خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

تظاهرات هزاران آلمانی علیه راست‌گرایان افراطی

هزاران تن از مردم شهرهای هاله و کاسل در آلمان با برگزاری تظاهرات مخالفت خود را با راست‌گرایان افراطی نشان دادند.

 

هزاران نفر در شهر هاله، واقع در ایالت زاکسن-انهالت، و نیز در کاسل، واقع در ایالت هسن با برگزاری تظاهرات و فعالیت‌های دیگر مخالفت‌ خود را با راست‌گرایی افراطی بیان داشتند.

 

به گفته پلیس آلمان حدود ۱۰ هزار تن در کاسل دست به تظاهرات زدند. سخنگوی «هاله علیه راست‌گرایان – اتحاد برای شهامت مدنی» به خبرگزاری آلمان گفت که حدود سه هزار نفر در تظاهرات این شهر شرکت کردند.

 

تظاهرات در کاسل به دلیل روشن نبودن حکم مجازات متهم به قتل والتر لوبکه، سیاستمدار از حزب دمکرات مسیحی آلمان است.

 

لوبکه دوم ژوئن در منزل مسکونی‌ خود در شهر ولف‌هاگن در نزدیکی کاسل از فاصله نزدیک مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به‌ شدت مجروح شد. او سپس در بیمارستان بر اثر جراحات ناشی از اصابت گلوله به جمجمه‌اش جان خود را از دست داد.

 

والتر لوبکه در شمار سیاستمدارانی بود که در سال ۲۰۱۵ میلادی از سیاست مهاجرپذیری آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، پشتیبانی کرده بود.

 

مظنون به قتل لوبکه که دارای پیشینه راست‌گرایی افراطی است ابتدا به قتل این سیاستمدار اعتراف کرده بود اما سپس اعترافش را پس گرفت.

 

مناسبت اعتراضات در هاله دیدار اعضا و طرفداران جنبش هویت‌طلبان با یکدیگر در این شهر بود. هواداران این گروه خانه‌ای در شهر هاله دارند که مرکز گروه در آلمان محسوب می‌شود. سازمان امنیت داخلی آلمان این گروه را به تازگی به عنوان راست افراطی دسته‌بندی کرده؛ یعنی از نظر این سازمان، گروه جنبش هویت‌طلبان ضد اصول بنیادین آزادی‌خواهانه و دموکراتیک در آلمان است.

 

پس از تظاهرات اخیر، هویت‌طلبان اجازه راهپیمایی نیافتند و پلیس آن‌ها را در برابر خانه‌شان و جدا از شرکت‌کنندگان در تظاهرات اعتراضی نگاه داشت.

 

برند ویگاند، شهردار هاله طی سخنرانی خود در میدان مرکزی هاله گفت که هیچ نوع از افراط‌گرایی‌قابل قبول نیست. او در عین حال هشدار داد: ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که عوام‌گرایان، جنبش‌های افراطی و توطئه‌گران با نظریه‌هایشان مدام در آلمان، اروپا و تمامی جهان زمینه باروری می‌یابند.

 

به گزارش پلیس آلمان به جز چند برخورد کوچک، در مجموع تظاهرات در هاله با آرامش برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری آلمان به نقل از پلیس هاله، حدود ۲۵۰ تن از طرفداران جنبش هویت‌طلبان به هاله آمده بودند.

 

در این میان یورگ مویتن، رئیس حزب راست‌گرای آلترناتیو برای آلمان، ابراز تردید کرده نسبت به این که سازمان امنیت داخلی آلمان برای داوری درباره گروه‌های چپ و راست از معیارهایی یکسان استفاده می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری آلمان، مویتن به گروه رسانه‌ای فونکه گفت: من از جنبش هویت‌طلبان هیچ مورد عمل خشونت‌آمیز آن گونه که ما از چپ‌ها می‌شناسیم، نمی‌شناسم. برای همین می‌توان پرسید که مشاهدات سازمان امنیت آلمان تا چه حد منصفانه است.

ایسنا

مردم سودان خواستار واگذاری قدرت ازسوی نظامیان شدند

ده‌ها هزار نفر از مردم سودان امروز یکشنبه، با تظاهرات در خارطوم پایتخت و برخی شهرهای دیگر این کشور، از «شورای نظامی انتقالی» خواستند، قدرت را به غیرنظامیان واگذار کند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, سودان, شمال افریقا

تظاهرات در برخی استان‌های عراق در اعتراض به عملکرد دولت و پارلمان

صدها تن از شهروندان عراقی در اعتراض به فساد و بحران برق و عملکرد دولت و پارلمان کشورشان در میدان “التحریر” در مرکز بغداد و تعدادی از استان‌های دیگر تظاهراتی به راه انداختند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق