بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

تصویر سوخت رسانی آمریکا به جنگنده های سعودی منتشر شد

گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» فیلمی منتشر کرد که در آن یک هواپیمای سوخت‌رسان آمریکا در نزدیکی سواحل یمن در آب‌های دریای سرخ به جنگنده‌های سعودی سوخت‌رسانی می‌کند.

 

در این تصویر دو فروند جنگنده سعودی توسط یک فروند هواپیمای تانکر آمریکایی ، سوخت رسانی می شوند.

 

در طول بیش از سه سال از آغاز اعلام جنگ ائتلاف سعودی- اماراتی مقام‌های ارتش و جنبش انصارالله یمن بارها اعلام کرده‌اند که نیروهای آمریکایی و اسرائیل در این جنگ مشارکت دارند.

 

سوخت رسانی به جنگنده های ائتلاف خود خوانده در حالی است که هواپیماهای متجاوزان طی دو هفته گذشته در حملات جداگانه به اتوبوس کودکان یمنی و مناطق مسکونی الحدیده بیش از ۸۰ کودک کشته و دهها نفر هم زخمی شدند.

 

در جدیدترین جنایت ۲۷ کودک و چهار زن روز پنجشنبه گذشته در حمله عربستان به شهرستان ‘الدریهمی’ در استان الحدیده به خاک و خون کشیده شدند.

 

جنگنده‌های متجاوز سعودی زنان و کودکان آواره را در روستای ‘الکوعی’ از توابع شهرستان «الدُریهمی» الحدیده هدف قرار داده‌اند.

 

گزارش ها حکایت از آن دارد که این قربانیان در نتیجه حملات اخیر ائتلاف متجاوز سعودی به استان الحدیده، خانه و کاشانه خود را ترک کرده بودند که در مسیر، هدف حمله جنگنده‌های ائتلاف قرار گرفتند.

 

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان ۱۸ مرداد گذشته نیز اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در شهر ضحیان از توابع استان صعده در غرب یمن را هدف حمله هوایی قرار داد که در جریان آن ۵۱ دانش آموز کشته و ۷۹ نفر دیگر زخمی شدند.

 

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: بمبی که توسط ائتلاف عربستان در حمله مرگبار اتوبوس حامل کودکان یمنی به کار گرفته شد،از نوع بمب های نقطه زن ساخت آمریکا و کارخانه اسلحه سازی ‘لاکهید مارتین’ بود.

ایرنا

جنایت جدید ائتلاف سعودی علیه کودکان در حدیده یمن

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت وابسته به دولت نجات ملی اعلام کرد، در حمله هوایی به منطقه الکوعی در بخش الدریهمی در جنوب حدیده ۳۱ غیر نظامی کشته شدند که ۲۲ تن از آنها کودک و چهار تن زن بودند. این وزارتخانه جنگنده‌های ائتلاف سعودی – اماراتی را مسئول حمله مذکور اعلام کرد.

ادامه

امارات, جهان, حقوق بشر, خبر, شمال غرب آسیا, عربستان سعودی, یمن

کریس مورفی: مشارکت واشنگتن در قتل عام کودکان یمنی تصور نشدنی است

سناتور دمکرات آمریکا خواستار قطع تامین مالی برای بمباران یمن شد و گفت: برای من تصور ناپذیر است که همچنان در قتل عام کودکان یمنی مشارکت داشته باشیم در حالی که منافع آن برای امنیت آمریکا صفر است.

ادامه

امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, یمن

عربستان یک فعال حقوقی زن را با شمشیر گردن زد

به گزارش ایلنا به نقل از وطن، انتشار ویدیویی دلخراش در شبکه اجتماعی توییتر از اعدام «اسراء الغمغام» فعال حقوق بشر، با استفاده از شمشیر در عربستان سعودی، موجی از انتقاد و خشم را به راه انداخته است.

ادامه

جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان, عربستان سعودی

هشدار دیوان پادشاهی کویت؛ عربستان در کمین است

دیوان پادشاهی کویت در گزارشی به صباح الاحمد جابر الصباح امیر کویت ضمن فاش کردن مقاصد خصمانه عربستان به وی توصیه کرد با استفاده از مرزهای مشترک با عراق نیازهای کشور را تامین کند.

ادامه

جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, کویت