خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

مقاله‌ای از ژنرال “پیر شیل”، فرمانده نیروی زمینی فرانسه، در روزنامه لوموند در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۴/۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با عنوان صریح “ارتش آماده است” منتشر شد. نخستین ماجراجویی‌های خارج از کشور شیل در جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، ساحل‌عاج‌، و سومالی بود. در این مقاله ژنرال شیل نوشت که نیروهایش برای هر رویارویی “آماده” هستند ... اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

ادامه

آفریفای مرکزی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چاد, چین, روسیه, ساحل عاج, سومالی, عراق, فرانسه, محیط زیست, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

موشک Soyuz-2.1b ماهواره تصویربرداری بسیار دقیق Resurs-P شماره ۴ را به مدار زمین فرستاد. به گزارش اسپوتنیک، روس کاسموس تصاویری پخش کرد که موشک Soyuz-2.1b روز یکشنبه از کیهان بایکونور پرتاب شد و ماهواره سنجش از دور Resurs-P Earth شماره ۴ را به مدار فرستاد. این ماهواره ۹ دقیقه و ۲۳ ثانیه پس از پرتاب ... پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

ادامه

جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, گزارش, محیط زیست

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

تظاهرات جوانان جهان برای اقدام فوری در مورد تغییرات آب و هوایی

جوانان سراسر جهان طی تظاهرات در چند شهر جهان خواستار اقدامات فوری در راستای مقابله با تغییرات آب و هوایی و جلوگیری از بروز فجایع زیست محیطی ناشی از تغییرات آب و هوایی شدند.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این بزرگترین تظاهرات اعتراضی در زمینه درخواست ها برای اقدامات مربوط به چالش تغییرات آب و هوایی از زمان آغاز همه گیری کرونا بوده است.

 

این تظاهرات‌ها در چند شهر دنیا از جمله برلین، ورشو و تورین برگزار شد

 

این تظاهرات ها چند هفته پیش از برگزاری نشست سازمان ملل در مورد چالش تغییرات آب و هوایی در شهر گلاسکو اسکاتلند با هدف تضمین اقدامات رهبران حهان برای کاهش انتشار گازهای گل خانه ای برگزار شد.

 

گرتا تانبرگ فعال محیط زیستی مطرح سوئدی در جمع هزاران معترض در برلین آلمان گفت: بیشتر از هر زمان دیگری آشکارتر شده است که هیچ حزب سیاسی اقدامات کافی در راستای مقابله با تغییرات انجام نداده اند.

 

این تظاهرات پیش از این در بیش از ۱۵۰۰ مکان در جهان سازماندهی شده بود که در آسیا نیز برگزار شد.

 

یک فعال محیط زیستی ۲۲ ساله در شهر داکا نیز گفت: هر کسی را می‌بینید که در مورد مقابله با تغییرات آب و هوایی وعده هایی می دهد اما هیچ کس به وعده اش عمل نمی کند. ما خواهان اقدام در این زمینه هستیم و نمیخواهیم فقط شاهد وعده دادن افراد و مقامات باشیم.

 

دومینیکا لاسوتا فعال ۱۹ ساله در تظاهرات شهر ورشو نیز خاطر نشان کرد: ما اینجا هستم تا به سیاست های دولت در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی ” نه” بگوییم. دولت ما سالهاست که در مسیر هر سیاست مربوط به تغییرات آب و هوایی مانع ایجاد می کند و نسبت به درخواست های ما برای ایجاد آینده ای سالم بی توجه بوده است.

 

نخست‌وزیر انگلیس اخیرا اعلام کرد بود که اجلاس آتی تغییرات آب و هوایی در شهر گلاسکو شانس زیادی برای حصول توافق لازم به منظور جلوگیری از افزایش فاجعه‌بار گرمایش زمین و مقابله با تغییرات اقلیمی ندارد

 

بوریس جانسون معتقد است شانس موفقیت اجلاس ” کاپ ۲۶” در مورد بررسی چالش های مربوط به تغییرات آب و هوایی برای حصول توافقی موثر، «۶ از ۱۰» است. به عبارت دیگر این اجلاس ۶۰ درصد شانس موفقیت دارد.

 

اجلاس آب و هوایی گلاسکو از ۱۰ آبان تا ۲۱ آبان ماه سال جاری با حضور شماری از رهبران جهان، کارشناسان امور زیست محیطی و  فعالان حامی مقابله با چالش های مربوط به تغییرات آب و هوایی در شهر گلاسکو انگلیس برگزار می شود.

 

تغییرات اقلیمی و گرمای زمین ناشی از افزایش گازهای گلخانه ای که منجر به بروز حوادثی همچون خشکسالی، تخریب لایه ازن، به راه افتادن سیل های ویرانگر، ذوب شدن یخ های طبیعی، سوختن جنگل ها و … شده، اقتصاد، معیشت و زیست بوم ها را برهم زده و حیات نسل حاضر و آینده را تهدید می کند.

آتشفشان در اسپانیا؛ صدها خانه را زیر گدازه‌های آتش خاکستر کرد + ویدئو

طبق برآورد سامانه کوپرنیک (برنامه اروپایی دیدبانی زمین) فوران گدازه های آتشفشانی در اسپانیا، در مسیر ریزش خود حدود ۲۰۰ منزل مسکونی را علاوه بر صدها هکتار زمین به خاکستر نشاند.

ادامه

اسپانیا, جنوب اروپا, جهان, خبر, محیط زیست, ویدیو

تظاهرات هزاران نفر در اعتراض به نمایشگاه بین‌المللی خودرو در آلمان

شهر مونیخ در جنوب آلمان همزمان با برگزاری بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری جهان صحنه تظاهرات هزاران نفر از طرفداران محیط زیست بود که در مواردی پلیس برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از باتوم و اسپری فلفل استفاده کرد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, المان, جهان, چین, خبر, کارگری, محیط زیست

چرا آبخیزداری از مهمترین راهکارهای عبور از خشکسالی است؟

با کاهش بارش‌ها و حاکمیت خشکسالی بر کشور، کارشناسان بارها مدیریت جامع حوضه آبخیز و عملیات آبخیزداری را از مهم‌ترین و بهترین روش‌های مدیریت پایدار منابع آب و راه حل عبور از خشکسالی همچنین  مدیریت مخاطرات طبیعی از جمله سیل و فرونشست زمین دانسته‌اند اما آبخیزداری چیست و چگونه می‌تواند به مدیریت منابع آب کمک کند؟

ادامه

ایران, حقوق بشر, محیط زیست, مقاله