شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

نمایندگان انجمن‌ها و شخصیت‌های جامعه مدنی تونس علیه دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل امتناعش از تحقیق درخصوص جنایت نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه در دادگاه‌های این کشور شکوائیه‌ای را ارائه دادند. به گزارش ایسنا، شخصیت‌های ملی تونس طی کنفرانسی مطبوعاتی امتناع دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از رسیدگی به جنایت نسل‌کشی اسرائیل علیه ملت ... شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, تونس, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, شمال افریقا, فلسطین, نسل کشی

ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

یک ماهواره سنجش از راه دور مصری از پایگاه فضایی جیو چوان در شمال غربی چین به فضا پرتاپ و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک ماهواره سنجش از راه دور متعلق به دولت مصر با نام (MISRSAT-۲) امروز (دوشنبه ۱۳ آذر) به فضا پرتاب ... ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

ادامه

چین, خبر, شرق آسیا, کشاورزی, مصر

مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

مجلس الجزایر با اکثریت آرا به رئیس جمهور این کشور اجازه داد تا در صورت لزوم برای دفاع از مردم فلسطین وارد جنگ با اسرائیل شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه اعتراض‌های مردم مناطق مختلف به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه، نمایندگان مجلس الجزایر با اکثریت آرا رسماً به رئیس‌ جمهور این کشور اجازه ... مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسراییل, الجزایر, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شمال افریقا, فلسطین

پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

پارلمان لیبی در پی ادامه تجاوزات اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه و حمایت کشورهای غربی از جنایات این رژیم، خواستار خروج سفرای کشورهای حامی این رژیم از این کشور شد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه المسیره، پارلمان لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفرای کشورهای حامی جنایات اسرائیل در غزه هرچه سریعتر خاک ... پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

ادامه

اسراییل, زنان, شمال افریقا, فلسطین, کودکان, گزارش, لیبی, نسل کشی

نشریه بیلد: آلمان برای عملیات نظامی در خاورمیانه آماده می‌شود

روزنامه بیلد آلمان به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که دولت برلین تصمیم گرفته است تا برخی از واحدهای رده‌بالای نیروهای ویژه این کشور را در حالی که برای شرایط بحرانی احتمالی در اراضی اشغالی، غزه و «خاورمیانه» آماده می‌شود، در قبرس مستقر کند. به گزارش ایسنا، نشریه بیلد روز چهارشنبه گزارش داد که ... نشریه بیلد: آلمان برای عملیات نظامی در خاورمیانه آماده می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, اشغالگری, شمال افریقا, صهیونیسم, فلسطین, قبرس, گزارش, لبنان

تظاهرات طرفداران سیف‌الاسلام قذافی و هشدار دولت طرابلس

جنبشی که حامی رهبری سیف‌الاسلام قذافی پسر سرهنگ معمر قذافی رهبر سابق لیبی است، با صدور بیانیه‌ای از برگزاری تظاهرات حامیان این جنبش خبر داد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه الرای الیوم، جنبشی به نام ” تو را به خاطر لیبی انتخاب کردیم ” که از رهبری سیف الاسلام قذافی بر لیبی حمایت می‌کند، با صدور بیانیه‌ای خطاب به فایزالسراج رئیس دولت وفاق ملی ، فتحی باشاغا وزیر کشور این دولت و سرتیپ اسامه الجویلی فرمانده اتاق عملیات مشترک ( وابسته به دولت طرابلس ) در منطقه الغربیه اعلام کرد: به مناسبت فرا رسیدن روز ملی جوانان ( ۲۰ مرداد ) حامیان این جنبش در لیبی تظاهرات مسالمت آمیز برپا می‌کنند.

 

در این بیانیه آمده‌است : جنبش ” تو را انتخاب کردیم ” متشکل از جوانان از سراسر لیبی است و افرادی در این جنبش حضور دارند، معتقد به ایجاد تغییر و صعود شخصیت‌های ملی به هرم قدرت کشور هستند تا از این طریق بتوانند بحران لیبی را حل و فصل کنند.

