خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

جدال لفظی صدراعظم آلمان و اتریش با بورل بر سر غزه

طبق آنچه نشریه پالتیکو به نقل از دو مقام رسمی گزارش داده است، صدراعظم آلمان و اتریش طی نشستی به طور مخفیانه یک رویارویی با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دلیل سیاست انتقادی او نسبت به اسرائیل داشته‌اند. به گزارش ایسنا، گفته شده است که طی نشست سران اتحادیه اروپا در ماه ... جدال لفظی صدراعظم آلمان و اتریش با بورل بر سر غزه

ادامه

آزادی, آلمان, اتحادیه اروپا, اتریش, اروپا, اسراییل, جهان, خبر

قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک نشست خبری ضمن قدردانی از موضع چین در حمایت از روسیه در مذاکرات احتمالی اوکراین، به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: نظامی سازی این منطقه بیشتر رویایی مسلحانه را تشدید می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا ... قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, غرب آفریقا, قفقاز, کانادا, گزارش, ناتو

تشکیل رسمی ارتش اروپایی در نشست بروکسل کلید خورد

تارنمای نشریه «نیویوروپ» گزارش داد: در حالی که چهار ماه از زمان توافق در مورد تشکیل پیمان مشترک دفاعی اروپا (پسکو) می گذرد، وزرای دفاع اتحادیه اروپا روز سه شنبه در بروکسل گردهم آمدند تاگام های رسمی اولیه را برای شکل گیری ارتش گسترده اتحادیه اروپا بردارند.

 

براساس این گزارش، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این نشست را از آن جهت که باعث می شود برای نخستین بار طرح گسترش ساختار دفاعی مشترک اروپایی از مراحل نظری فراتر رود، تاریخی خواند.

 

موگرینی پیش از ورود به محل برگزاری نشست شورای امور خارجی(وزیران دفاع اروپایی)دربروکسل گفت: امروز، روزی تاریخی برای این شوراست، زیرا برای نخستین بار وزرای دفاع اولین تصمیمات رسمی شان در مورد طرح های مرتبط با پسکو و کشورهای عضو شریک در این طرح ها را اتخاذ می کنند.

 

وی افزود:همچنین درجریان این نشست، مذاکرات در مورد ماموریت ها و عملیات های ما به ویژه ماموریت های آموزشی در آفریقا را به روز می کنیم.

 

موگرینی گفت: بعلاوه با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) در زمینه افزایش سطح همکاری های خوب مان و طرح های موجود به تبادل نظر می پردازیم.

 

براساس این گزارش، پسکو، چارچوبی است که به کشورهای اروپایی امکان می دهد توان دفاعی مشترکی را افزایش دهند و این توانمندی را در عملیات نظامی اتحادیه اروپا به کار گیرند.

 

این طرح به عنوان تمهیدی از سوی اتحادیه اروپا برای فعالیت در خارج از چتر فرماندهی مرکزی ناتو و تشکیل یک ارتش اروپایی متکی به خود در نظر گرفته می شود.

 

این طرح به مدت چند دهه از موفقیت چندانی برخوردار نبود، تا اینکه سال گذشته میلادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه تشکیل و استقرار نیروهای مسلح شان به توافق دست یافتند.

ایرنا

برزیل از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت می کند

وزارت خارجه برزیل روز سه شنبه اعلام کرد: درباره تصمیم جدید واشنگتن مبنی بر افزایش تعرفه های آمریکا برای واردات فولاد و آلومینیوم، به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, برزیل, جهان, خبر

ترامپ اروپا را تهدید کرد!

به گزارش آسوشیتدپرس، ترامپ روز شنبه در توئیتی اعلام کرد: اگر اتحادیه اروپا بخواهد تعرفه های سنگین و موانع پیش روی شرکت های آمریکایی فعال در آنجا را افزایش دهد، ما بر خودروهای آنها که آزادانه وارد ایالات متحده می شود، به راحتی مالیات می بندیم. آنها فروش (بیشتر) خودروهای ما را غیرممکن می کنند. ... ترامپ اروپا را تهدید کرد!

ادامه

Uncategorized, اتحادیه آفریقا, اقتصادی, امریکا, جهان, خبر

واکنش اتحادیه اروپا به تعرفه گمرکی آمریکا برای واردات فولاد

اتحادیه اروپا قصد دارد در واکنش به تصمیم دولت ترامپ مبنی بر وضع کردن تعرفه‌ی گمرکی برای واردات فولاد و آلومینیوم به اقدام متقابل دست بزند. رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اقدام آمریکا را “ناعادلانه” خواند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر

انتقاد رهبر حزب کارگر انگلیس از سیاست‌های تهاجمی و جنگ‌طلبانه دولت ‘ترزا می’

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس که روز دوشنبه در دانشگاه شهر کاورنتری سخن می‌گفت، عنوان کرد: بایستی از حمله نظامی به عراق، افغانستان و لیبی درس بگیریم و دیگر کشور را در مسیر حملات نظامی برای تغییر حکومت قرار ندهیم.

ادامه

اتحادیه اروپا, انگلستان, جهان, خبر