روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

تظاهرات روس‌های معترض به طرح افزایش سن بازنشستگی

گروهی از مردم معترض در روسیه که به لایحه پیشنهادی دولت این کشور برای افزایش سن بازنشستگی اعتراض داشتند اقدام به برپایی تظاهرات در سراسر این کشور کردند.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در همین راستا روز یکشنبه صدها معترض اقدام به برپایی یک تجمع بدون مجوز در بندر ولادیوستوک روسیه کردند.

 

همچنین چندین تجمع دارای مجوز نیز روز یکشنبه در مناطق خاور دور و سیبری روسیه و همچنین در غرب این کشور برپا شد. هیچ یک از شهرهای محل برگزاری بازی‌های جام جهانی شاهد برپایی تظاهرات نبودند.

 

چندی پیش دولت روسیه لایحه‌ای را تسلیم پارلمان این کشور کرد که به موجب آن سن بازنشستگی در روسیه برای مردان به صورت تدریجی از ۶۰ سال به ۶۵ سال و برای زنان نیز از ۵۵ سال به ۶۳ سال افزایش می‌یابد. همچنین میانگین حقوق بازنشستگی نیز ۱۴۰۰۰ روبل معادل ۲۳۰ دلار در ماه است.

 

این طرح واکنش‌های منفی گسترده‌ای در روسیه از جمله از جانب برخی احزاب سیاسی مهم این کشور در پی داشته و در همین راستا تجمع هایی از جانب حزب کمونیست روسیه، حزب لیبرال یابلوکو و همچنین چروه متعلق به چهره سرشناس مخالف پوتین یعنی آلکسی ناوالنی سازماندهی شد.

ایسنا

بولتون: ترامپ و پوتین درباره حضور ایران در سوریه گفت وگو می‌کنند

بولتون در گفت وگو با شبکه آمریکایی سی.بی.اس اظهار داشت: وقتی دو طرف دیدار کنند خواهیم دید که چه اتفاقی خواهد افتاد. این احتمال وجود دارد که مذاکرات گسترده تری برای کمک به خارج کردن نیروهای ایرانی از سوریه و بازگرداندن آنها به ایران انجام شود. این یک گام مهم روبه جلو خواهد بود.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, کره شمالی

مخالفان سوری و افسران روس در جنوب به‌مذاکره بازگشتند/ بیش از نیمی از استان درعا آزاد شد

در پی شکست مذاکرات روز شنبه مخالفان سوریه با روس‌ها در زمینه پیوستن به روند آشتی‌ها در جنوب سوریه، سخنگوی شورشیان “ارتش آزاد سوریه” اعلام کرد، مذاکرات با طرف روس امروز از سرگرفته شد.

ادامه

اردن, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

سیمور هرش: عربستان و ترکیه به النصره گاز سارین دادند

روزنامه‌نگار آمریکایی برنده جایزه پولیتزر فاش کرد عربستان و ترکیه گاز سارین را در اختیار جبهه النصره در سوریه قرار می‌دهند.   سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی و نویسنده آمریکایی برنده جایزه پولیتزر در مصاحبه‌ای با شبکه ماهواره‌ای روسیا الیوم گفت: گزارش‌های اطلاعاتی تایید می‌کنند که عربستان و ترکیه مواد شیمیایی اولیه برای ساخت گاز سارین ... سیمور هرش: عربستان و ترکیه به النصره گاز سارین دادند

ادامه

امریکا, انگلستان, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, عربستان سعودی