 

این جنبش در بیانیه خود مدعی شده که مستقل است و به هیچ گروه سیاسی وابستگی ندارد و هدفش حمایت از سیف الاسلام قذافی است که یک شخصیت ملی است و پایگاه اجتماعی مستحکمی در میان ملت لیبی دارد، به گونه‌ای که نمی‌توان آن را نادیده گرفت لذا در انتخابات آینده باید به عنوان یک نامزد سیاسی شرکت کند.

 

در این بیانیه آمده‌است: منافع ملی ایجاب می‌کند که از خشونت و ترویج دشمنی در رسانه‌ها جلوگیری شود و ما خواستار اجرای قوانین و مقررات بین‌المللی حقوق شهروندان در برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز هستیم. همچنین خواهان اجرای حقوق سیاسی با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی بر اساس یک توافق سیاسی هستیم.

 

در بیانیه جنبش تاکید شده‌است: حامیان این جنبش در تظاهرات مسالمت آمیز خود خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی خواهند شد و به نفع هیچ گروه سیاسی یا دولت‌های شرق و غرب شعار نخواهند داد.

 

در واکنش به صدور این بیانیه، فرمانده اتاق عملیات مشترک ( وابسته به دولت طرابلس ) در منطقه الغربیه گفت: برخی گروه‌های سیاسی با سردادن شعار آزادی بیان می‌خواهند با بهره برداری از این شعار تظاهراتی به نام ” تو را انتخاب کردیم ” برگزار کنند.

 

سرتیپ اسامه الجویلی که یکی از مخاطبان بیانیه جنبش ” تورا به خاطر لیبی انتخاب کردیم ” است، تصریح کرد: با کسانی که خواستار بازگشت لیبی به عصر دیکتاتوری هستند، برخورد می‌کنیم و در مقابل آنان خواهیم ایستاد.

 

وی با هشدار به احزاب و شخصیت‌های سیاسی برای آسیب نرساندن به ثبات و امنیت شهروندان و برون رفت از توافق سیاسی لیبیایی‌ها تصریح کرد: کسانی که تظاهرات مشکوک برپا می‌کنند و کشور را به آشوب می‌کشانند با مشت آهنین روبرو خواهند شد.

آلمان برای نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل نیرو به لیبی اعزام کرد

منابع خبری سه‌شنبه شب گزارش دادند: آلمان ۲۵۰ نظامی خود را برای نظارت بر اجرای تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه لیبی عازم این کشور کرد.

ادامه

المان, تحریم, جهان, حضور نظامی, خبر, سازمان ملل, شمال افریقا, لیبی

چرا مصر برخلاف دو هم‌پیمان خود عربستان و امارات، با ایران دشمنی نمی‌کند؟

نیازی نیست اخبار مربوط به رسیدن افسران و سربازان مصری به سوریه برای حمایت از نظام اسد را تکرار کنیم، تا بدانیم مصر از زمان کودتای سال ۲۰۱۳، در صف نظام اسد ایستاده و به این ترتیب عملا با ایرانی که مهمترین حامی نظام اسد محسوب می‌شود، تلاقی پیدا کرده است.

ادامه

امارات, ایران, جهان, خاورمیانه, سوریه, عربستان سعودی, مصر, مقاله, یمن

ترکیه از دروازه لیبی در حال ایجاد “ادلب آفریقا” است

در سایه اقدامات ترکیه در انتقال گروه‌هایی از نیروهای «اجیر شده» و عناصر تندرو از استان ادلب و شمال سوریه به لیبی؛ بسیاری از لیبیایی‌ها، کارشناسان گروه‌های تندرو و مراکز تحقیقاتی از این مساله هراس دارند که گروه‌های تروریستی از اوضاع و تنش نظامی کنونی در لیبی بهره برداری کرده تا مقرهای جدیدی را برای ... ترکیه از دروازه لیبی در حال ایجاد “ادلب آفریقا” است

ادامه

الجزایر, ترکیه, تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال افریقا, لیبی, مصر, مقاله