بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

تظاهرات در دست کم ۱۶۰ مکان در فرانسه در اعتراض‌ به سیاست‌های رئیس‌جمهوری

به نقل از بیزینس اینسایدر، سازمان‌دهندگان تظاهرات علیه سیاست‌های رئیس‌جمهوری فرانسه امیدوار هستند که این اعتراض‌ها گسترش پیدا کند.

 

تظاهرات علیه اصلاحات «امانول ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه در عرصه خدمات اجتماعی و برخی شرکت‌های دولتی مانند شرکت راه‌آهن ملی «اس‌ان‌سی‌اف» که بدهی‌های بسیار دارد، هفته‌هاست در فرانسه به راه افتاده است.

 

«ژان-لوک ملانشون» رهبر حزب چپ تندروی «قهرمان شورشی»، پیش از شروع تظاهرات در بندر جنوبی مارسی به جمعیت پرشور پیش رویش گفت: «ما حامل پیامی هستیم و این پیام را باید امانوئل ماکرون کله‌شق بشنود.»

 

ملانشون شماری شکواییه را فهرست کرده بود، از جمله کسری کارمندان بیمارستان‌ها، پذیرش محدود دانشگاه‌ها و نبود پلیس در محله‌های نامناسب که دولت اعلام کرده به علت کمبود بودجه قادر به تامین امنیت آن‌ها نیست.

 

ملانشون گفت: «این کشور غنی است و باید منابعش را به اشتراک بگذارد.»

 

پلیس پاریس اعلام کرد که ۳۰ نفر پیش از شروع تظاهرات، به اتهام‌های گوناگون، دستگیر شدند.

 

انتظار می‌رود تظاهرکنندگان در دست کم ۱۶۰ مکان در فرانسه تظاهرات کنند.

 

«فیلیپه مارتیز» دبیر کل اتحادیه کارگری فرانسه (سی‌جی‌تی) با اعلام این خبر افزود که گوش ماکرون باید پذیرای خشم روزافزون مردم باشد.

ایلنا

کارگران صنعت برق زوریخ به‌دعوت اتحادیه‌های کارگری دست به‌تظاهرات درخیابان‌ها زدند

اتحادیه‌های کارگریِ صنعت برق زوریخ، روزگذشته نوزدهم ماه مه را به عنوان روز اعتراض به سیاست‌های دولت انتخاب کردند و برای تظاهرات در خیابان های زوریخ فراخوان دادند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, سوئیس, کارگری

نیویورکر: تصمیم ترامپ خبر بدی برای شرکت ها و کارگران آمریکا است

مجله نیویورکر خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران را به ضرر شرکت های تجاری و کارگران آمریکایی ارزیابی کرد و نوشت: خروج از توافق، خبر بدی برای کارگران و مصرف کنندگان آمریکایی خواهد بود.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری