چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که در حال بررسی درخواست استرالیا از آمریکا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, بایدن در پاسخ به سوالی درباره درخواست استرالیا مبنی بر پایان دادن به پیگرد قانونی آسانژ توسط دولت آمریکا گفت: ما ... بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, افغانستان, اقیانوسیه, انگلیس, جهان, حقوق بشر, عراق, ویکی‌لیکس

زاخارووا: هدف از مانورهای آمریکا در آسیا-اقیانوسیه گسترش ناتو است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هدف از رزمایش مشترک آمریکا، ژاپن، استرالیا و فیلیپین را گسترش ناتو در سایر مناطق جهان دانست. به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران در رابطه با مانورهای نظامی مشترک ایالات متحده با ژاپن، استرالیا و فیلیپین گفت: هدف همان چیزی است که ما در ... زاخارووا: هدف از مانورهای آمریکا در آسیا-اقیانوسیه گسترش ناتو است

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, اتحادیه اروپا, استرالیا, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, غرب, فیلیپین, ناتو

استرالیا به رسمیت شناختن کشور فلسطین را بررسی می‌کند

وزیر امور خارجه استرالیا با اعلام این که کشورش به رسمیت شناختن کشور فلسطین را بررسی می‌کند، گفت که این امر تسریع‌کننده روند دست‌یابی به «راهکار ۲ دولتی» است. به گزارش ایسنا، «پنی وونگ» وزیر امور خارجه استرالیا گفت که این کشور به رسمیت شناختن کشور فلسطین را بررسی می‌کند. این امر هم‌زمان با مطالبه ... استرالیا به رسمیت شناختن کشور فلسطین را بررسی می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, خبر, سازمان ملل, فلسطین

تظاهرات هزاران نفر از دانش‌آموزان و معلمان استرالیایی علیه دولت این کشور

شبکه ای بی سی استرالیا، ده ها هزار نفر از دانش آموزان، معلمان و خانواده های آنها و اعضای گروه های مختلف مدنی در سیدنی و چند شهر بزرگ استرالیا با شرکت در تظاهرات گسترده و جداگانه در مورد عدم توجه دولت اسکات موریسون به تغییرات شدید آب و هوایی در این کشور و خسارات ناشی از آن اعتراض کردند.

 

استرالیا در سال ۲۰۰۵ متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود به میزان ۲۶ تا ۲۸ درصد تا سال ۲۰۳۰ ، تحت موافقتنامه آب و هوا پاریس است که معترضان می گویند کانبرا اکنون به تعهدات خود دراین زمینه عمل نمی کند.
طبق گزارش شبکه ۹ تلویزیون استرالیا ، تظاهرات مشابه دیگری نیز با حضور دانش آموزان در شهرهای دیگر استرالیا از جمله ملبورن، بریسبین ،پرث برگزار شده است.

 

دانش آموزان معترض اعلام کردند این نخستین دور از جنبش و تظاهرات اعتراض آمیز آنهاست و تازمانیکه دولت برای رفع مشکلات زیست محیطی و آب و هوایی اقدامی انجام ندهد به تظاهرات سراسری خود ادامه خواهند داد.

 

استرالیا یکی از بزرگترین سرانه های مصرف کربن را در جهان به خود اختصاص داده زیرا اکثر نیروگاه های تولید انرژی آن به زغال سنگ وابسته است.

 

دولت محافظه کار و تندرو اسکات موریسون پیش تر اعلام کرد که تعهد خود را نسبت به رعایت تعهدات توافقنامه اقلیمی پاریس کم کرده است.

 

این اقدام کانبرا پس از آن رسانه ای شد که دونالد ترامپ کشورش را از این توافقنامه خارج ساخت.

 

آمریکا درمرداد ماه سال جاری طی نامه‌ای به سازمان ملل متحد تصمیمش برای خروج از معاهده اقلیمی پاریس را رسما اعلام کرد.

