروژ, هلند

فوربس: کی‌یف جنگنده‌های اف -۱۶ را بلافاصله پس از عملیاتی شدن در نبرد از دست خواهد داد

یک مجله آمریکایی با اشاره به شکست‌های پی در پی اوکراین در برابر روسیه نوشت کی‌یف حتی با جنگنده‌های آمریکایی اف -۱۶ نیز کاری از پیش نخواهد برد. مجله آمریکایی فوربس گزارش می‌دهد که نیرو‌های مسلح اوکراین هواپیمای F-16 را که اوکراین از دانمارک، هلند و نروژ به همراه خلبانان دریافت می‌کند، بلافاصله پس از ... فوربس: کی‌یف جنگنده‌های اف -۱۶ را بلافاصله پس از عملیاتی شدن در نبرد از دست خواهد داد

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اروپا, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, جهان, دانمارک, روسیه, شرق اروپا, ناتو, نروژ, هلند

انگلیس به رزمایش ناتو پیوست

همزمان با برگزاری رزمایش دوسالانه پیمان نظامی ناتو موسوم به «واکنش نوردیک» در آب‌های نروژ، انگلیس از پیوستن خود به این رزمایش خبر داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه دیلی میل، نیروهای انگلیس در رزمایش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همراه با کشورهای کانادا، دانمارک، فرانسه و اسپانیا شرکت کردند. گفته می‌شود در این ... انگلیس به رزمایش ناتو پیوست

ادامه

اسپانیا, اسراییل, انگلیس, ایران, جنگ سرد, جهان, خبر, دانمارک, روسیه, سوئد, فرانسه, فنلاند, کانادا, ناتو, نروژ

نروژ: ناتوانی شورای امنیت درتصویب قطعنامه آتش‌بس غزه تاسف‌آور است

وزیر خارجه نروژ ناکامی شورای امنیت سازمان ملل در تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه را تاسف‌آور دانست. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزیر خارجه نروژ مانع تراشی آمریکا بر سر تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه را مورد انتقاد قرار داد. «اسپن بارت اید» وزیر خارجه نروژ روز چهارشنبه اعلام کرد که ... نروژ: ناتوانی شورای امنیت درتصویب قطعنامه آتش‌بس غزه تاسف‌آور است

ادامه

آزادی, آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, شمال اروپا, فلسطین, کودکان, نروژ

نتانیاهو: عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد/ هشدار نروژ نسبت به این حمله

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. به گزارش بامداد شنبه ایرنا از الجزیره، کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد، بنیامین نتانیاهو به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. بر اساس ... نتانیاهو: عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد/ هشدار نروژ نسبت به این حمله

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نروژ

تظاهرات گسترده در نروژ در اعتراض به بزرگترین رزمایش ناتو

مردم نروژ علیه بزرگترین رزمایش ناتو از پایان جنگ سرد تاکنون، دست به راهپیمایی گسترده زدند.

 

به گزارش خبرگزاری شینهوا، در اسلو ۱۰۰۰ معترض در میدان ایدسوول در مرکز شهر دست به تجمع اعتراضی زده و علیه این رزمایش موسوم به ” Trident Juncture 2018″ دست به اعتراض زدند.

 

این رزمایش با حضور ۵۰ هزار نیرو از ۲۹ کشور عضو ناتو و شرکایش سوئد و فنلاند در حال برگزاری است.

 

اکثر معترضان از گروهی موسوم به “اسلو برای اقدام علیه ناتو” بودند که شامل ۲۷ سازمان از جمله احزاب سیاسی چپ گرا و بزرگترین اتحادیه تجاری نروژ می‌شود.

 

یکی از سازمان دهندگان این راهپیمایی گفت: این رزمایش برای امنیت نروژ خوب نیست. این بخشی از نظامی‌گری است و خطر جنگ را افزایش می‌دهد. این بخشی از آماده سازی نروژ برای تبدیل شدن به صحنه نبرد است و برای مردم کشور اصلا خوب نیست.

 

تظاهرات ضد ناتو همچنین در شهر برگن، دومین شهر بزرگ نروژ نیز برگزار شد و شهر جنوبی کریستیانساند نیز شاهد چنین اعتراضاتی بود.

 

رزمایش ناتو از ۲۵ اکتبر تا ۷ نوامبر در مرکز و شرق نروژ در حال برگزاری است و در نواحی اطراف شامل آتلانتیک شمالی و دریای بالتیک نیز انجام می‌شود.

 

روسیه گفته است که مانورهای نظامی ناتو در شمال اروپا کاملا ضد روسی است و تنها باعث تضعیف وضعیت نظامی و سیاسی منطقه می‌شود.

 

وزارت خارجه روسیه در این باره اعلام کرد: مشخص است که این مساله علیه روسیه است. این رزمایش اثری منفی بر امنیت تمامی کشورهای همجوار می گذارد.
ایسنا

 

ناتو برای برگزاری بزرگترین مانور ائتلاف از ۲۰۰۲ تاکنون آماده می‌شود

نیروهای ناتو خود را برای بزرگترین رزمایش این ائتلاف از سال ۲۰۰۲ تاکنون در نروژ و با حضور ۴۵ هزار سرباز از ۲۹ کشور عضو ناتو به همره سوئد و نروژ آماده می‌کنند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوئد, فنلاند, ناتو, نروژ, هلند

شرکت بریتانیایی «کرکوس» و توقف برنامه ساخت ششمین نیروگاه بزرگ خورشیدی جهان در ایران

به گزارش «رویترز»، شرکت بریتانیایی کرکوس که در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر در ایران سرمایه گذاری کرده بود امروز اعلام کرد ساخت و ساز نیروگاه خورشیدی به ارزش ۵۷۰ میلیون دلار در ایران را که بعد از برجام آغاز شده بود، متوقف کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, خبر, نروژ

سفر خارجی نمایندگان سندیکای کارگران شرکت واحد و دیدار با چند نهاد سندیکایی

گزارشی از سفر نمایندگان سندیکای کارگران شرکت واحد تهران به سازمان جهانی کار (ILO) همچنین حضورشان در کشورهای، سوئیس، فرانسه، سوئد، نروژ و آلمان و دیدار با سندیکاهای کارگری آن کشورها

ادامه

المان, ایران, جهان, سوئد, سوئیس, فرانسه, کارگری, نروژ