سازمان ضد جنگ آمریکا: ایالات متحده و هم‌پیمانانش روزانه بیش از۴۰ بمب و موشک پرتاب می‌کنند

سازمان ضد جنگ “کد پینک” آمریکا اخیرا گزارشی منتشر کرد مبنی بر این که در ۲۰ سال گذشته، آمریکا و متحدانش به طور مداوم کشورهای دیگر را بمباران کرده و به طور متوسط ​​بیش از ۴۰ بمب و موشک در هر روز پرتاب کرده‌اند.  

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, سوریه, ضد جنگ, عراق, یمن

ضرورت بسیج افکارعمومی ایران و جهان، برای جلوگیری از فاجعهٔ دهشتناک جنگی دیگر در منطقه!

اعلامیهٔ کمیتهٔ مرکزی حزب تودۀ ایران: ضرورت بسیج افکارعمومی ایران و جهان، برای جلوگیری از فاجعهٔ دهشتناک جنگی دیگر در منطقه!

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, سیاسی, ضد جنگ, عربستان سعودی, مصر, مقاله

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری در مورد افزایش تنش‌ها و خطرهای جنگ آمریکا با ایران

به ابتکار رهبری حزب تودۀ ایران بیانیۀ زیر برای اظهار نظر و حمایت در اختیار حزب های کارگری و کمونیستی جهان قرار گرفت. متن بیانیۀ و حزب های امضاء کننده بیانیه در زیر آمده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, بیانیه, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, ضد جنگ, عربستان سعودی

بیانیه ۲۲۵ نفر از فعالان سیاسی و مدنی؛ مذاکره تسلیم نیست

بیش از دویست نفر از فعالان سیاسی و مدنی داخل و خارج کشور، از طیف‌های مختلف فکری و سیاسی، طی بیانیه‌ای خواهان «استقبال از میانجی‌گری» و «مذاکره بی قید و شرط ایران و آمریکا» شده‌اند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, ژاپن, ضد جنگ

تظاهرات ضد هسته‌ای در آلمان با تشکیل رنجیره انسانی از سفارت آمریکا تا کره‌شمالی در برلین

صدها تن از معترضان با تشکیل رنجیره انسانی از سفارت آمریکا تا کره‌شمالی در برلین،‌ به افزایش تنش‌ها و جنگ لفظی میان دو کشور اعتراض کردند.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان همچنین روی طبل‌هایی که به شکل ظروف زباله اتمی رنگ‌آمیزی شده بود می‌کوبیدند، بنرهایی با شعار “صلح بسازید، نه جنگ” تکان می‌دادند و یک موشک هسته‌ای ماکت داشتند که افرادی مقابل آنها با ماسک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی حرکت می‌کردند.

 

سازمان‌های بین‌المللی که در تظاهرات روز شنبه در پایتخت آلمان حضور داشتند شامل صلح سبز و متخصصان بین‌المللی برای پیشگیری از جنگ هسته‌ای بودند.

 

الکس روزن، یکی از معترضان می‌گفت با توجه به اینکه آمریکا و روسیه هزاران سلاح هسته‌ای دارند، بحران کنونی در شبه جزیره کره تنها تهدید جنگ را افزایش می‌دهد.

 

اخیرا تنش در شبه جزیره کره با لفاظی‌ها میان کره‌شمالی و آمریکا بالا گرفته است و کارشناسان از وقوع یک جنگ اتمی میان دو کشور ابراز نگرانی می‌کنند؛ جنگی که می‌تواند میلیون‌ها قربانی بگیرد و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را وارد آورد.
ایسنا

 

گزارش پزشکان بدون مرز؛ انتخاب دشوار ساکنان رقه میان “میدان مین” و”بمباران هوایی”

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد، تشدید درگیری‌ها در رقه سوریه، ساکنان این شهر را وادار کرده بین ماندن تحت شرایط بمباران شدید با عبور از خطوط مقدم و میدان‌های مین‌، تصمیم بگیرند.   به نقل از الیوم السابع، بوک لیندرس، هماهنگ کننده امور فوق‌العاده سازمان پزشکان بدون مرز در گزارشی به این سازمان در ... گزارش پزشکان بدون مرز؛ انتخاب دشوار ساکنان رقه میان “میدان مین” و”بمباران هوایی”

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, ضد جنگ

گوترش: سازمان ملل باید اصلاح شود / جنگ سوریه برنده‌ای ندارد

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت، نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد باید خودشان را اصلاح کرده و تطبیق دهند تا بتوانند از ارزش‌های روشنگری دفاع کنند.   او در سخنرانی‌اش در لندن گفت: بزرگترین هدیه اروپا برای جهان، ارزش‌های روشنگری است. حال این ارزش‌ها زیر سوال رفته و تهدید ... گوترش: سازمان ملل باید اصلاح شود / جنگ سوریه برنده‌ای ندارد

ادامه

جهان, خبر, سوریه

روسیه هشدار داد که استفاده از زور در کره کاملا غیرقابل قبول است!

در حالی که چین و روسیه به واشنگتن علیه اعمال نیروی نظامی تهدیدآمیز علیه کره شمالی هشدار دادند وزیر امور خارجه آمریکا گفت ناکامی در سرکوب توسعه برنامه موشکی و اتمی کره شمالی می‌تواند منجر به پیامدهای فاجعه باری شود.   به نقل از خبرگزاری رویترز، واشنگتن اخیرا پکن را به خاطر تلاش‌هایش برای کنترل ... روسیه هشدار داد که استفاده از زور در کره کاملا غیرقابل قبول است!

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, ضد جنگ

جرمی کوربین: ما خواهان امنیت و صلح جهان هستیم!

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس ضمن حمله به مواضع ضد جنگ «جرمی کوربین» رهبر چپ گرای حزب کارگر مدعی شد در صورت پیروزی او در انتخابات پارلمانی در پیش رو، امنیت کشورش در معرض خطری جدی قرار خواهد گرفت.   بوریس جانسون در یادداشت که روز پنجشنبه و در آستانه انتخابات پارلمانی انگلیس در روزنامه ... جرمی کوربین: ما خواهان امنیت و صلح جهان هستیم!

ادامه

انگلستان, جهان, خبر, ضد جنگ