 

خروج از پیمان پاریس یکی از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ بود که مدعی است مشارکت آمریکا در کاهش میزان تولید دی‌اکسیدکربن به اقتصاد کشورش آسیب می‌زندو باید مذاکرات جدیدی دراین زمینه انجام شود.

 

این درحالی است که امضاء کنندگان معاهده پاریس در واکنش به این اظهارات ترامپ بر ‘غیرقابل تکرار شدن مذاکرات’ تاکید کردند؛ زیرا مذاکرات برای توافق پاریس که در سال ۲۰۱۵ نهایی شد، خود ده‌ها سال به طول انجامیده بود.

 

سیاست های مرتبط با انرژی یکی از شکننده ترین و پرچالش ترین سیاست های دولت های مختلف استرالیاست و حتی این موضوع سبب ایجاد شکاف های عمیق در ائتلاف دولت محافظه کار شده است.

 

تغییرات آب و هوایی به عنوان یک اهرم اصلی برای کنار زدن دولت مالکوم ترنبول نخست وزیر پیشین توسط نخست وزیر کنونی در حزب کارگر استرالیا مورد استفاده قرار گرفت اما موریسون خود اکنون متهم است که تعهدات توافقنامه پاریس را رها کرده است.

 

استرالیا در سال جاری با تغییرات ناگهانی آب و هوایی شاهد بروز خشکسالی شدید دربخشی از این کشور و سیلاب در بخش دیگری بوده که این تغییرات متضاد تاکنون خسارات زیادی به صنعت کشاورزی این کشور وارد ساخته است.

ایرنا

 

توافق جامع مشارکتی اقتصادی، اتحادی جدید علیه آمریکا

پس از آنکه چین در زمینه تجاری با آمریکا سرشاخ شد و منافعش را در خطر دید بیش از هر زمان دیگری به فکر افتاد «توافق تجاری جامع مشارکتی اقتصادی» را نهایی کند توافقی که حالا بحث های جدی تری روی آن شروع شده است و می تواند اتحادی قوی علیه واشنگتن شکل دهد.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, هندوستان

به‌رغم مخالفت امریکا مجمع عمومی سازمان ملل اختیارات لازم برای ریاست گروه ۷۷ را به‌‌ فلسطین داد

هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مخالفتی آشکار با آمریکا، با داشتن اختیارات لازم را برای ریاست فلسطین بر گروه ۷۷ در سال آینده میلادی موافقت کرد.   در نشست عصر سه شنبه این مجمع، نماینده مصر که کشورش عهده دار ریاست دوره ای این گروه است، پیش نویس قطعنامه ای را ... به‌رغم مخالفت امریکا مجمع عمومی سازمان ملل اختیارات لازم برای ریاست گروه ۷۷ را به‌‌ فلسطین داد

ادامه

استرالیا, اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

‘ترانس پاسیفیک’ گزینه جدید چین در برابر آمریکا

این نخستین بار است چنین موضوعی در میان کارشناسان و نخبگان چین مطرح می شود رسانه های این کشور نیز از قول منابع مطلع در دولت چین نوشته اند که پکن برای اینکه بتواند برابر آمریکا ایستادگی کند این موضوع را در دست بررسی قرار داده است.

ادامه

استرالیا, امریکا, جهان, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا, کانادا, کره جنوبی, مالزی, مکزیک

تلاس امریکا برای حضور دائم نظامی در دریای جنوبی و به چالش‌کشاندن چین

دریای جنوبی چین یک بار دیگر مرکز توجه کشورهای مهم دنیا قرار گرفته است و انتظار می رود اصلی ترین کانون مباحثات وزیران دفاع چین و کشورهای آسیای جنوب شرقی در اجلاس قریب الوقوع آنها همین موضوع باشد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جنوب آسیا, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, ژاپن, فرانسه, فیلیپین, مالزی, ویتنام