ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

تظاهرات در پاریس علیه برنامه اصلاحات نظام بازنشستگی دولت

جمعی از وکلا، پزشکان، پرستاران و خلبانان و مهمانداران فرانسوی در اعتراض به برنامه اصلاحات نظام حقوق بازنشستگی دولت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، در پاریس راهپیمایی کردند.

 

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی ۵ جهانی( tv5monde ) فرانسه، حدود ۲۰ هزار نفر و به گفته پلیس ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بدنبال فراخوانی که پیشتر صادر شده بود، در این راهپیمایی که روز گذشته(دوشنبه) برگزار شد، شرکت کردند.

 

شرکت کنندگان در این راهپیمایی، خشم و اعتراض خود را نسبت به کاهش حقوق بازنشستگی اعلام کردند.

 

راهپیمایان با لباس های رسمی در این رویداد اعتراضی شرکت داشتند.

 

وکلا با لباس های رسمی سیاه، پزشکان و پرستاران لباس های سفید و خلبانان پوشش رسمی خلبانی بر تن داشتند.

 

در این راهپیمایی، شرکت کنندگان نگرانی خود را نسبت به کاهش بودجه صندوق های مالی حمایتی بازنشستگی و خدمات رسان اعلام کردند.

 

روز جمعه ۲۲ شهریور ماه نیز کارکنان بخش حمل و نقل فرانسه در پاریس دست به اعتصاب زدند که در پی این اقدام، ۱۰ خط مترو و اختلال در خطوط ریلی و اتوبوسرانی، با مشکل تردد روبرو شد.

 

در این اقدام که بزرگترین بسیج همگانی در سیستم حمل و نقل دولتی فرانسه از زمان اعتصاب سراسری سال ۲۰۰۷ در این کشور بود، اعتصاب کنندگان به طرح کاهش مزایای بازنشستگی خود اعتراض کردند تا بدین طریق، برنامه اصلاحات بازنشستگی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه را به چالش بکشند.

 

به موجب سیستم بازنشستگی فرانسه که به طور خاص متوجه کارکنان شبکه حمل و نقل عمومی پاریس است، به رانندگان قطارهای زیرزمینی و دیگر کارکنانی که زیر زمین کار می کنند، امکان بازنشستگی در سن ۵۲ سالگی را می دهد که یک دهه زودتر از سن قانونی بازنشستگی برای برخورداری از حقوق کامل بازنشستگی است.

 

این در حالیست که نتایج یک نظرسنجی حاکیست تقریبا سه نفر از هر چهار فرانسوی معتقدند که دولت مکرون از پس اصلاحات خوب در این کشور برنمی ‌آید.

 

طبق گزارش کمیسیون حسابرسی فرانسه، کسری بودجه تامین اجتماعی در این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی به دنبال شکل گیری اعتراض های مردمی به سیاست های اقتصادی دولت و نارضایتی های عمومی ناشی از نظام سرمایه داری در فرانسه موسوم به جنبش جلیقه زردها به ۱.۲ میلیارد یورو رسید که بالاترین میزان در ۲ دهه گذشته بوده است.

 

لغو مالیات بر سوخت، حذف مالیات بر ساعات اضافه کاری و افزایش حداقل دستمزد از طریق پاداش دولتی در کنار افزایش قدرت خرید بازنشستگان از جمله وعده‌های مهمی بود که رئیس جمهوری فرانسه در نشست مطبوعاتی روز پنجم اردیبهشت ۹۸ (۲۵ آوریل ۲۰۱۹) اعلام کرد.

 

فرانسه حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته دارد و طبق اصلاحاتی که امانوئل مکرون اعلام کرد قرار شد افرادی که حقوق بازنشستگی آنها کمتر از ۲ هزار یورو در ماه است، از طرح افزایش مالیات رفاه اجتماعی معاف شوند؛ طبق گفته وزیر کار فرانسه سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان شامل این مورد اصلاحی شده‌اند.

 

همچنین مکرون در دسامبر گذشته اعلام کرد که از این پس اخذ مالیات از اضافه کاری‌ها حذف می‌شود.

 

او از شرکت‌ها خواست به صورت داوطلبانه، پاداش پایان سال کارمندان خود را بدون کسر مالیات یا هزینه اضافی پرداخت کنند.

 

کاخ الیزه تلاش کرد که بحران‌های اقتصادی در فرانسه را به گردن جلیقه زردها بیاندازد.

 

بحران جلیقه زردها که از ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ (۵۶ آبان ۹۷) در فرانسه شکل گرفته و امروز وارد دهمین ماه متوالی خود شد.

ایرنا

نمایندگان مجلس انگلیس خواستار پاسخ قوی به اشغالگری‌های تل‌آویو شدند

یکصد و هشت نفر از نمایندگان مجلس عوام انگلیس در نامه ای به نخست وزیر این کشور خواستار پاسخ قوی لندن به وعده انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل درباره الحاق بخش‌های از کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی شدند.

ادامه

اسپانیا, اسراییل, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, جهان, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین

لاوروف؛ هیچ نیروی ثالثی نمی‌تواند حلقه اتصال بین مسکو و پکن را از بین ببرد

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه تشدید اوضاع در خاورمیانه و افزایش فعالیت تروریست‌ها نتیجه بی‌توجهی کشورهای غربی‌ به حقوق بین‌الملل است، بر تلاش مسکو برای ایجاد ثبات پایدار در سوریه و برقراری آرامش و امنیت در کل منطقه تأکید کرد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا, غرب اروپا