بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

تظاهرات آرژانتینی‌ها علیه سیاست ریاضت اقتصادی دولت این کشور

ده ها هزار نفر از مردم آرژانتین روز چهارشنبه، در پایتخت این کشور به تظاهراتی پیوستند که توسط چندین اتحادیه کارگری و کامیون داران  سازماندهی شده بود و به اولین اعتراض عمومی چشمگیر در سال جاری میلادی علیه تدابیر ریاضتی رئیس جمهوری آرژانتین تبدیل شد.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مائوریسو مکری رئیس جمهوری آرژانتین که با هدف کاهش هزینه های دولت در سال ۲۰۱۵ به قدرت رسید، اعلام کرده تدابیر ریاضتی و اصلاحات برای جذب سرمایه گذاری های خارجی و تقویت اقتصاد این کشور امری لازم و ضروری است، اما وی با ناآرامی های گروههای کارگری مواجه شده است.

 

کارگران بانک ها در آرژانتین اخیرا طی اعتصابی خواستار حقوق بالاتر در بحبوحه افزایش سریع بهای مصرفی شدند. دولت مکری همچنین پیشتر با چالش مهار اعتراض های خشونت آمیز در ماه دسامبر در مورد مسئله تغییرات در مستمری ها مواجه شده بود. این اعمال اصلاحات موجب اعتصاب اتحادیه های کارگری شده بود.

 

‘ هوگو مویانو’ رهبر اتحادیه قدرتمند کامیون داران در جمع اعتصاب کنندگان روز گذشته گفت: به اجرای سیاست هایی که بیشترین ضربه را به حساس ترین بخش جامعه وارد می کند و منجر به آسیب به آینده کودکان مان خواهد شد، پایان دهید.

 

اتحادیه ها در آرژانتین از رئیس جمهوری این کشور درخواست هایی برای بهبود وضعیت کارگران و عدم اجرای سیاسیت هایی که به وضعیت اقتصادی آنها آسیب بزند، کرده اند. از جمله این درخواست ها پایان دادن به طرح ایجاد محدودیت در افزایش ۱۵ درصدی حقوق ها بوده است.

 

پیش از برگزاری این تظاهرات، مائوریسیو مکری از آرژانتینی ها خواست همچنان به مذاکره برای حل اختلافات تمایل داشته باشند.

ایرنا

 

تظاهرات معلمان آمریکایی در اعتراض به نابرابری‌های اجتماعی

به نقل از پایگاه خبری «ورلد سوشالیست وب سایت»، هزاران نفر معلمان و سایر کارمندان بخش دولتی و حامیان آنها روز شنبه هفته جاری در شهر «چارلزتن» مرکز ایالت «ویرجینیای غربی» راهپیمایی کردند و خواستار افزایش حقوق شدند و اعتراض خود را به هزینه های رو به افزایش مراقبت های بهداشتی به تصویر کشیدند.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری, معلمان

مخالفت با خصوصی‌سازی، تغییر قانون کار و افزایش سن بازنشستگی، سندیکاهای کارگری را در آتن به‌خیابان‌ها آورد

هزاران نفر از کارگران بیمارستا‌ن‌ها، مترو و حمل و نقل یونان در اعتراض به محدود کردن حق اعتصاب سندیکاهای کارگری از ابتدای این هفته، به خیابان‌ها آمده‌اند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری, یونان

اعتصاب وسایل نقلیه عمومی یونان در اعتراض به‌اصلاحات نئولیبرالیستی

اتحادیه حمل و نقل درون شهری یونان به نشانه مخالفت با قوانین جدید کار، کاهش حقوق و مزایای بازنشستگان و بخصوص اصلاح قانون دریافت مجوز برگزاری اعتصاب و تظاهرات توسط دولت یونان، از صبح امروز جمعه دست به اعتصاب زدند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری, یونان

اعتصاب کارکنان حمل و نقل عمومی ایتالیا، در اعتراض به‌طرح خصوصی‌سازی

کارکنان بخش حمل و نقل عمومی در شهر رم در پی فراخوان اتحادیه های کاری Orsa, Faisa Confail e Usb از صبح امروز دست به یک اعتصاب یک روزه زدند که منجر به سرگردانی هزاران مسافر و ایجاد ترافیک سنگین در رم شد.

ادامه

ایتالیا, جهان, خبر, کارگری